Mesterségem címere: influenszer

Mesterségem címere: influenszer

Az influenszerek tábora napjainkban egyre növekszik, sokan azonban máig nem tudják, pontosan mivel is foglalkoznak a hivatásos véleményvezérek. 

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Modern, felgyorsult világunkban újabbnál újabb szakmák jelennek meg. A közösségi média térhódításának köszönhetően egyre nagyobb az igény olyan tartalomgyártókra, akik népszerűségüknek köszönhetően képesek befolyásolni a követőik véleményét, illetve fogyasztói szokásait. Kívülről rendszerint csak a csillogást, a tökéletes képeket látjuk, ezek mögött azokban sok-sok órányi munka és felkészülés, átgondolt stratégia húzódik. Hogy pontosan mit is jelent manapság jó influenszernek lenni, arról ma Somogyi Vivien influenszer és social média szakértő mesél nekünk. 

P: Hogyan lettél influenszer? 

Vivien: Ahogyan sokan mások, évekkel ezelőtt én is regisztráltam egy népszerű képmegosztó közösségi oldalra, és betekintést engedtem az életem egy-egy szeletébe képek formájában. Kis idő múltán arra lettem figyelmes, hogy egyre csak növekszik a követőtáborom, majd jöttek az első céges megkeresések is. Nem is igazán értettem, minek köszönhetem a népszerűséget, de nagyon örültem a lehetőségnek – főleg, amikor olyan cégek kértek fel rá, hogy népszerűsítsem a terméküket, amelyek egyébként is közel álltak a szívemhez. Próbáltam megfelelni az elvárásoknak, és a lehető legjobb tudásom szerint elkezdtem megtanulni, hogy hogyan kell előnyös képeket készíteni, szöveget írni, és kapcsolatot teremteni az online követőtáborommal. A fő célom azóta is a minőség képviselete, illetve az őszinte véleménynyilvánítás – erre pedig úgy tűnik, nagy igény van, hiszen egyre csak szaporodik a követőim száma.

P: Mit jelent számodra a véleményvezér kifejezés?

Vivien: A kifejezés mögött számomra egy olyan személy rejlik, aki a hitelességét megőrizve, a lehető legjobb tudása szerint mutatja be az adott terméket vagy szolgáltatást a követői számára. Aki nem csak az együttműködésért kapott díjért cserébe teszi mindezt, hanem meggyőződéssel ajánlja a követőinek az adott terméket vagy szolgáltatást. Én ezt az irányt képviselem.

P: Ez az jelenti, hogy előfordul, hogy elutasítasz egy megkeresést, vagy őszinte, negatív véleményt közölsz a termékről/szolgáltatásról? Mi történik ebben az esetben?

Vivien: Igen, számtalan olyan megkeresés van, amit különböző okokból kifolyólag nem vállalok el. Például egy mágneses fogkefe együttműködésre kevés eséllyel mondanék igent, mert én magam sem hiszek a mágnes fogmosás közben kifejtett erejében. Ugyanígy nem viselném olyan ruhamárkák darabjait, amelyek nem összeegyeztethetők a stílusommal. Nekem személy szerint sokkal fontosabb az önazonosság, mint a díjazás. Amennyiben az ügyfél és én nem egymást keressük, akkor ezt őszintén tisztázzuk, és nem promótálom a terméket.

P: Mit szeretsz leginkább a munkádban?

Vivien: Ahogyan sok nő, úgy én is rengeteget tudnék költeni ruházkodásra, cipőkre, szépségápolási termékekre. Influenszerként viszont abban a hatalmas előnyben részesülök, hogy nem kell sokat vásárolnom magamnak – hiszen hazai és külföldi divatcégek egyaránt megkeresnek, és szívesen küldenek nekem promóciós termékeket, amiket én választhatok ki. Így a termékbemutatásért cserébe hozzájuthatok akár régebben kiszemelt, a szívemnek kedves darabokhoz is.

P: Mesélnél nekünk a fő feladataidról, és ezek mikéntjéről? 

Vivien: A rendszeres feladataim közé sorolhatom a folyamatos közösségi média aktivitást, olyan interakciós tartalmak megosztását, amelyek által kapcsolatba léphetek a közösségemmel. A második legnagyobb szelete a munkámnak a fotózás. Mivel a képeket különleges helyeken készítjük, ez a folyamat sokszor nehézkes és időigényes – megesik, hogy meg kell várnunk, amíg például egy nagyobb turistacsoport kigyönyörködi magát a látnivalókban. A körülbelül 50-60 elkészült képet át is kell válogatni, majd a szerkesztés, a fények, a kontrasztok és tónusok tökéletesítése, az esetleges zavaró elemek eltávolítása következik. Előfordul, hogy a fotóhoz tartozó szöveget az ügyfél szeretné megírni, de amikor nem ez a helyzet, akkor ezzel in én foglalkozom. Igyekszem a lehető legtermészetesebben fogalmazni, tompítva a sorok reklám-jellegét. Sokszor ez a legnagyobb kihívás – hogy az őszinte ajánlás ne tűnjön puszta fizetett hirdetésnek.

P: Gondolom, ügyféloldalról is rengeteg az elvárás. Mi történik, ha nem sikerül a népszerűsítés, mert például az adott termék vagy szolgáltatás nem nyeri el a követők tetszését?

Vivien: Számomra nagyon fontos, hogy megfeleljek az ügyfeleimnek, és az elvárt színvonalat nyújtsam. Ebbe beletartozik például, hogy mindig minőségi képekkel, megfelelő szöveges tartalommal dolgozom. Lényeges továbbá, hogy minél jobban be tudjam mutatni a termék használatát, illetve funkcióját, és a legfőbb előnyeit a konkurens termékcsaládokkal szemben. Hogy mennyi vásárlást kell generálni, nincs kőbe vésve, sőt, gyakran nem is lényeges. A elsődleges cél általában inkább az, hogy minél többen megismerjék a brandet, és minél szélesebb körben tudjanak a márkáról. Ha eladást is generálok, az plusz hozzáadott érték. Ha valamiért nem tudok elég embert megszólítani, és nem érjük el a kitűzött célt, akkor vagy újra próbálkozunk vagy felbontjuk az együttműködést.

P: Ha jól tudom, social média szakemberként is tevékenykedsz. Honnan jött az érdeklődésed ez iránt a terület iránt, és hogyan tudod kamatoztatni az influenszerként szerezett tapasztalatodat?

Vivien: Hosszú évekig voltam alkalmazott, majd egyszercsak azt éreztem, másra vágyom – önállóságra, nem pedig arra, hogy folyamatosan más malmára hajtsam a vizet. Létrehoztam egy cipő webshopot, és rájöttem, hogy ha eladást szeretnék generálni, akkor a posztolás mellett a hirdetés csínját-bínját is el kell sajátítanom. Ahogyan egyre többet tanultam, annyira megtetszett ez a terület, hogy beiratkoztam egy online marketing tanfolyamra. Immár pedig több mint másfél éve vagyok PPC Specialista és social média szakember. Az influenszer hátteremnek köszönhetően kiválóan tudok érvényesülni a szakmámban, és létrehoztam egy többszáz főből álló influenszer csoportot is, hogy az ügyfeleimnek ezt a fajta marketingszolgáltatást is ajánlhassam. 

P: Mit gondolsz, kinek való a social média világa? Milyen személyiségre, képességekre és kompetenciákra van szükségünk, ha érvényesülni szeretnénk?

Vivien: Mindenképpen olyanoknak ajánlanám ezt a területet, akiknek van türelme a folyamatos tartalomgyártáshoz, és alázatosan végzik a munkájukat. Fontos, hogy a maximumot igyekezzenek kihozni az adott posztból, és ne legyenek hanyagok. Lényeges az is, hogy határidőre készüljenek el a tartalmak - nem árt tehát az időgazdálkodási képesség. Előny továbbá, ha az influenszer ki tud tűnni a többi véleményvezér közül, ha rendelkezik valamilyen sajátságos megkülönböztető jeggyel. Ilyen különlegesség lehet például az, ha valaki sportol, ha édesanya, ha sokat utazik, vagy éppen jól főz, esetleg több vállalkozást vezet – ezen egyedi színfoltok bemutatása a közösségi oldalon hozzájárulhat a követőtáborunk növekedéséhez.

Ha mi is régóta szemezgetünk ezzel a sok örömet, ám megannyi kihívást is hozó területtel, legyünk bátrak és próbáljuk ki magunkat a közösségi média világában! Amennyiben pedig még keressük a nekünk való karrierutat, nézzünk szét a több ezernyi álláslehetőségek között, személyes prioritásaink szerint. Frissítsük önéletrajzunkat és töltsük fel ide, hogy a munkáltatók is mielőbb ránk találhassanak. Ha tovább növelnénk esélyeinket, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést is!

 

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: munka, karrier, hivatás, influenszer, tartalomgyártás

További cikkek a szakmákról