Karrierépítés
Éva másoddiplomás képzésre szeretne járni. Cége támogatja törekvését, és tanulmányi szerződést is kötnének vele. A cég kifizetné Éva költségeit, cserében a végzéstől számított 3 évig kellene magát a cég mellett elköteleznie. Éva habozik, mert a másoddiplomás képzésen nyújtott tudásra szüksége van, karrierjét előre mozdítaná, ugyanakkor ez azt jelenti, hogy a képzés 2 évén túl még 3 évig, azaz 5 évig kellene jelenlegi cégénél dolgoznia. A jelenlegi helyén nem igazán van előrelépési lehetőség. Éva ezért bizonytalan és nem tudja, hogy belevágjon-e a képzésbe.
Rugalmas, dinamikus, a világra nyitott, komoly és kommunikatív munkaerőt keres az IT Services Hungary Kft., ahol háromszáz embert szándékoznak a közeljövőben felvenni. Forgács Judit HR igazgató szerint a cég nagy előnye, hogy tudatosan támogatja a karrierívet. Ahogyan a házon belül kinevelődnek a kollégák, úgy próbáljuk ezt irányított folyamatként a fejlődésüknek megfelelően új pozíciókkal honorálni - árulta el.
A Nestlé Hungária Kft. frissdiplomásoknak szóló COMEX programja ideális karrierépítő lehetőség. A cég két munkatársa, Szabó Andrea Junior Brand Manager és Kisteleki Kata Key Account Manager is ennek a vezetőképző programnak a keretein belül kezdte munkáját. "A marketingbe, a logisztikába és a trade marketingbe is belekóstoltunk, közben megismertük a folyamatokat és felépítettünk egy értékes kapcsolati tőkét" - meséli a Nestlé két fiatal menedzsere.
Kevesen dolgoznak a tipikustól eltérő formában. A válság miatt ugyan nőtt a vállalkozásoknál a részmunkaidős foglalkoztatottak száma, de különböző ösztönző programokra van szükség ahhoz, hogy még több helyen legyen lehetőség erre. Világszerte jóval nagyobb arányú a rövidebb munkaidő, mint Magyarországon.
A legutóbbi Bringázz a munkába! kampányban 10 200-an vettek részt. Az egészséges életmód mellett ezek az emberek megspórolják a benzinre vagy buszjegyre szánt pénzt, és a környezetet is védik. Itthon oklevelet kapnak a teljesítményükért, más országokban viszont adókedvezmény vagy pénzjutalom is jár annak, aki drótszamáron jár dolgozni.
A digitális média trendjei iránti érzékenység és a kreatív új ötletek teszik sikeressé a Sanoma Media Budapest Zrt. Újmédia-divízióját - árulja el Varga Tamás digitális üzletfejlesztési munkatárs. A fiatal szakemberre egy üzleti szimulációs versenyen figyelt fel a cég, ma már több, komoly felelősséggel járó projektben vesz részt és támogatja a felsővezetők munkáját. Milyen itt dolgozni?
A domináns színek kiválasztása, a falak festése, a kiegészítők kompozícióba rendezése egyetemes összefüggéseket érint - állítja Böszörményi-Kovács Gábor festő- és iparművész, aki szerint a minket körülvevő színek sokkal erősebben befolyásolnak minket, mint azt elsőre gondolhatnánk. Befolyásolhatja-e a munkahelyi teljesítményt az iroda színe, berendezése?
Nem akarunk több felelősséggel járó munkát végezni - derül ki egy kutatásból. A gond azonban nem a magyarok tehetségével van, hanem elsősorban az alulfizetettség és a képzések hiánya miatt nem akarnak nagyobb kihívásokat. Egy másik kutatás szerint viszont a vezetői hatalom - és fizetés - igencsak vonzó az álláskeresőknek.
Fiatalos hangulat és lendületes munkavégzés jellemzi az IT Services Hungary Kft-t, ahol az informatikai tudást külföldi kiküldetések alatt is kamatoztathatják a dolgozók. Krakkó Ferenc hálózati adminisztrátor szerint a nyelvtudás elengedhetetlen a vállalatnál, a fiatal informatikus a cég debreceni telephelyéről már Malajziába és Németországba is utazott szakmai csoportjával.
Munkamániások, állandóan elérhetők, mobilabbak és nehezen alkalmazkodnak. Végtelenül bizonytalanok, stresszesek és sokan a virtuális világon kívül képtelenek kapcsolatot létesíteni. A munkaadók szerint öntudatosak, karrieristák, és nagy részüket csak a pénz érdekli. Milyen akkor az Y generáció?
Érdemes-e OKJ-s képzésben részt vennie annak aki, a gyermekével gyeden van vagy álláskereső? Mit érdemes tanulnia, és hogyan képezheti magát.
Foglalkoztatottság-mérő szolgáltatást indított a Nemzetgazdasági Minisztérium. A statisztikai adatokat feldolgozó interaktív alkalmazás vizuálisan közli a honlapra látogatókkal: az elmúlt három hónapban mennyivel több ember dolgozott.