Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Egy kis színtan

Minden alapszínnek üzenete van – hangsúlyozza a művész. A fehér a tisztaság, az egyszerűség jelképe, ami közvetlen kapcsolatot mutat az élettel, a születéssel és a halállal is. A keresztény kultúrkörben az öröm és a boldogság szimbóluma, de a hinduknál az állandóság színe a fehér. Gyakran, leginkább az egyszerűség miatt festenek nálunk fehérre munkahelyi tereket, amit a dolgozók a feléjük irányuló figyelmetlenségnek titulálnak.
A fehér azonban önmagában nem ingerli a figyelmet, hatása nem közvetlen, inkább közvetett, viszont összegyűjti és felerősíti a fényt, ami fokozza a koncentrációt – állítja Gárdos László munkapszichológus, aki szerint minél világosabb egy munkahely, a dolgozó aktivitása annál intenzívebb. Olyan munkahelyeken érdemes alkalmazni, ahol kevesebb a természetes fény, viszont sok a dolgozó. Irodák, műhelyek általános színe Európában.

A sárga a világosság, a fény, a hit, a tudás tartalmával tölti meg a teret. Egyes kultúrkörökben az aszkétizmussal, a lemondással, az önfeláldozással hozzák közvetlen kapcsolatba, ezért a buddhista szerzetesek előszeretettel öltenek magukra ilyen színű ruhát. Kínában az isteni hatalmat jelképezi a sárga, mert náluk ez a Föld, a birtok színe.
A mélyülő sárga narancsba hajló árnyalatai a Nap asszociációja miatt a melegség, a szeretet, a ragyogás és a bőség alaphangulatát sugározzák ezért jellemzően olyan munkahelyeken ajánlott alkalmazni, ami közvetlen kapcsolatban van a pénzzel. Brókercégek, biztosítótársaságok, bankok tárgyalóiban, ügyfélfogadóiban szerte a világban felfedezhető a sárga minden árnyalata.

Színek az irodában

Nyugtató-aktivizáló színek

A kék a tenger színe, ezért asszociál a végtelenségre, a nyugalomra, de szorosan kapcsolódik a tudáshoz is. Ezért gyakran figyelhető meg, hogy kórházak, egészségügyi intézmények belső tereit színezik kékre. Az ember érzékeire nyugtatóan hat, kifejezetten lassítja az aktivitást, ezért olyan munkahelyekre, ahol a pörgés az elvárt attitűd kevésbé ajánlott a kék szín dominanciája – mondja Böszörményi–Kovács Gábor.

A föld színek, a barna, vagy a szürke ugyancsak a nyugalom üzenetét közvetítik, ami nem feltétlenül összeegyeztethető a munkahelyek világával.

A sárga és a kék elegye a zöld. Keverék szín, de mégis kiindulási alappont, hiszen a növények, a természet színe is zöld. Ezért a megújulás üzenetét hordozza. Inkább a nyugtató hatású színek csoportjába tartozik, annak ellenére, hogy a fiatalság, az értetlenség és a remény konnotációját is tartalmazza. Gyakran választják pénzintézetek maguknak e szín különféle árnyalatait, de Gárdos László szerint inkább olyan munkahelyekre ajánlott, ahol a kollektíva átlagéletkora nem haladja meg a harmincöt évet.

A piros a nemi aktivitás színe. A tűzzel és a vérrel hozható szoros összefüggésbe, ami miatt kifejezetten izgatólak hat az emberi érzékelésre – mondja Szlabely Zoltán képző- és iparművész, aki a kreatív reklám műhelyében előszeretettel alkalmazza a belső tereken a szín különféle árnyalatait. Minél jobban mélyül a piros, annál erősebb, komolyabb a hatása. A dolgozók ebben a hangulatban könnyebben kapnak ötletimpulzust, ami a mi szakmánk esszenciája – hangsúlyozza a kreatív szakember. A nagyobb reklám ügynökségek is gyakran helyeznek el vörös színeket az irodáikban, ami gyakran ösztönös, de sokszor tudatos cselekvés tőlük.

Az arany és az ezüst egyértelműen a hatalom és a gazdagság színei, de az erős karakterisztikájuk miatt még kiegészítőként alkalmazva sem ajánlott semmilyen munkahelyre – mondja határozottan Böszörményi-Kovács Gábor, aki szerint, ha egy munkaadó mégis alkalmazza ezeket a színeket, az a saját nagyságának igyekszik hódolni, ami a legkevésbé sem szolgálja a munkamorált és a teljesítményt.