Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Tervezzünk előre!

Lehet, hogy elsőre csak még több időbefektetésnek tűnik, de sokat segíthet az időmenedzsmentünkön, ha kezdetnek minden munkahét végén rászánunk negyed órát arra, hogy előre megtervezzük a következő hetünket. Nem kell részletekbe menően taglalni a feladatainkat, elég, ha hozzávetőlegesen minden napra felírunk valamit és megpróbáljuk arányosan és prioritási sorrendben elosztani a napok között a teendőket. Tegyük meg ugyanezt minden munkanap elején is az aznapi feladatokkal, viszont ebben az esetben már írjunk minél részletesebb vázlatot és fogalmazzuk meg a napi céljainkat – például írjuk fel, hogy kedden délelőtt a végére akarunk érni az adminisztratív feladatainknak, mert délután már bele kell vágnunk egy nagyobb projektbe.

Tegyük rendbe a munkaállomásunkat!

Dolgozzunk akár az irodában vagy otthonról, a rendezett munkakörnyezet elengedhetetlen a minőségi munkavégzéshez. Biztos, hogy szükségünk van az összes színes ceruzára és az ajándékba kapott dísztárgyakra az asztalunkon? Igyekezzünk csak a legszükségesebb, és a munkánkhoz fontos eszközöket tárolni, így kevesebb dolog vonja el a figyelmünket munka közben és nem kell összehúznunk magunkat, hogy elférjünk a rengeteg kacattól. Válogassuk le az irodaszereinket és ami nem kell, azt adományozzuk oda a rászorulóknak vagy jelöljünk ki nekik egy fiókot! Az iratainkat, postai papírjainkat, szerződéseket rendezzük mappákba és tegyük fel a polcra vagy egy fiókba! Ha ezzel megvagyunk, találjunk helyet a maradék eszközeinknek is és tartsuk is fenn ezt a rendszert! Ha a nap folyamán valami elkerült a helyéről, a nap végén mindig tegyük vissza, így másnap reggel ismét tiszta lappal kezdhetünk dolgozni. A tisztaságról pedig ugye nem is kell szót ejtenünk?

Dolgozzunk papírmentesen!

Lehet nem könnyű átállni, de érdemes megpróbálnunk papírmentesen dolgozni. A papír rengeteg helyet foglal, nehezebb rendszerezni és nagy erőfeszítést igényel, hogy eligazodjunk bennük. Ha a munkahelyünkön ragaszkodnak a szerződések kinyomtatásához, a cég megreformálása helyett kezdjük olyan dolgokkal, amikre van ráhatásunk – papírra jegyzetelés helyett például használjuk a számítógépünkön a jegyzettömböt!

Állítsuk át munka üzemmódra az elektronikus eszközeinket!

Nincs annál zavaróbb, mint amikor folyamatosan kizökkent minket egy-egy push értesítés hangja. Ha dolgozunk, legyen alap, hogy lenémítjuk a telefonunkat és csak a feladatunkra koncentrálunk! Ezzel rengeteg időt megspórolhatunk és a figyelmünk sem kalandozik el. Arra is érdemes egy kis időt szánnunk, hogy leiratkozzunk minden olyan e-mailről, amire valamikor régen feliratkoztunk, de már nem is érdekel minket igazán, vagy azokról, amik csak véletlenül átjutnak a spamszűrőn. Hogy kiszűrjük a zavaró tényezőket, használjunk egy, a megszokottól eltérő böngészőt a munkánkhoz, így biztosan nem fognak megzavarni felugró ablakok vagy értesítések! Módosítsuk a beállításokat, a szűrőket, az alkalmazásokat és a jóváhagyott webhelyeket olyan módon, ha biztosan ne zökkentsen ki minket! Lehet, hogy fájó szívvel le kell tiltanunk a közösségi média oldalakat, de hosszú távon biztosan megéri majd az áldozatot, ha nem kalandozunk el a hírfolyamot görgetve.

Hagyjuk abba a multitaskingolást!

Nem lehet elégszer hangsúlyozni: a multitaskinggal bár úgy tűnik, hogy egyszerre több dologgal is haladunk egyszerre, valójában annyi történik, hogy a figyelmünk folyamatosan cikázik a két dolog között, így egyikre sem tud 100 százalékban fókuszálni. Így összességében sokkal több időnket fogja felemészteni a két feladat elvégzése, mintha először csak az egyikkel, majd csak a másikkal foglalkoztunk volna.

Még keressük a megfelelő állást? Töltsük fel az önéletrajzunkat és iratkozzunk fel az állásértesítőre!

 

Készítette: Kövecses Evelin

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala