Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Énmárka: egy misztikus fogalom, amit napjainkban egyreAmit a megjelenésünk üzen: így tűnjünk ki állásinterjún - Offenwagner Noémi gyakrabban hallunk. Talán meglepőnek tűnhet, de mindannyiunknak van énmárkája, vagy másképp fogalmazva, személyes brandje, életmódunkkal, beszédstílusunkkal, ruházatunkkal, online jelenlétünkkel, posztjainkkal, fotóinkkal ugyanis valami csak ránk jellemzőt közvetítünk a szűkebb és tágabb környezetünk felé. Vannak, akik egészen tudatosan építik, formálják ezt a képet, míg mások egyáltalán nem foglalkoznak vele, pedig az élet számos területén, különösen álláskereséskor fontos, milyennek is lát minket az, aki először lép kapcsolatba velünk. A témában Offenwagner Noémi stílustanácsadó kalauzol el bennünket.

Belülről kifelé

Ahhoz, hogy egy nyitott állás betöltésére minket válasszanak, ma már nem elegendő szakmailag megfelelőnek lennünk, hiszen a munkáltatók leggyakrabban már egyéniségeket keresnek, olyanokat, akik az átlagostól eltérő személyiségükkel is képesek hozzáadni a dolgos mindennapokhoz. „Az önazonos énmárka kialakítása elsősorban önismereti kérdés, vagyis belülről kifelé kell építkeznünk: mindenekelőtt fel kell térképeznünk a legfőbb adottságainkat, azokat az erősségeinket, amelyek az alapot jelenthetik, de egy különleges hobbi vagy nem mindennapi érdeklődési kör is a személyes brandünk lényeges alkotóeleme lehet. Olyan jellemzőket ragadjunk meg, amelyeket hitelesen és szenvedélyesen tudunk képviselni, ettől válunk ugyanis megjegyezhetővé, így tűnhetünk ki a jelentkezők tömegéből” – hangsúlyozza ki Offenwagner Noémi.

Ha megtaláltuk, mit szeretnénk igazán megmutatni magunkból, akkor kezdődhet az igazi munka, az énmárka építést, önmagunk megmutatásának képességét ugyanis tanulnunk, és gyakorolnunk kell, annál is inkább, mert egy olyan korban élünk, amikor a külsőségeknek kimondottan nagy szerep jut. „Az állásinterjú, vagyis a személyes beszélgetés az énmárka reprezentálásnak csupán egyetlen szelete, valójában azonban a közösségi oldalainkon, a blogunkon vagy weboldalunkon éppúgy hozzátehetünk ehhez a minket meghatározó képhez vagy épp elvehetünk belőle, mint a megjelenésünkkel, jellemzően viselt ruházatunkkal” – mutat rá a fogalom komplexitására a szakember.

Ami emlékezetessé tesz

Ahhoz, hogy megjelenésünkkel képesek legyünk kiemelni szakmaiságunkat, először is elengedhetetlen ismernünk a céget, ahová állásinterjúra készülünk: „Tájékozódjunk a vállalati kultúráról, az irodáról, esetleg nézzünk szét a közösségi oldalakon, hátha akad ismerősünk, aki ott dolgozik. Jellemzően már az iparág is determinálja, hogy lazább, vagy konzervatívabb öltözködés az elfogadottabb, de minél több az információnk, annál könnyebb lesz felöltöznünk a személyes találkozóra. Ha a cég valamilyen dresscode-t követ, mindenképp aszerint állítsuk össze az outfitünket” – tanácsolja Noémi.

Amit a megjelenésünk üzen: így tűnjünk ki az állásinterjún - álláskeresés, állásinterjú, megjelenés

Természetesen lényeges betartanunk azokat az íratlan öltözködési szabályokat is, amelyek az állásinterjúra vonatkoznak, vagyis se túl rövid, se túl szűk, se túl kivágott darabokat ne válasszunk a bemutatkozásra, ahogy férfiaknál a rövidnadrág és rövidujjú ing is kerülendő. „A megjelenésünk mindig legyen önazonos, azaz, ha korábban még nem viseltünk kiskosztümöt vagy magassarkút, ne ilyenkor kísérletezzünk vele, mert gyorsan ki fog derülni, hogy nem érezzük magunkat komfortosan benne. Ruháinkkal az egyéniségünket tükrözzük – ebben a kiegészítők még akkor is adnak nekünk mozgásteret, ha leendő munkáltatónk a konzervatív, klasszikusabb öltözködést preferálja.Amennyiben valamilyen izgalmas hobbinak hódolunk, például a tortakészítés a szenvedélyünk, szavainknak adjunk nyomatékot egy torta mintájú sál vagy egy medál formájában, így garantáltan meg fog jegyezni minket az interjúztató. Míg a hölgyek leginkább az ékszerekkel, kendőkkel, cipőkkel tehetik egyedivé és emlékezetessé viseletüket, addig a férfiak mandzsettagombokkal, egyedi zoknikkal vagy dízszsebkendőkkel vihetnek egy kis pluszt a megjelenésükbe” – fejti ki a stílustanácsadó.

Egységben az erő

Az énmárkánk tekintetében a fentiek csupán a jéghegy csúcsát jelentik, az igazán profik ugyanis nem csupán aktuális outfitjükkel fejezik ki egyéniségüket, az megmutatkozik mindenhol, ahol csak jelen vannak az online és offline térben. „Érdemes egységet teremtenünk az online platformjaink, vagyis a facebook és Linkedin profilunk, weboldalunk, blogunk és a tényleges megjelenésünk között, legyen szó állásinterjúról vagy bármilyen szakmai eseményről” – emeli ki a téma kulcsgondolatát interjúalanyunk.

Majd említ néhányat a megannyi lehetőség közül: „Ha például már van logónk, jelenítsük meg azt az önéletrajzunkon, és akár a ruhánkon is, mondjuk egy kitűző formájában. De választhatunk ránk jellemző jegyként egy mintát, például a pöttyöket, vagy az aszimmetrikus szabású ruhákat, esetleg egy karakteres fülbevalót – a lényeg, hogy szisztematiksan használjuk ezt az elemet fotókon, posztokban, vagy egy fontos találkozón egyaránt. Amennyiben a felsoroltakat nem érezzük magunkénak, kísérletezhetünk a színekkel is: találjunk egy olyan hozzánk illő árnyalatot, ami a személyes védjegyünk lehet. Ezt aztán behozhatjuk az online profiljainkra, viselhetjük azon a profi fotón (mindenképp ajánlott ilyet készíttetnünk!), amit a CV-nkhez csatolunk, vagy kiteszünk a szakmai oldalunkra, de akár a cipőnk, rúzsunk, körömlakkunk színeként is jól működhet.

Pályamódosítás

Vágjunk bele

Bármi mellett is tesszük le a voksunkat, a személyes brand ereje mindig a következetességben és az egységes összképben rejlik. „Ahhoz, hogy kialakulhassanak a saját márkajegyeink, többnyire hosszabb időre van szükség, és bizony sok munkát is kíván a márka ápolása, fenntartása. Amennyiben még az önismereti utunk elején járunk, legyen szó ennek testi-lelki-szellemi vonatkozásairól, keressünk egy számunkra hiteles példaképet, és tanuljunk tőle. Figyeljük meg, ő hogyan kommunikál az online csatornákon, milyen fotók jelennek meg róla, találunk-e visszatérő elemeket a megjelenésében – mindez nagyon jó kiindulópontot adhat nekünk is” – vallja Noémi.

A szakember szerint érdemes lépésről-lépésre haladnunk a márkaépítésben: vizsgáljuk felül facebook profilunkat, frissítsük Linkedin fiókunk tartalmát – beleértve a vizuális elemeket is, majd pedig következhet a kísérletezés, hogyan is tudjuk önazonosan képviselni magunkat. „Ha bizonytalanok vagyunk, merre is induljunk, ajánlott szakember támogatását kérnünk. Egy karrier coach például segíthet letisztázni az erősségeinket, ahogy a célkitűzésben, jövőkép-alkotásban sem hagy minket egyedül, a stílustanácsadó pedig segít feltérképezni testi adottságainkat, a hozzánk leginkább passzoló színeket és szabásokat, de ebbe az izgalmas folyamatba bevonhatjuk a közeli vagy távolabbi ismerőseinket is: az ő visszajelzéseik is rendkívül értékesek lehetnek számunkra, akár arról, hogy jelenleg milyennek is látnak minket, akár arról, hogy mely területeken lenne ajánlott még csiszolnunk azon a bizonyos első benyomáson.

Merítsünk a fentiekből, találjuk meg a számunkra telitalálat énmárka-megoldásokat, majd pedig már csak a babérokat kell learatnunk. Amennyiben viszont még keressük a számunkra megfelelő állást, itt válogathatunk a legfrissebb hirdetések között. Az önéletrajzunk írásához ide kattintva, az állásinterjúra való felkészüléshez pedig itt olvashatunk további hasznos tippeket. Ne feledjük: az álomállásunk létezik, és ha teszünk érte, hamarosan a miénk is lesz!

 

Készítette: Istók Nikoletta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: álláskeresés, állásinterjú, megjelenés, énmárka, egység