Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A stressz egy bizonyos fokig egészséges és szükséges is ahhoz, hogy jól teljesítsünk. Rövidtávú stressz megélése során az agyunk új sejteket kezd termelni, ami miatt javul a memóriánk, jobban tudunk koncentrálni és sokkal frissebbnek és éberebbnek érezzük magunkat. Ha viszont a stressz elhúzódik, az kifejezetten egészségkárosító hatású, és nem csak szellemi kimerültséggel, hanem fizikai problémákkal is járhat: növeli a szívbetegség, a depresszió és az elhízás kockázatát, és a teljesítményünket is csökkenti. A szezonális influenza és a koronavírus terjedése miatt most fokozottan ki vagyunk téve a betegségek és az elhúzódó stressz kockázatának, melyet csak tetéz a tavaszi fáradtság: ebben az időszakban egyébként is gyakran lesz úrrá rajtunk a kimerültség, az aluszékonyság és sokkal ingerlékenyebbek is vagyunk, mint általában. De mit tehetünk ez ellen?

 

Figyeljünk oda a higiéniára!

 

A betegségek megelőzése érdekében sok mindent tehetünk, mégis sokszor a legalapvetőbbet felejti el az ember: naponta többször mossunk kezet és tartsuk be az alapvető higiéniás szabályokat! A most fertőző koronavírus megelőzésében a jelenlegi álláspont szerint ez kiemelten fontos.

 

Tartsunk szünetet!

 

Ha munka közben úgy érezzük, hogy besokalltunk, álljunk fel és tegyünk egy kört! Még jobb, ha ki tudunk menni a szabadba, a környezetváltozás ugyanis kiszakít minket a megszokott rutinból és könnyebben meg tudunk szabadulni a negatív érzésektől.

 

Kapcsoljunk ki!

 

Ha nem dolgozunk, kapcsoljuk ki az összes kütyünket és az agyunkat is! Ne nézegessük a céges e-mailt és ne válaszoljunk a telefonokra! Ez elsőre nehéz lehet, de szabadidőre mindenkinek szüksége van, és hacsak nem olyan a munkánk, hogy 0-24-ben készenlétben kell lennünk, nyugodtan megtehetjük, hogy kis időre kiszakítjuk magunkat a tennivalók közül és nem agyalunk.

 

Sportoljunk!

 

Közhely, de a mozgástényleg mindenre jó hatással van. Javítja a közérzetünket, csökkenti a stresszt, megelőzhetjük vele a betegségeket, fittebbnek és energikusabbnak érezhetjük magunkat tőle. Ha be tudunk iktatni legalább heti pár alkalom mozgást az életünkbe, az már jelentősen javíthat az életminőségünkön. Ha nincs időnk, akár munka közben is megállhatunk néha és elvégezhetünk pár gerinctorna gyakorlatot vagy csinálhatunk pár fekvőtámaszt.

 

Kérjünk segítséget!

 

Ha nem bírunk a ránk tornyosuló feladatokkal, merjünk segítséget kérni! Az összecsapott munka senkinek nem jó, ezért a főnökünk is biztosan megérti, ha bevalljuk, hogy nem tudunk vele egyedül megbirkózni. Keressük olyan emberek társaságát, akikre lehet számítani és akiknek beszélhetünk a problémáinkról!

 

Aludjunk eleget!

 

Ha keveset alszunk, könnyen egy ördögi körben találhatjuk magunkat, hiszen az alváshiánytól egyre kevésbé tudunk koncentrálni, egyre rosszabb lesz a memóriánk és egyre stresszesebbek is leszünk. Ha alapból egy stresszes időszakon megyünk keresztül, akkor ez csak olaj a tűzre. Bármennyire is azt érezzük, hogy nincs időnk aludni, igyekezzünk úgy beosztani az időnket, hogy a megfelelő minőségű és mennyiségű alvás prioritás legyen az életünkben, hiszen ez mindennek az alapja.

 

Gondolkozzunk pozitívan!

 

A legtöbb, amit magunkért tehetünk, ha nem tetézzük a stresszes időszakot azzal, hogy negatívan gondolkozunk. Minél jobban belelovaljuk magunkat a negatív érzésekbe, annál rosszabb lesz és annál nehezebben fogunk tudni megszabadulni tőle, ezért fontos, hogy igyekezzünk pozitívan szemlélni a körülöttünk lévő dolgokat. A gondolataink többsége valójában szubjektív és a dolgok többségére valójában mi magunk vetítjük ki az érzelmeinket.

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala