Töltődjünk fel 20 perc alatt!

2019. január 31. Forrás: Runtastic.com/Profession.hu

Hasznos: - + Nyomtat

Lehetséges, hogy alig több mint negyed órás pihenő után újra olyan frissnek érezzük magunkat, akárcsak a napunk kezdetén?  Igen!

Önnek ajánlott állások

A power napping, azaz az energetizáló délutáni szunyókálás kifejezés egyre gyakrabban bukkan fel, ha munkáról és produktivitásról van szó, a jótékony szokásra irányuló figyelem pedig nem véletlen. Ahogy az elnevezés is mutatja, egy rövid, egészen pontosan 20 perces délutáni szundításról van szó, ami testünket, lelkünket és szellemünket egyaránt felfrissíti, és garantáltan jó hatással van teljesítményünkre is, még a legtúlterheltebb napon is. Némi leleményességgel szinte bárhol kivitelezhető, de ezen túl is van még néhány tippünk!

Jobb, mint a kávé               

Valószínűleg sokan vannak, akik az ebéd utáni alvás hallatán összeráncolják a homlokukat, és kételkednek abban, hogy bármi értelme is lenne, főleg az említett rövid időintervallumot tekintve. Valójában azonban a tapasztalatok azt mutatják, hogy számos pozitív hatással bír, rövid és hosszútávon egyaránt, és egyáltalán nem csak a teljesítményünkre vonatkozóan. Lássuk, melyek ezek!

Töltődjünk fel 20 perc alatt! - munka, pihenés, egyensúly

  • Amikor fáradtak vagyunk, gyakrabban eszünk zsíros, cukros ételeket – ezt elkerülhetjük a napközben beiktatott szunyókálással, sőt ez a szokás akár a fogyókúránkat is segítheti.
  • A 20 perces alvás erősíti koncentrációs képességünket és javítja a memóriánkat.
  • Az ébredés után motiváltabbnak érezzük magunkat, és visszanyerjük a munkavégzéshez szükséges lendületünket.
  • A szervezetünk bioritmusához igazodó csendes pihenő ahhoz is hozzájárul, hogy megőrizzük fiatalos külsőnket.
  • Jó hír a szív- és érrendszeri betegségek miatt aggódóknak, hogy a szundikálás az infarktus és a stroke kockázatát is csökkenti.
  • A jól megérdemelt rövid pihenő remek stressz-oldó, és tökéletes relaxációs technika.
  • És ha mindez nem lenne elég, miután kinyitottuk a szemünket, garantáltan jobb kedvünk lesz, mint 20 perccel korábban.

Vigyázz, kész, szundíts

Ha a fentiek után kedvet kaptunk, bátran próbáljuk ki ezt a kis sziesztát. A legkönnyebb dolgunk akkor van, ha otthonról dolgozunk, de némi tervezéssel máshol is lehetőséget találhatunk a pár perces szünetre. Hogy a hatás minél teljesebb, ébredésünk pedig zökkenőmentes legyen, érdemes megfogadnunk a következőket:

Találjuk meg a megfelelő időpontot. Az ebéd utáni – kora délutáni időzóna a legalkalmasabb a lopott pihenőre, ilyenkor ugyanis jellemzően ólmos fáradtság tör ránk, ami bioritmusunk ciklikusságának köszönhető. A legjobb olyankor ledőlnünk, amikor úgy érezzük, alig tudjuk nyitva tartani a szemünket, így biztos nem lesz gondunk az elalvással. Fontos azonban, hogy késő délután már ne szunyókáljunk, mivel ezzel megzavarhatjuk éjszakai alvásunkat.

Duplázzunk egy feketével. Ha igazán biztosra mennénk, mert mondjuk a délután során fontos megbeszélésünk lesz, vagy előre láthatóan éjszakába nyúlóan fogunk dolgozni, maximalizáljuk az energetizáló hatást. Kortyoljunk el egy csésze kávét közvetlenül a szundítás előtt, amelynek frissítő lökete éppen ébredés után ér utol bennünket.

Pörögjünk fel. Mivel alvás után némiképp leeshet a vérnyomásunk, előfordulhat, hogy az ébredést követően fáradtabbnak érezzük magunkat, mint korábban. Aktivizáljuk a keringésünket, hogy mielőbb feloldjuk ezt a helyzetet: igyunk egy nagy pohár vizet, vegyünk néhány mély lélegzetet a nyitott ablaknál, esetleg végezzünk el pár egyszerű nyújtó gyakorlatot, és máris érezni fogjuk, ahogy nemcsak visszatér, de megsokszorozódik az erőnk.

Az apró betűs rész

Ha szeretnénk kiaknázni a szunyókálásban rejlő tartalékokat, elengedhetetlen, hogy ténylegesen elaludjunk, ne csupán a szemünket csukjuk be. A betervezett pihenő idejére kapcsoljuk repülő üzemmódba a telefonunkat, és minimalizáljuk annak az esélyét, hogy valaki megzavarjon bennünket. Fontos azonban, hogy a ló túloldalára se essünk át, vagyis ne érjük el a mélyalvási fázist, abból ugyanis sokkal nehezebb felébrednünk, így nem is hat frissítően ránk. A legjobb, ha 20 percre állítjuk az ébresztőnket, majd az idő letelte után azonnal felkelünk.

Fogadjuk meg a jó tanácsokat, és a megannyi napi teendő között szánjunk időt a visszatöltődésre is. Amennyiben épp állást keresünk, használjuk ki ezt az időszakot új szokások kialakítására, és élvezzük az ennek nyomán kialakuló testi-lelki egyensúlyt. Ha jó a közérzetünk, a nekünk való munkát is könnyebb megtalálnunk: válogassunk a legfrissebb lehetőségek között, vagy keressünk személyre szabott beállításaink alapján. Legyünk naprakészek, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést is!

 

Készítette: Istók Nikoletta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

A Profession.hu Google+ oldala

Címkék: munka, hatékonyság, pihenés, alvás, egyensúly

- Profession.hu

További cikkek a karrierépítésről
További cikkek a karrierépítésről
www.facebook.com/Profession.hu

Kapcsolódó témák

-

Hogyan hozzuk ki a legtöbbet a hosszú hétvégénkből

2019. április 18.
Sajnos a munkahét vége kevesek számára jelenti valóban a munka végét is. Pedig a hétvégének valóban a feltöltődésről kellene szólnia! Bővebben

-

Megállni kötelező!

2019. április 17.
A kiégés valós és nagyon komoly probléma, ráadásul sokkal többeket veszélyeztet, mint gondolnánk. Honnan vehetjük észre, hogy baj van, és mit tehetünk? A szakértő elmondja. Bővebben