Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az elmúlt öt évben a szervezetek teljesen átalakították a teljesítménymérő rendszereiket; az évi egy-kétszeri beszélgetések helyett, folyamatos visszajelzésekre épülő megoldások születnek, a vezetők által nyújtott támogatással, coachinggal kombinálva. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy az újszerű módszerek növelik a hatékonyságot és pozitívan befolyásolják a vállalati kultúrát is.

A Deloitte által készített Global Human Capital Trends 2017 jelentésben a megkérdezett vállalatok mintegy 96 százaléka állította, hogy az új teljesítménymérő folyamatoknak és a hozzájuk kapcsolódó technológiáknak köszönhetően, egyszerűbbé vált a vezetők és a munkavállalók közötti kommunikáció.

Igény a folyamatos visszajelzésre

A ’70-es években kitalált top-down vízesés modellre épülő teljesítményértékelés, amelyre a felsővezetéstől érkező éves visszajelzés jellemző, átalakulóban van. A munkavállaló folyamatos visszajelzést vár a vezetőjétől, miközben ő is szeretne visszajelzést adni. Csépai Martin, a Deloitte Humánerőforrás-menedzsment tanácsadás üzletágának igazgatója szerint a közösségi média jelentősen átalakította a visszajelzés metodikáját. Elterjedése óta folyamatosan igényeljük a figyelmet, keressük a minél gyakoribb visszacsatolást, és ugyanazt várjuk el a munkahelyi környezetben is.

Magányos hősök helyett csapatjátékosok

Míg régebben sokkal inkább az egyéni teljesítményen volt a hangsúly, addig manapság már inkább a csapatjátékos attitűd vált meghatározóvá, mivel szervezeti szinten a csapat összteljesítménye számít. Az új teljesítménymenedzsmentet is ehhez a szemlélethez szükséges igazítani. Az új teljesítmény menedzsment megközelítés célja, hogy a csapat összességében sikeres legyen, hiszen ha a csoport jól teljesít, az az egyénre is hatással van, és mindez hozzájárul a vállalat teljesítőképességének növekedéséhez.

A modern vezető

Ezek a trendek a vezetői képességek változását eredményezik. Az ideális, modern vezető felkészült, képes támogatást nyújtani, valamint lehetőséget ad a dolgozói visszajelzésre. A munkavállalók számára fontos, hogy az őket érintő döntéseket átláthatóan és megalapozottan hozzák meg, például bónuszfizetés, bérfejlesztés, vagy előléptetés esetén.

„A jövőben a vezető vállalatok folyamatos és nyílt párbeszédet folytatnak majd az egyéni munkavállalók és csapatok, illetve csapatok és vezetők között. Ehhez a legújabb támogató IT megoldásokat fogják alkalmazni, amelyeket a teljesítménymenedzsment rendszerekbe is beépítenek. Ezek az elképzelések egyelőre még korai fázisban tartanak, de már nem kell sokat várni arra, hogy a cégek elköteleződjenek az új irányok felé, és elkezdődjön a rendszer átalakulása” – mondta el Csépai Martin.

Ilyen visszajelzéseket várnak a dolgozók

Régi megoldások

- éves teljesítményértékelő beszélgetések

- visszajelzés a vezetőktől

- bizalmasan kezelt célkitűzések

- lentről felfelé irányuló riportálás

- teljesítményfókusz

- időigényes folyamatok

Új megoldások

- gyakori visszajelzések, akár havi rendszerességgel, vagy még gyakrabban

- visszajelzések küldése támogató IT megoldások segítségével (mobilapplikációk vagy mobileszközök)

- egyértelmű, transzparens célok és értékelések

- menedzsment és munkavállalók közötti folyamatos kommunikáció

- fókusz a coachingon és munkavállalói fejlesztésen

- gyorsabb és átláthatóbb folyamatok

A Global Human Capital Trends 2017 tanulmányról

Mintegy 140 ország több mint 10 ezer HR menedzserét kérdezték meg a szakma legfontosabb folyamatairól, újszerű modelljeiről és kihívásairól.

A válaszadók tíz területet azonosítottak, ahol tartani kell a lépést a változásokkal:

1. trend: A jövő szervezete: hierarchia helyett együttműködő hálózatok

2. trend: Karrierhez, tanuláshoz segíteni a munkatársakat

3. trend: Tehetségek megszerzése kognitív eszközökkel

4. trend: A munkavállalói élmény megteremtése

5. trend: Teljesítménymérés: feed back real time

6. trend: Új vezetési stílus: hős helyett inspiráló, „networker” csapattag

7. trend: Digitális HR

8. trend: Adatelemzések a munkatársakról

9. trend: Sokszínűség és befogadás

10. trend: Munkaerőt több forrásból

A témával részletesebben is foglalkozunk, a trendeket pedig külön cikkekben dolgozzuk fel. Addig is olvassa el a kapcsolódó anyagokat a Profession.hu blogján

 

Készítette: Sebők Viktória

 A Profession.hu Facebook oldala

                      A Profession.hu Instagram oldala