Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Legyen szó mindössze pár fős cégről vagy multinacionális vállalatról, a kommunikációt tekinthetjük az egyik legfontosabb sarokpontnak, ami egy cég megfelelő működése szempontjából elengedhetetlen. Ha a munkatársak nem tudnak megfelelően kommunikálni egymással, valószínűleg sok sikertelen projekt, megvalósítás nélküli ötlet és félresiklott megbeszélés a következmény. De pontosan mit is jelent a jó kommunikáció, miért fontos és hogyan építhetjük be mi is a mindennapokba?

Segít a problémák feltárásában és megoldásában

Volt már velünk olyan, hogy véletlenül elrontottunk valamit, és féltünk egyenesen elmondani a munkatársainknak, ezért inkább magunkban próbáltuk megoldani több-kevesebb sikerrel? A problémák visszatartása átmenetileg megkönnyebbülést hozhat, de hosszú távon csak tovább rontja a helyzetet és még több problémát szül. Ha hibáztunk vagy észrevettünk egy problémát, ne várjunk a megoldásával, hanem hívjuk össze az érintett feleket és indítsunk beszélgetést! A fókusz mindig a megoldáson legyen, ne azon, hogy ki a hibás – a hatékony kommunikáció sosem arról szól, hogy kinek vagy igaza, vagy ki rontott el valamit, hanem a megoldásra törekszik.

Letisztázza a feladatokat, egyértelműsíti a szerepeket

Ha egy cégben nem működik hatékonyan a kommunikáció, az könnyen összezavarhatja az alkalmazottakat akár olyan alapvetőnek tartott dolgokban is, mint a munkahelyi szerepkörök vagy a napi feladatok. Lehet, hogy pár üzenetváltással hosszabb lesz a levelezés vagy több meetinget kell tartani, de a hatékony működés érdekében elengedhetetlen, hogy mindenki pontosan, és részletekbe menően ismerje a feladatait és kristálytisztán ki legyen jelölve a felelősségi köre. Ez hosszú távon sokkan gördülékenyebbé teszi a napi munkát, még ha átmenetileg nagyobb energiabefektetéssel is jár. A világos és következetes csapatkommunikáció így elősegíti a növekedést, megszünteti a kételyeket és a nehézségek leküzdésében is segít. Ha a munkatársainkkal kommunikálunk – akár szóban vagy írásban –, mindig törekedjünk az egyértelműségre, fogalmazzunk világosan és kerüljük a szakzsargont!

Hatékonyabbá teszi az ötletelést

Ha jól működik a kommunikáció a csapatban, az fokozza a kreativitást és elősegíti az innovációt a cégben. Gondoljunk bele: ha kényelmetlenül érezzük magukat a gondolataink, ötleteink megosztásában, mégis hogyan történhetne bármilyen innováció? Ehhez fontos, hogy mindig nyitottak legyünk egymás ötleteire és ne utasítsunk el élből valamit, ha nem tetszik nekünk, így mindenki biztonságban érezheti magát ahhoz, hogy a legvadabb ötleteit is bedobja a közösbe – és általában ezekből születnek az igazán nagy dolgok. Ha valaki ötletét mégis elutasítjuk, sose tegyük ok nélkül, adjunk neki részletes magyarázatot!

Legyünk képben a kommunikációs etikettel!

A csapatkommunikáció javításának egyik legegyszerűbb módja a kommunikációs etikett betartása, főként a digitális kommunikációra vonatkozóan. Velünk is volt már olyan, hogy a napunk nagy részét a fölöslegesen hosszú, esetleg ránk nem is vonatkozó e-mailek olvasgatásával töltöttük? Gyakran rátesznek olyan levelezésekre is, amelyekhez semmi közünk? Próbáljunk meg megbeszélni a csapatunkkal egy általános szabályt erre vonatkozóan, hogy a jövőben el tudjuk kerülni a fölösleges köröket! Ha e-mailt írunk, mindig legyünk egyértelműek és világosan fogalmazzuk meg, hogy mit várunk a másik féltől! Ha valamiben nem vagyunk biztosak, mindig kérdezzünk!

Nem működik a munkahelyünkön a kommunikáció, hiába próbálkozunk? Nem hallgatják meg az ötleteinket? Ideje munkahelyet váltani! Böngésszünk a legfrissebb állásajánlatok között és iratkozzunk fel az állásértesítőre!

 

Készítette: Kövecses Evelin

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala