Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Nagy ambíciókkal vágtunk bele egy új munkába, de pár hét vagy hónap után úgy érezzük, egyre megterhelőbbek a munkanapok és nincs energiánk felkelni és bemenni dolgozni? Észrevettük magunkon a fizikai munkából adódó negatív tüneteket, például állandóan fáj a derekunk, be van állva a vállunk vagy általánosabban nehezebben mozgunk a megszokottnál? Időnként természetes a motiválatlanság és a fáradtság, de a munkánkban és a magánéletünkben is boldogabbak lehetünk, ha meg tudjuk találni a kiegyensúlyozottságot és a szépséget a mindennapi feladatainkban.

Vigyázzunk az egészségünkre

Ha fizikai munkát végzünk, az átlagosnál jobban oda kell figyelnünk a testi egészségünkre, végtére is a testünk a munkaeszközünk, és szeretnénk minél könnyebben, fittebben, sérülések nélkül elvégezni a napi feladatokat. Különösen olyankor érdemes odafigyelni, amikor ugyanazt a monoton munkafolyamatot végezzük nap mint nap és a terhelés nem oszlik el a testünkön – ha például nehezet kell emelnünk és mindig az egyik oldalunkon van a nagyobb súly, vagy ha a jobb kezünkben fogunk egy munkaeszközt és rendszeresen úgy fejtünk ki erőt. Motiváltak csak egészséges testben lehetünk, így érdemes minden munkanapot bemelegítéssel kezdeni, amivel előkészíthetjük a testünket a fizikai igénybevételre, megnyújthatjuk az izmainkat, meglazíthatjuk az ízületeinket és ezáltal elkerülhetjük a sérüléseket. A munkavégzés során mindig figyeljünk oda a megfelelő testtartásra és mozgástechnikára, nagyobb terhek emelésénél például helyezzük a lábunkra a testsúlyunkat és ne derékból emeljünk, mert az egyenes út a derékfájdalmakhoz és a sérülésekhez! Mindig igyekezzünk az egész testünkön eloszlatni a súlyt, ne terheljük egyoldalúan, és ha úgy érezzük, hogy nem bírjuk, tartsunk szünetet vagy kérjünk segítséget!

Sokat segít az is, ha a munkán kívül is rendszeresen mozgunk és erősítő edzéseket végzünk. Természetesen sokakban felmerül a kérdés, hogy ugyan miért mozognának, mikor egész nap fizikai igénybevételnek vannak kitéve, de a fizikai munka teljesen máshogy terheli a testet, mint egy erősítő edzés; utóbbival sokkal ellenállóbbá válhatunk a napi munkában is, hiszen ha fejlesztjük az általános erőnlétünket és az állóképességünket, a munka is könnyebb lesz. A mozgáson kívül pedig érdemes a táplálkozásunkra is odafigyelni: fogyasszunk tápanyagokban gazdag, egészséges ételeket és ne felejtsünk el rendszeresen hidratálni, különösen, ha a szabadban, napon dolgozunk! Ha ezeket rendbe tettük, már csak a megfelelő mennyiségű alvásról és pihenésről kell gondoskodnunk, ami hozzájárul az izmok regenerálódásához és az általános jólléthez.

Tisztázzunk magunkban a céljainkat

Ha a fizikai egészségünkre odafigyelünk, az mindenképpen pozitívan hat ki a mentális egészségünkre is, így semmi sem gátolhat minket abban, hogy megtaláljuk a belső motivációnkat. Gondoljuk át, hogy mi az, amiért megéri vagy megérné nap mint nap felkelnünk és elvégeznünk a munkánkat: a pénzért csináljuk, előrelépési lehetőségre vágyunk, kihívásokat szeretnénk vagy másoknak segítenénk? Esetleg a hivatásunkat látjuk a munkánkban és a melós évek tapasztalatai után saját céget alapítanánk? Bármi is mozgat minket, egy cél az, ami értelmet és reményt adhat a mindennapoknak, mert akkor úgy érezhetjük, hogy egy rajtunk túlmutató, fontos dolog miatt tesszük a dolgunkat, amitől jobb lesz majd az életünk. Fogalmazzuk meg magunknak, miért választottuk ezt a szakmát, mi ösztönzött minket, hogy erre az útra lépjünk! Ha megtaláljuk a mozgatórugónkat, arra a mindennapi kihívások közepette is tudunk majd támaszkodni.

Természetesen nem csak a hosszú távú célok motiválhatnak, hanem az apróbb sikerek is: sokan azt élvezik, ha a munkájuknak azonnal kézzel fogható eredménye van, ezért szívesen dolgoznak olyan munkakörben, ahol ez napi szinten megvalósulhat. A jól végzett munka örömet adhat és elégedettséggel tölthet el a nap végén, ami elég lehet a motiváció fenntartásához.

Találjuk meg a pozitív dolgokat a munkában

Pozitív hozzáállással a legnehezebb feladatok is könnyebbnek tűnnek és ez a fizikai munkára is igaz. Összpontosítsunk a munkánk azon részeire, amiket szívesen végzünk vagy amikben mások szerint is jók vagyunk és sikerélményünk van! Alakítsunk ki baráti kapcsolatokat a munkahelyünkön is – jó társaságban jobban telik az idő és a pozitív légkör mindenkire jó hatással lesz.

Ha pedig úgy érezzük, ezen a letörtségen semmi sem segít, gondolkozzunk el az állás- vagy akár a karrierváltáson! Böngésszünk az aktuális állásajnálatok között és frissítsük az önéletrajzunkat, hogy könnyebben megtaláljanak minek!

 

Készítette: Kövecses Evelin

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala