Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A reggeli ébresztő felhangzása után, általában félálomban készülődve indulunk a munkahelyünkre. Mehetünk autóval, vagy tömegközlekedéssel, sokszor csak a megszokott rutin az, ami elvezet minket oda, ahol a munkaidő kezdetekor lennünk kell. Kivel ne történt volna még olyan, hogy egyszer csak az íróasztalánál ült és azt sem tudta, hogyan került oda, mert még zombi üzemmódban működött az agya, és addigra vette fel a megfelelő fordulatszámot?

Tegyük mássá a reggeleket, és használjuk ki azokat a lehetőségeket, amelyek segítségével hamarabb készen állhatunk a napi kihívásokra és a szembe jövő lehetőségekre. Legyen mostantól hatékony a munkába járás is!

Nézzük, mit tehetünk, akár már ma:

1. Hangolódjunk fejben

Ha eltervezzük, hogy már az üzleti gondolkodás agyi fordulatszámán lépjük át reggelente a munkahelyünk küszöbét, több lehetőségünk is van arra, hogy ráhangolódjunk az aznapi feladatainkra. Gondoljuk át, hogy kikkel és milyen ügyekben kell beszélnünk, kit kell felhívnunk, kivel találkozunk.

Ha tömegközlekedünk, átnézhetjük útközben a friss e-maileket, priorizálhatjuk a leveleinket. Így felkészülten, egy vázlatos stratégiával a fejünkben kezdhetjük a napot.

2. Mozgassuk át a testünket

A mozgás által endorfin szabadul fel a szervezetünkben. Miért ne indíthatnánk a napot egy kis kerékpározással, futással, vagy legalább egy kellemes sétával? Ráadásul több legyet is üthetünk vele egy csapásra: szépül, izmosodik a testünk, csökken a bennünk lévő stressz, élénken kezdjük utána a munkanapot. Ha úgy érezzük, nincs annyi időnk, hogy még sportoljunk is reggelente, legalább parkoljunk kicsit messzebb az irodától a szokásosnál, vagy szálljunk le a metróról, buszról, villamosról néhány megállóval hamarabb. Kezdetnek ez is megteszi.

3. Reggelizzünk, mint a királyok

Hiába tudja mindenki, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése, mégis hajlamosak vagyunk rá, hogy mellőzzük. Egy vitaminokban és tápanyagokban gazdag reggeli viszont segít abban, hogy koncentrálni tudjunk és ne az ebédidőig számoljuk vissza a perceket már délelőtt tizenegykor.

Jó megoldás lehet, ha előző este elkészítjük a reggeli szendvicsünket, amit útközben elfogyasztunk, vagy rászánhatunk egy kis időt a reggeli készülődésből. Egy zabkása, vagy chia puding elkészítése tényleg csak pár perc, cserébe hosszú órákon keresztül nem lesz gondunk a korgó gyomrunkkal. Hogy mit eszünk, az tényleg csak ízlés kérdése, de ha már megtesszük ezt magunkért, válasszunk egészséges ételeket a napindításhoz.

4.  Melegítsük be az agyunkat is

Nem csak a testünknek, az agyunknak is szüksége van rendszeres edzésre. A zsebeinkben lapuló okostelefonoknak hála ma már annak sincs akadálya, hogy akár utazás közben rejtvényt fejtsünk, logikai feladatokat oldjunk meg, vagy ömlesztett betűk halmazából értelmes szavakat keressünk ki. Szórakoztató és egyben kihívást jelentő alkalmazásokat tölthetünk le néhány perc alatt, amelyek értékessé és hasznossá tehetik az utazással eltelő időt, pallérozzák az elménk, fejlesztik a rugalmas gondolkodás képességét.

Láthatjuk, hogy nem sokon múlik az, hogy energiával telve indítsuk a munkanapjainkat. Extra időt sem igazán vesznek el az életünkből ezek a tevékenységek, de ha rendszeresítjük a fentieket, a munkánk hatékonysága garantáltan többszöröződni fog, amellett, hogy kevésbé fogjuk fizikailag és szellemileg fáradtnak érezni magunkat a nap végén.

Ha készen állunk, kezdődhet a reggeli rutinunk megváltoztatása, és ha már változás, akár új munkahelyet is kereshetünk magunknak. A Profession oldalán pillanatok alatt beállíthatjuk a saját kompetenciáinknak megfelelő keresési szűrőfeltételeket és feltölthetjük a szakmai önéletrajzunkat, így a munkaadók is könnyen ránk találhatnak. Hírlevél, vagy  Facebook értesítés révén, mindig frissen értesülhetünk a nekünk való álláslehetőségekről.

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: napindítás, rutin, változás, hatékonyság, munka