Mi az az employer branding?
A jelöltkeresés napjainkban rendkívül összetett folyamat: megfelelően megválasztott eszközök, hibátlan célzás, és aktivitás szükséges az eredményekhez. De vajon inkább adatbázisokban érdemes keresni, vagy az álláshirdetések működnek hatékonyabban?
Szigeti Nikoletta, a Profession Services Üzletágvezetője úgy véli, a munkaerőpiac jelen állása szerint nem engedhetjük meg magunknak, hogy bármilyen lehetséges merítési bázist kihagyjunk a toborzás során, legyen az egy álláshirdetés, adatbázisban keresés, social media kampány, offline rendezvény, vagy épp az ismeretségi körünk. „A hirdetési termékeink és a jelöltadatbázisunk nagyon jól kiegészítik egymást, és jól használva őket jelentősen lerövidíthetik a jelöltkeresésre fordított időt.”
Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési és termékmenedzsment vezetője hozzáteszi: „Nem létezik egyetlen univerzális eszköz sem. Mindig a pozíció jellege, a toborzás típusa, intenzitása és a piaci adottságok határozzák meg, hogy milyen eszközökhöz érdemes nyúlni. Mi már rég nem állásportálként definiáljuk magunkat, sokkal inkább toborzási szolgáltató vagyunk. Mindig az aktuális ügyféligényhez igazodva ajánlunk olyan termékeket a portfóliónkból, amelyekkel partnerünk tényegesen eléri a számára megfelelő jelölteket.”
A számok önmagukért beszélnek
A Profession.hu folyamatosan bővülő önéletrajz-adatbázisában több, mint 270.000 CV válik azonnal elérhetővé az ügyfelek számára. A fejlett keresőmotornak köszönhetően nagyon egyszerű a keresés az aktív és passzív jelöltek között. „Bizonyos esetekben a passzív jelöltek adatbázisból történő elérése és megszólítása jelenti a toborzási megoldást. Különösen igaz ez a hiányszakmákban. Ugyanakkor fontos kihangsúlyozni az álláshirdetések hatalmas szerepét és létjogosultságát. Az NRC 2017-es átfogó magyarországi felmérésének eredménye alapján a munkaadók 73 százaléka állásportálokon keresi a számára ideális jelöltet. A kutatócég 2016-os, munkavállalói mintán végzett felmérése szerint pedig a jelöltek 75 százaléka állásportálokon keresett állást. Vagyis általában ide fordul a keresleti oldal, és ez igaz a hirdetőkre is” – emeli ki Tüzes Imre.
Munkáltatói márkaépítés álláshirdetéssel?
„Ha ma álláshirdetést vásárolsz, már messze nem csak időbe és felületbe ruházol be. Azzal, hogy egy húszmillió oldalletöltést generáló oldalon, vagyis a Profession.hu-n megjelenteted a céged, annak jelentős Employer Branding értéke van, hiszen láthatóvá válsz, mint munkáltató. Ráadásul az álláshirdetés egyben social media elérést is biztosít: 46 facebook oldalunkon és több száz partner oldalunkon is kikerülhet bannerként a hirdetésed, tovább növelve a munkaadói márkád ismertségét. Ez a hozzáadott érték az adatbázis használatnál hiányzikhiszen ott nem mutatod meg magad több ezer vagy tízezer potenciális álláskeresőnek.” – hangsúlyozza az üzletfejlesztési vezető.
Hírlevél: célzás az adatbázisra
Az online álláshirdetést a közvetlenül látogató és a különböző egyéb felületekről bevonzott releváns jelöltek mellett más forrás is táplálhatja: a hírlevél. „Ezzel az eszközzel az adatbázisunkban regisztrált álláskeresőket érhetjük el, pontos találatokat eredményezve, hiszen a több mint hatszázezer hírlevél-feliratkozónk közül azoknak küldjük ki a hirdetést, akik számára az valóban releváns – ezzel pedig aktivizálhatjuk az addig passzív jelölteket is, akiket így megszólítani, és a kiválasztási folyamatba bevinni is jelentősen könnyebb” – fejti ki a szakember.
Az érem másik oldala
„Az álláshirdetés mellé szakértői tanácsadást is adunk, annak megfelelően, hogy milyen pozícióra keresel jelöltet: melyik termék a legmegfelelőbb számodra, hogyan érdemes megfogalmaznod a hirdetésedet, vagy épp milyen kiegészítő szolgáltatással érheted el a számodra ideális munkavállalókat. Az eDM light szolgáltatásunkkal például biztosítani tudjuk, hogy a munkakör szempontjából releváns, minimum 500 jelöltnek elküldjük a hirdetésed e-mailben. Az eredményeket tehát nem bízzuk a véletlenre, viselkedésalapon és más targetálási módszerekkel is utána nyúlunk azoknak a jelölteknek, akiket érdekesnek találhatsz” – osztja meg Tüzes Imre.
Proaktív toborzás
Azokban a szektorokban, ahol egyre szűkül az álláskeresők száma, ajánlott mihamarabb gondolkodásmódot váltani: a várakozás helyett aktívan tenni kell a jelöltekért. „Az álláshirdetések esetén ki kell várnunk az álláskeresők jelentkezését, így ezt az időt kihasználhatjuk arra, hogy a rendelkezésünkre álló adatbázisból minél több jelölttel felvegyük a kapcsolatot, azonnali visszajelzéshez jutva arról, hogy érdekli-e őket az adott pozíció. Ha ennél proaktívabb megoldásra van szükségünk, a Profession Services csapata a megfelelő csatornákra koncentrálva az aktív és passzív jelölteket is hatékonyan megcélozza számunkra” – egészíti ki a fentieket Szigeti Nikoletta.