Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Egy hagyományos önéletrajz egy olyan dokumentum, ahol az álláskereső pontról pontra bemutatja a szakmai életútját, a tanulmányait és készségeit. Ezek általában feladatközpontúak, tehát arra helyezik a hangsúlyt, hogy melyik cégnél mi volt a dolgunk, a hatáskörünk. Vannak pozíciók, ahol ez az objektív felsorolás szükséges és nincs értelme kreatívabb eszközökhöz nyúlnunk, sok esetben viszont egy kis újítással könnyebben felfigyelhet ránk a leendő munkaadónk.

 

Gerillamarketing

 

A gerilla szó arra utal, ha valamit nem konvencionális eszközök használatával oldunk meg; gerilla módon tehát lehet önéletrajzot is írni. Ha olyan állást szeretnénk megpályázni, ahol előny a kreativitás, a nem hagyományos gondolkodás és a nem megszokott sémák használata, próbáljunk meg mi is gerillaönéletrajzot írni! A kreatív iparban számos példa van erre: volt például egy szegedi fiatal, aki a reklámszakmában szeretett volna elhelyezkedni, és egy saját magáról készített mozifilm plakátját küldte el önéletrajzként – fel is vették. Egy másik pályázó egy térképet készített, amelyen bejelölte a szakmai életútjának a fő helyszíneit. Sokan élnek azzal a lehetőséggel is, hogy saját weboldalt készítenek maguknak, amely gyakorlatilag egy elektronikus önéletrajzként funkcionál; ez utóbbi főként az informatikai vagy szintén kreatív területeken lehet működőképes, de ha más területen nézelődünk, akkor sem hátrány, ha látnak bennünk egy kis fantáziát. Szintén egyre elterjedtebb a videós bemutatkozás is.

 

Tudatos tervezés

 

A gerillaönéletrajzok nem csak a megvalósítás miatt tűnnek ki a tömegből, hanem mert sokkal lényegretörőbben mutatják be az egyén életútját. Ha ilyen önéletrajzot írunk, csak a megpályázott állás szempontjából releváns információkat emeljük ki, a feladataink helyett pedig koncentráljunk az eredményeinkre!

Használhatunk referenciaidézeteket is, hiszen mindig sokkal hitelesebb, ha nem magunkról állítunk valamit, hanem rólunk mondanak jókat.

Az is fontos, hogy kifejezetten az adott cégnek készítsük az önéletrajzot, ne ugyanazt küldjük el mindenhová. Ügyeljünk arra, hogy amit csinálunk, ne csapjon át öncélú magamutogatásba, ne vigyük túlzásba!

 

Csak indokolt esetben használjuk!

 

Mindig fontos felmérnünk, hogy a kinézett állásra jó-e, ha a megszokottól eltérően jelentkezünk, vagy kifejezetten hátrány. A kreatív szektorban általában csak nyerhetünk vele, hiszen ez egyben azt is bemutatja, hogy másoktól eltérően merünk gondolkozni, de egy könyvelői vagy jogi állásnál például majdnem biztos, hogy nem erre van szükség. Ezekben a pozíciókban alapvető elvárás a szabálykövetés, így nem feltétlen okos dolog elrugaszkodni a bevett módszerektől.

Egy biztos: egy igényes, áttekinthető önéletrajzzal nem lőhetünk mellé. Használjuk a Profession önéletrajzkészítőjét, ami segít stílusossá és átláthatóvá tenni a pályánkat. Ha a szakmai kompetenciánk megfelelő, az mindig magáért beszél.

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala