Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A mood manager egy olyan személy, aki a munkahelyen felelős az általános jó hangulat, a jóllét és a pozitív munkakörnyezet kialakításáért, ami hosszú távon elősegíti a dolgozók motivációját, elégedettségét és teljesítményét. Magyarországon még kevés cégnél foglalkoztatnak kizárólag ezzel foglalkozó szakembert, de sokan dolgoznak hasonló munkakörben és töltik be az irodavezetői, mediátori, employer branding specialista vagy akár HR-es pozíciókat úgy, hogy mellette mood manageri feladatokat is ellátnak. Mit csinál pontosan a mood manager és miért fontos a szerepe?

Az emberi oldalt képviseli

A hangulatmenedzser elsődleges feladata, hogy a cégnél dolgozó emberek értékeit képviselje, mind a mindennapi üzleti életben, mind az üzleti döntések meghozatalakor. Átlátja, hogy egy-egy objektívan hozott döntés hogyan hat majd a munkavállalókra és a csoportdinamikára, ezzel együtt pedig az általános jóllétükre, valamint lépéseket tesz azért, hogy a munkavállalói érdekeket képviselve befolyásolja a döntést. Mindig figyel, és tudja, hogy kinek mi okoz örömet vagy éppen feszültséget, egy-egy döntésre ki hogyan reagál és ezekre a helyzetekre megoldást keres. Segít abban is, hogy a kollégái kezelni tudják a stresszt, a szorongást és egy pozitív érzelmi állapot felé terelgeti őket; egyfajta hidat képez a vezető és a munkavállalók között, akihez bármikor fordulhatunk tanácsért, megerősítésért, és olyan helyzetekben is kérhetjük a segítségét, amikor egy-egy konfliktust nem tudunk megoldani.

Nincs egy átlagos munkanap

A mood manager komplex feladatkört lát el, ezért nehéz bekategorizálni, hogy pontosan mivel telik egy átlagos munkanapja. A munkavállalói igényekhez alkalmazkodva a mood manager napja rugalmasan alakul – konfliktust kezel, beszélget a munkavállalókkal, csapatépítőket szervez, megoldást keres a problémákra, irodát rendez, üdvözlőlapokat ír, de legfőképpen minden féllel kommunikál, mindenkire figyel és a közös nevezőt keresi, hogy mindenki boldog legyen a munkahelyén.

A munkahelyi jóllétet támogatja

Korábban már írtunk arról, hogy mennyire fontos egy cég életében a wellbeing, a dolgozói jóllét. Egy mood menedzser egy komplex wellbeing program részeként segíthet abban, hogy olyan munkahelyi légkört teremtsen, ahol a munkavállalók szívesen dolgoznak, megbecsültnek érzik magukat, elégedettek és ezáltal kialakul egy belső elköteleződésük is a cég felé. Egyre több cég ismeri fel, hogy nagy szükség van ezekre a munkavállalókat támogató programokra, hiszen a segítségükkel nő a munkavállalók kreativitása, csökken a hiányzás és a betegségek száma, javul a csoportdinamika és a csapatmunka, az általános motiváció és produktivitás. Összességében egy cég komoly gazdasági előnyhöz juthat, ha foglalkozik a témával és a megfelelő szakembereket foglalkoztatja a cél érdekében.

Nem oldja meg helyettünk a problémákat

A munkahelyünknek azonban nem az a feladata, hogy megoldja helyettünk a magánéleti problémáinkat, így nem csupán egyoldalú a dolog. Ha mi magunk nem vagyunk kiegyensúlyozottak és a boldogok az életben, akkor nem egy mood manager fogja ezt elérni helyettünk. A mood manager az egyébként is boldog munkavállalók érdekeit képviselve tart fenn egy egészséges munkahelyi légkört, inspirál, irányt mutat és segít, ha elakadtunk, aminek segítségével jobban érezhetjük magunkat és hosszú távon motiváltak maradhatunk a munkánkban.

Szívesen dolgoznánk olyan helyen, ahol fontosnak tartják a jóllétünket? Böngésszünk az aktuális állásajánlatok között és töltsük fel az önéletrajzunkat!

 

Készítette: Kövecses Evelin

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala