Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Ha valamit csinál az ember, előbb-utóbb óhatatlan, hogy valakinek az nem fog tetszeni és kapunk tőle egy negatív kritikát. Különösen rosszul érinthet minket, ha a munkahelyünkön, a munkánkkal kapcsolatban mond valaki rólunk olyan véleményt, amit nem érzünk igaznak vagy bántónak találunk. A negatív kritikát is érdemes azonban megtanulni helyesen kezelni, mert hosszútávon így fogunk tudni fejlődni. Ahelyett tehát, hogy a szívünkre vennénk egy-egy megjegyzést, gondolkozzunk el rajta és tanuljunk belőle!

 

Hallgassuk végig a másikat!

 

Mikor úgy érezzük, hogy valaki támad minket, nem véletlen, hogy az első válaszunk erre a védekezés.

Nem túl jó taktika azonban, ha a minket kritizáló személy szavába vágva próbáljuk már ott helyben megmagyarázni, hogy miért nekünk van igazunk és miért jó úgy, ahogy mi csináljuk a dolgokat, hiszen ilyen módon esélyünk sincs átgondolni a problémát és következtetéseket levonni belőle. Negatív visszajelzést adni sem feltétlenül könnyű, így tiszteljük meg azzal a másikat, hogy végighallgatjuk, amit mond és megpróbáljuk higgadtan átgondolni, vajon milyen pontokon lehet igaza.

 

Ne agyaljuk túl!

 

Aki nem tudja megfelelően kezelni a kritikát, hajlamos lehet arra, hogy napokig, vagy akár hetekig rágódik egy negatív véleményen, mindeközben pedig rendkívül rosszul érzi magát. Nos, ennek azon kívül, hogy idegesítjük magunkat, semmi értelme. Nézzünk szembe a negatív tulajdonságainkkal és tegyük félre a büszkeségünket! Lehet, hogy tényleg igaza lehet a kritizálónak? A túlagyalás már csak azért sem vezet sehová, mert a fejünkben újra és újra lejátsszuk ugyanazt a jelenetet, de az egyes részleteknek nagyobb jelentőséget tulajdoníthatunk, mint amit kellene: belemagyarázhatunk a másik szóhasználatába vagy hanglejtésébe olyan gondolatokat, amelyeket nem is biztos, hogy úgy értett az illető. Agyalás helyett törekedjünk a megoldásra!

 

Lássuk be, ha hibáztunk!

 

Ha valamiben igaza volt a másiknak, azt ismerjük be! Vállaljuk fel, ha elrontottunk valamit és igyekezzünk azon, hogy kijavítsuk a hibát! Lehet, hogy ez nehéz és kellemetlen dolog, de sokkal eredményesebben működhetünk együtt a kollégáinkkal, ha sértődés helyett átgondoljuk a javaslataikat és igyekszünk jobban végezni a munkánkat. Persze azt válogassuk meg, hogy kinek adunk a szavára és ki az, aki tényleg csak bántani akar minket!

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala