Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Ugyanúgy, ahogy az is, hogy nemet kell mondanunk a főnökünknek, az is könnyen előfordulhat, hogy nem értünk egyet a felettesünkkel, és olyannyira biztosak vagyunk az igazunkban, hogy nem tudjuk megállni, hogy ne ellenkezzünk. Mindezt azonban szeretnénk olyan stílusban megtenni, hogy ne tűnjünk okoskodó, minden lében kanálnak, illetve, hogy a másik fél ne vegye fenyegetően. Eszünk ágában sem lenne megkockáztatni, hogy esetleg kitegyenek minket a csapatból, vagy a kár elbocsássanak.

Az alábbi néhány tanács megfogadásával könnyedén tompíthatjuk mondandónk élét.

 

Válasszunk jól időpontot és helyszínt!

 

Sokszor nem csak az a fontos, hogy mit mondunk, hanem az is, hogy hol és mikor mondjuk! Jobb esetben ismerjük annyira a főnökünket, hogy tudjuk, mi számára a legkomfortosabb közeg. Lehet, hogy egy nagy közös megbeszélésen érdemes felszólalnunk, amikor egyébként is mindenki hangot ad a véleményének. Így kevésbé tűnünk majd támadónak és fenyegetőnek. Azonban az is előfordulhat, hogy a főnökünk pont egy ilyen szituációban érezné úgy, hogy felszítjuk ellene a hangulatot, így jobb vele négyszemközt leülni beszélni.

A hely és az időzítés apróságnak tűnhet elsőre, mégis rengeteget számít abban, hogy hogyan reagál majd a másik fél.

 

Kezdjük pozitívan!

 

Sokszor a leghatékonyabb, ha egyenesen és szókimondóan fogalmazunk, de természetesen, a főnökünkkel szemben ezt nem tehetjük meg. Nem ronthatunk rá az irodájában hadonászva, azt kiabálva, hogy „Ez a legrosszabb ötlet, amit valaha hallottam!”. Érdemes finoman, óvatosan közelíteni. A pozitív hozzáállás nem csak a hétköznapi helyzetekben, de ilyenkor is kifejezetten hasznos!

Kezdjük a mondandónkat valami pozitív észrevétellel: emeljünk ki egy ötletet, ami kifejezetten tetszett nekünk, vagy hívjuk fel a figyelmet egy munkafolyamatra, ami nagyon eredményesen működik. Ezután már kellemesebb hangulatban tudjuk ráterelni a szót a negatív észrevételeinkre.

 

Kérdezzünk!

Ne felejtsük el, hogy a főnökünk az, aki döntéshelyzetben van! Ne viselkedjünk úgy, mintha a mi szavunk lenne a döntő, semmiképpen ne vonjuk őt kérdőre. Inkább kérdezzünk! Éreztessük vele, hogy együttműködni szeretnénk, nem pedig számonkérni. A lényeg, hogy a beszélgetés semmiképpen ne legyen egyoldalú, mindig legyen a másik félnek is lehetősége érdemben reflektálni az elhangzottakra. Ennek pedig a kérdezés a leghatékonyabb útja.

 

 

Például: „Nagyon jó ötletnek tartom, hogy tartsunk heti közös megbeszéléseket, biztosan sokkal hatékonyabb lesz így a munka. Viszont nem lenne jobb esetleg szerda helyett hétfőn tartani ezeket a találkozókat?”

 

 

Fektessük a hangsúlyt az eredményekre!

 

Minden jó főnök fontosabbnak tartja a cég előremenetelét és sikerét, a saját egójánál. Reméljük, a mi főnökünk sem ellenpélda erre. Éppen ezért, eredményorientált észérvekkel könnyen meggyőzhetjük őt az igazunkról. Nézzük meg a fenti példát, egy kis kiegészítéssel:

„Nagyon jó ötletnek tartom, hogy tartsunk heti közös megbeszéléseket, biztosan sokkal hatékonyabb lesz így a munka. Szerintem azonban jobb lenne szerda helyett hétfőn tartani ezeket a találkozókat, így át tudjuk beszélni az előző heti eredményeket és ki tudjuk tűzni a friss, heti célokat.”

Ugye mennyivel meggyőzőbb így az érvelésünk? Ráadásul, ezzel azt is kifejezzük, hogy valóban a szívünkön viseljük a kérdést, és energiát, időt fektettünk abba, hogy átgondoljuk és megtaláljuk a legjobb megoldást.

 

Hajtsunk fejet a végső döntés előtt!

 

A döntés joga a főnökünk kezében van. Ha a fenti tippeket megfogadva jártunk el, és minden tőlünk telhetőt megtettünk, hogy meggyőzzük őt, de végül mégis marad a saját véleményénél, ezt tiszteletben kell tartanunk. Felesleges morgolódnunk, vagy sértetten végezni onnantól kezdve a munkánkat, hiszen az semmi jóra nem vezet, sőt... Hiába figyeltünk oda, hogy az ellenérzéseink kifejezésével ne sértsük meg, ha végül mégis rossz hangulatot teremtünk viselkedésünkkel.

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala