Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Konfliktusok mindig voltak, vannak és lesznek – a munkahelyi kapcsolataink során is. Felesleges kikerülni ezeket, sőt, a legrosszabb, amit tehetünk, ha szőnyeg alá söpörjük a kényelmetlen helyzetet. Lépjünk és kezeljük minél gyorsabban! Mai cikkünkben ehhez adunk praktikus tanácsokat!

Előfordul, hogy a személyes érintettség miatt képtelenek vagyunk higgadtan viselkedni, márpedig a munkahelyi megítélésünk a tét. Nézzük, hogyan járjunk el!

Ezeket a reakciókat kerüljük a konfliktus rendezése érdekében:

- Parancsolás, utasítás, irányítás, például: „Hagyd abba!”, „Csináld meg!”, „Elvárom tőled, hogy ezt csináld!”

- Figyelmeztetés, fenyegetés, például: „Jobb lesz, ha azt teszed, vagy…!”, „Jobb, ha meg sem próbálod.”

- Moralizálás, prédikálás, nyomás, például: „Ezt kellene csinálnod.”, „A te felelősséged ezt megtenni.”

- Tanácsadás, kioktatás, például: „Én a helyedben…”, „Szerintem azt kellene tenned, hogy…”

- Ítélkezés, kritizálás, hibáztatás, például: „Nem gondolkodsz következetesen.”, „Nincs igazad.”, „Rosszul csináltad.”

- Hízelgés, például: „Szerintem nagyon jó az ítélőképességed, de…”

- Gúnyolás, megszégyenítés, például: „Hanyag vagy.”, „Most aztán jól elrontottad.”

- Bagatellizálás, például: „Ez nem is annyira vészes.”, „Holnapra másként látod.”

Vegyünk hát erőt magunkon, és kerüljük a fentieket! Ha kell, számoljunk el tízig, járjunk egyet, de ne engedjük el a konfliktushelyzetet megoldás nélkül.

Konfliktuskezelés hatékonyan

Íme, a problémamegoldást elősegítő 4 legfontosabb reakció:

1.) Ajtónyitogató, rövid, érzéseket küldő üzenetek:

„Szeretnél róla beszélni?”, „Érdekel, mit érzel.”, „Segítene, ha beszélnénk róla?”

2.) Passzív meghallgatás: csendben maradás

3.) Elfogadó visszajelzések kontaktus és fejbólintás kíséretében:

„Érdekes.”, „Tényleg.”, „Látom.”, „Hmmm-hmmm.”, „Értem.”, „Hallom.”

4.) Értő figyelem, aktív visszajelzés.

A célravezető kommunikációs stílus alkalmazása mellett igyekezzünk a konfliktus fő gyökereit megtalálni és azokat kezeljük. Ehhez fontos az, hogy ne személyeskedjünk és ne érzelemből reagáljunk – egészen biztos, hogy az csupán elmérgesíti a helyzetet. Próbáljuk megérteni a másikat, lássunk mélyebbre: információhiány okozta a nézeteltérést? Kommunikációs probléma? Más szemszögből nézzük a dolgokat? Más prioritásaink, felelősségeink vannak, amire fókuszálunk? Az empátia, a másik fejével való gondolkodás és az illető szemével való ránézés a dolgokra segíteni fog, hogy méltó módon tudjuk kezelni a felmerült szituációt.

Azonban azt se feledjük, hogy tartós konfliktushelyzet esetén csak akkor várhatunk változást, ha  teszünk érte. És mindig tartsuk a szemünket a friss álláslehetőségeken!

De ne álljunk meg itt, keressünk álláslehetőségeket személyre szabott beállításaink alapján itt. Sőt, kipróbálhatjuk a legfrissebb alkalmazást, a Mobilmunkát, ahol még önéletrajzot sem kérnek.

Forrás: Fodor László-Kriskó Edina: A hatékony kommunikáció alapjai, Noran Libro

 

Készítette: Posta Renáta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: álláskeresés, munka, fizetés, karrier, szakma, konfliktus