Külső és belső vállalati kommunikáció, termék- és imázs-, illetve válságkommunikáció, médiakapcsolatok, sajtótájékoztatók, rendezvények, kommunikációs stratégia készítése, médiafigyelés és elemzés - csupán a legfontosabbak egy kommunikációs szakember feladatai közül. A PR szakma a rendszerváltás óta hatalmas lendületet kapott, és egyre több cég kezdte el tudatosan építeni a márkáját, a hírnevét, és történéseibe aktívabban bevonni a sajtó képviselőit és a közvéleményt is. Aki jelenleg PR-es állásra pályázik, már jól tudja: a hír nem egyenlő a reklámmal, még kevésbé az értékesítést ösztönző promóciókkal - bár sokáig nagyvállalati körökben is összekeveredtek az elvárások az adott PR-munkatárssal szemben.

Ilyen a tökéletes PR-es a munkaadó szerintAzonban ma már jóval többet kell megcsillogtatni egy PR-es állásinterjún annál, minthogy tudjuk, mi a kardinális különbség a marketing és a public relations között. Utánajártunk, milyen elvárásokat támasztanak a jelöltekkel kapcsolatban a leendő munkaadók. Magyarország egyik vezető kommunikációs tanácsadó cége, a Weber Shandwick ügyvezető igazgatóját, Szűcs Ervint kérdeztük meg!

"Mivel nemzetközi terepen működünk - az anyaházi ügynökség tagjaként és a Magyarországon jelen lévő multinacionális ügyfeleink kapcsán is - így nálunk a mérce talán még szigorúbb és magasabb" - osztja meg velünk Ervin. Nézzük, az ügynökségét már 14 éve vezető szakember milyen rangsort állít a jelöltekkel szemben a PR account állásinterjún!

1. Kiemelkedő kommunikációs készség. Ennél a munkakörnél ez a legfontosabb. Ez vonatkozik a szóbeli és írásbeli kifejezőkészségre, ami angol és magyar nyelven egyaránt nélkülözhetetlen. Előnyt jelent, ha a jelölt külföldön mélyítette nyelvtudását, így naprakész szókinccsel és eszköztárral bír. A kiváló prezentációs képesség és önmaga, illetve a cége jó hírnevének menedzselése is ide értendő.

2. Ügyfélközpontúság. A jó PR account erőssége a konfliktuskezelés, az empátia, a tolerancia, a beleérző-képesség és a proaktivitás. Ebbe a halmazba sorolható a kiváló problémamegoldás, vagyis hogy mindig a továbblépésen legyen a hangsúly. "A nagy egóknak ez nem való, ehhez csapatjátékos személyiségre van szükség!" - fogalmazza meg Szűcs Ervin.

3. Stabil reál képességek, mint például a hatékony munkaszervezés, pontos idő- és pénzgazdálkodás, a teljes projekt kézben tartása. Profin, precízen, felelősséggel kell kezelni minden feladatot.

Ilyen a tökéletes PR-es a munkaadó szerint

4. Stratégiai érzék. Ehhez átfogó gondolkodásmódra, elemzési képességre, lényeglátásra van szükség. És a kreativitás sem hátrány, amire nagyon sokszor szükség van: vagy másképp fogalmazva a klasszikus "out of box" szemlélet, azaz az evidenciáktól való eltérés és friss, új ötletek, megoldási lehetőségek behozása a csapatba.

5. Iparági és piaci ismeretek iránti nyitottság. Alapvetően fontos, hogy az állásra pályázó értsen gazdasági témákhoz, legyen átfogó ismerete, alapműveltsége, és a közéleti hírekkel is legyen képben. Ám a több éves iparági tapasztalatnál fontosabb a kíváncsiság és a tudásvágy. Mivel változó lehet az adott ügynökségnél az ügyfelek összetétele, ezért az ideális jelöltnél inkább az dominál, képes-e megismerni új területeket és elég nyitott-e a változatosságra.

6. Beszédes hobbi. A kiváló PR-munkatárshoz hozzátartozik az is, hogy legyen valami szenvedélye, hobbija. Lehet ez a hírek olvasása, ahogy a bloggerkedés, fórumozás is arra utal: nemcsak "egy" állást keres, hanem mélyvénás kommunikációs egyéniségről van szó.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Ervin hozzáteszi, a csapatjátékos szemléletet az is aláhúzza, hogy akár kisebb csapatot is irányíthat a PR-munkatárs. Ebbe azonban idővel betanítható, így a fenti szempontok közé ez már nem tartozik oda szorosan.

"A PR olyan embereknek való - avat be bennünket -,akik ebben jól érzik magukat. Ezért én alapvetően inkább a munkához való megfelelő hozzáállást keresem, és nem feltétlenül a tárgyi tudást. Konkrétan kiemelném az ún. 'can-do' attitűdöt, a munka iránti alázatot, fegyelmezettséget, becsületességet, perfekcionizmust és alkalmazkodóképességet. Ez fontosabb szerintem. Ha mindez extrovertált, magabiztos, lelkes, asszertív személyiségjegyekkel párosul, az a nyerő kombináció nálunk. Például vettem fel már matematikust, aki váltani akart, ráadásul jó volt az attitűdje, és tökéletesen be is vált a gyakorlatban."

Korábbi cikkeink hasonló témában:

A tökéletes sales asszisztens 5 jellemzője

Az ideális ügyfélszolgálati munkatárs 7 jellemzője

Mit vár a főnök a pályázótól? - Étterem és cukrászda

Ilyen az ideális IT-fejlesztő a munkaadók szerint

Ilyen csoportvezetőről álmodnak a munkaadók

Készítette: Posta Renáta

Címkék: munkakeresés, álláskeresés, állásinterjú, munkaadó, pr