Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az élet változik, így bármikor előfordulhat, hogy tovább kell lépnünk akár saját indíttatásból, akár külső nyomásra. Ma már egyre kevésbé jellemző, hogy évtizedeket töltsünk el egyetlen munkahelyen, így a váltás és a kollégáinktól való elszakadás természetes része lehet a karrierünknek. A kérdés csak az, hogy hogyan, mikor és milyen formában tudassuk velük a helyzetet.

Ne égessünk fel hidakat

Akár felmondtunk, akár elbocsátottak, érdemes a távozásunkat ugyanolyan professzionálisan kezelni, mint bármely más korábbi üzleti tevékenységünket a cégnél. Sosem tudhatjuk, mikor lesz szükségünk a munkáltatónkra akár referenciaként, akár évekkel később egy másik munka kapcsán, így csak a saját dolgunkat nehezítjük meg, ha rossz szájízzel távozunk vagy haragot tartunk. Ha fel szeretnénk mondani, először mindig a főnökünkkel beszéljünk, hiszen nem vetne ránk jó fényt, ha helyettünk a munkahelyi pletykákból vagy egy rosszakaró kollégánktól értesülne a dologról. A találkozót lehetőség szerint személyesen ejtsük meg, így el tudjuk neki magyarázni, hogy miért szeretnénk továbblépni, illetve köszöntetet mondhatunk az elmúlt évek közös munkájáért. Ezután, csakúgy mint egy elbocsátás esetén, érdemes a kollégáinkat is tájékoztatnunk a döntésről, hogy ők is fel tudjanak készülni az új helyzetre, és legyen időnk átadni, delegálni a feladatainkat. A hozzánk közel álló kollégáinknak, illetve azoknak a munkatársainknak, akiknek a munkájára közvetlen hatással lesz a távozásunk, érdemes minél hamarabb, személyesen is elmondanunk a hírt, de emellett ne feledkezzünk meg a búcsúlevélről sem!

Köszönjünk el írásban is

A búcsúüzenetet érdemes az utolsó munkanapjaink egyikére időzíteni, amikor még van lehetősége a kollégáinknak reagálni, de emellett minimálisra csökkenhetjük az esetleges kínos helyzeteket, amit egy jóval korábban elküldött üzenet okozhatna. A levél legyen rövid és tömör, hiszen senkinek nem tartozunk elszámolással a távozásunk okát illetően, főleg, ha nem önszántunkból történik. Ilyenkor már nem érdemes magyarázkodni, kritizálni vagy kérkedni az új munkahelyünkkel, csupán arra koncentráljunk, hogy szeretnénk előrelépni és a lehető legpozitívabb hangnemben elbúcsúzni. Pár mondatban említsük meg a közös projekteket, amiken dolgoztunk, emlékezzünk vissza különleges időszakokra és jegyezzük meg, miben fejlődtünk a cégnél! Akár személyre is szabhatjuk az üzenetünket és a hozzánk közelebb álló kollégáinknak kifejthetjük hosszabban a távozásunk okát. A levelünk végén mindenképpen osszuk meg a kapcsolattartáshoz szükséges adatainkat és adjuk meg a LinkedIn profilunk linkjét, hogy a jövőben is el tudjuk érni egymást és ne zárjuk le a kapcsolatot, hiszen sosem tudhatjuk, mikor jön majd jól a korábbi ismeretség! Írjuk meg azt is, mikor lesz az utolsó munkanapunk a cégnél, ha esetleg valaki még el szeretne minket érni hivatalos ügyben.

Ha nem ideális feltételekkel távozunk

Ha az akaratunk ellenére elbocsátottak vagy már nem szerettük a munkákat és emiatt kényszerültünk távozásra, a búcsúüzenet megírása kellemetlen vagy fájdalmas is lehet. Természetesen ilyenkor nem kell magunkra erőltetnünk egy túlzott optimizmust, ehelyett írhatunk egy rövid, semleges levelet is, amiben megköszönjük az addigi munkát és megadjuk az elérhetőségünket. Ebben az esetben is érdemes tartózkodnunk a negatív gondolataink közlésétől, hiszen ez nem segít majd minket a jövőben, de nem kell az akaratunk ellenére elhallgatnunk az érzéseinket.

Elbocsátottak és nem tudjuk, hogyan tovább? Böngésszünk az aktuális állásajánlatok között és töltsük fel az önéletrajzunkat, hogy minél hamarabb megtaláljuk a számunkra ideális munkahelyet!

 

Készítette: Kövecses Evelin

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala