Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Nem várt kérdések, hirtelen zajok, telefoncsörgés, túl sok böngészés az internet bugyraiban – a figyelemtolvajok sokféle formában jelentkezhetnek, a technológiai eszközöktől kezdve a környezeti tényezőkön át a munkatársakkal folytatott beszélgetésekig. A modern munkahelyeken komoly kihívást jelenthet a koncentráció megőrzése, hiszen ha éppen minden körülmény adott is lenne a hatékony munkavégzéshez, még mindig ott van az egész világ a kezünkben – a cél nélküli közösségi média görgetés és internetezés pedig az egyik legnagyobb időrabló. Lássuk, melyek a legzavaróbb tényezők, amelyekkel találkozhatunk az irodai életben!

A kollégák spontán kérdései

A munkatársak közötti beszélgetések fontosak lehetnek a csapatmunkában, de nagyon zavarók is, amikor egy adott munkafolyamatra szeretnénk fókuszálni. Néha az egy-egy gyors kérdésnek induló beszélgetés elhúzódik és több időt vesz igénybe, mint ahogy eredetileg terveztük, ami után nehéz visszarázódni. Ha pedig ez a kizökkentés rendszeres, érdemes lehet ezeket a megszakításokat előre megbeszélt időpontokban megtartani, amikor mindenki felteheti a másiknak a kérdéseit.

Nem ideális munkakörnyezet

Nem is gondolnánk, mekkora hatással van a figyelmünkre a minket körülvevő fizikai környezet. A rossz fényviszonyok, a kényelmetlen bútorok, a rossz szellőzés, a túl magas vagy éppen túl alacsony hőmérséklet mind hozzájárulhatnak ahhoz, hogy ne tudjuk megfelelően koncentrálni a munkánkra. Ha a munkahelyünkön sokáig fennáll ez az állapot, hosszú távon valószínűleg megtapasztalhatjuk a negatív hatásait a teljesítményünkön és a munkakedvünkön is.

Folyamatos értesítések és digitális zaj

A digitális eszközök, különösen az okostelefonok nagy kihívást jelenthetnek, főleg, ha dolgoznunk is kell ezeken az eszközökön. Az állandó értesítések, e-mailek, felugró üzenetek látszólag csak egy pillanatot vesznek el az időnkből, de valójában folyamatosan megszakítják a koncentrációnkat, ami után egyre nehezebb lesz visszakapcsolnunk fejben az adott feladathoz. A legjobb, amit tehetünk, ha a munkaidő alatt kikapcsoljuk az értesítéseket és olyan munkaidő-blokkokat alakítunk ki, amelyek során kizárólag a munkánkra összepontosítunk.

Személyes problémák és stressz

Bár nem kifejezetten irodai tényező, a személyes problémák és a stressz is komoly figyelemtolvajok lehetnek. Biztosan mi is tapasztaltuk már magunkon, hogy amikor magánéleti problémákkal küzdünk, sokkal nehezebben tudunk odafigyelni a munkára, hiszen ezek a mentális terhek nagyban befolyásolják a figyelmi kapacitásunkat. A jó munkahelyi légkör és a munkahelyünktől kapott támogatás sokat segíthet ilyen helyzetekben.

Multitasking

Több feladat egyidejű végzése azt az illúziót keltheti, hogy hatékonyak vagyunk, de valójában csak ugrálunk a feladatok között és egyiket sem tudjuk teljes fókusszal végezni. A multitasking sokszor fáradtsághoz és stresszhez vezet, és növeli a hibázás esélyét is, hiszen az agyunknak nagyon nehéz ennyire gyorsan kapcsolgatni több dolog között. Ha úgy érezzük, hogy túl sok a feladatunk, próbáljunk meg inkább priorizálni és fontossági vagy sürgősségi szempontok alapján sorba rendezni a ránk váró projekteket.

Túl sok megbeszélés

A meetingek fontosak a csapatmunkához, de gyakran rosszul szervezettek, így csak rabolják az időnket és kontraproduktívak. Ha egy nap több órát is megbeszéléseken töltünk, az elvonja az időt a tényleges munkavégzéstől és csökkenti a koncentrációs képességünket, ami senkinek sem jó. Próbáljunk meg csak azokon a megbeszéléseken részt venni, amelyeken valóban szükséges a jelenlétünk!

Ha úgy látjuk, hogy a munkahelyünk hemzseg ezektől a figyelemtolvajoktól és esélyünk sincs ezen változtatni, fontoljuk meg az állásváltás lehetőségét! Böngésszünk az aktuális állásajánlatok között és készítsünk önéletrajzot!

Készítette: Kövecses Evelin

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala