Amikor megkezdjük a munkát az új munkahelyen, mindenki figyel minket. Amit mondunk vagy teszünk, megadja az alaphangot, és a későbbiekben többek között ennek alapján fognak megítélni minket. Természetes, hogy meg akarunk felelni és szeretnénk, ha jó benyomás alakulna ki rólunk, de felesleges fecsegés helyett sokszor jobb, ha inkább hallgatunk és figyelünk.

A Business Insider szakértői cikke szerint az alábbi 9 mondat "garancia" arra, hogy az első három hónap után nem feltétlenül akarják majd tovább folytatni velünk a munkát!

Íme a mondatok, amiket jobb, ha kerülünk az első munkanapokon:

1. "A legutóbbi munkahelyemen..."

Senki nem szereti a tudálékoskodókat. Lépjünk energikusan a tettek mezejére, de őrizzük meg visszafogottságunkat. Ne a szó negatív, visszahúzódásra vonatkozó értelmében, hanem abban, hogy a tanulásra, nem pedig a tanácsok osztogatására koncentrálunk.

2. "Mikor kaphatok fizetésemelést?"

A fizetés emelésére vonatkozó bármilyen utalás teljesen értelmetlen és nevetséges addig, ameddig nem jutottunk túl a próbaidőn.

9 mondat, amit soha ne mondjunk az első munkanapon!

3. "Pénteken korábban el kell mennem!"

Ha munkába állás előtt az ilyen jellegű kérésünket nem jeleztük, megemlíteni ezt az első munkanapon úgy hat, mintha bombát dobtunk volna le. A kommunikációs készségek hiányára és nagyfokú tiszteletlenségre vall.

4. "Kivel érdemes találkoznom és ki az, akit kerülnöm kell?"

Az ilyen jellegű kérdéssel gyakorlatilag arra szólítjuk fel munkatársainkat, hogy pletykálkodjanak. Az egyik kolléga ellenérzése a másik iránt az ő személyes ügye, olyan okok és történések állhatnak mögötte, amibe nincs betekintésünk. Beszélgessünk mindenkivel külön-külön és ítéljük meg magunk, ki áll hozzánk közel.

5. "Ezt nem így tanultam..."

Mindig tartsuk pozitív hangulatban a beszélgetést. A munkaadó nem azt akarja hallani, hogy mi az, amit nem tudunk megcsinálni, hanem látni akarja, hogy nyitottak vagyunk és el akarjuk sajátítani a vállalatnál bevált módszereket. Természetesen, ha valamiben jobb megoldást tudunk nyújtani, ne hallgassuk el, de vigyázzunk a megfogalmazással, nehogy kritikaként értelmezzék.

6. "Milyen az ünnepi időszak a cégnél? Kapunk bónuszokat?"

Egy ilyen kérdés teljesen értelmetlen, jobb, ha kivárjuk az év végét és meglátjuk, hogy mit hoz. Még az is elképzelhető, hogy már nem leszünk a vállalatnál. 

7. "Mit kell tenni azért, hogy jobb céges telefont kapjak?"

Ha a céges mobilunk nem a legújabb és legmodernebb, valószínűleg munkatársainké sem az. Ezt a témát feszegetni és jobbat követelni annál, mint ami a többieknek van, azt sugallhatja, hogy valamiért úgy véljük, jobban megérdemelnénk, mint kollégáink. Általánosságban véve a munkaadó által biztosított berendezés (asztal, szék, számítógép) esetleges elavultsága nem lehet ürügy arra, hogy rosszul végezzük a ránk bízott munkát.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

8. "Ennek nincs értelme!"

Lehet, hogy vannak dolgok, amiknek az új vállalatnál semmi értelmét nem látjuk, de ennek ha lehet, ne adjunk hangot rögtön. Kérdezzünk és próbáljuk megérteni, milyen fejlemények és gyakorlati dolgok vezettek ahhoz, hogy a cég bizonyos ügyeket a szokásosnál eltérőbb módon intéz.

9. "Az előző főnökömnek fogalma sem volt semmiről!"

A negatív kritika és az összehasonlítgatás nem veszi ki jól magát és úgy érzékelhetik, mintha nekünk nem lenne fogalmunk semmiről. A rólunk kialakított képet fokozatos, pozitív kommunikációval és megbízható munkavégzéssel alapozhatjuk meg. Az előző főnökünk leszólásától még nem fogunk jobb embernek tűnni.

Címkék: munkahely, kollégák, munkatársak, kommunikáció

Készítette: Fogas Krisztina