Ha Európa fiatal tehetségei szabadon megválaszthatnák első munkaadójukat, akkor legszívesebben a Google kötelékébe lépnének - derült ki a Trendence, Európa vezető toborzási és munkaerő-piaci kutatóintézetének felméréséből, melyet Európa-szerte 320 ezer végzős fiatal megkérdezésével készítettek el.

A kutatás eredményei rávilágítanak az Európán belül tapasztalható gazdasági szakadékra, ugyanakkor felhívják a figyelmet olyan, a fiatalok körében tapasztalható közös tendenciákra is, mint a nagyobb felelősséggel és hosszabb munkaidővel járó állások csökkenő népszerűsége.

A Google és a német vállalatok vonzzák a tehetségeket

A Google-t minden európai ország végzős diákjai a legjobb 3 munkaadó közé sorolták. A fiatalok szemében a Google az erőt és a piaci sikert jelképezi, kombinálva olyan előnyökkel, mint a jó vezetői stílus és az elfogadó, inspiráló munkakörnyezet.

A legjobb tíznek tartott vállalat közé számos német céget is beválogattak a pályakezdők. A műszaki és IT végzettségű fiatalok kívánságlistáján négy év alatt a Volkswagen a tizenegyedik helyről a második helyre tornázta fel magát. A Bosch és a Porsche népszerűsége szintén nőtt, az előbbi a huszonegyedik helyről a kilencedikre, az utóbbi a tizenhatodik helyről a tizedik helyre került a végzősök álomlistáján.

A legnépszerűbb bevándorlási célpont: Nagy-Britannia

A német vállalatok népszerűsége ellenére a legnépszerűbb bevándorlási célpont nem Németország, hanem Nagy-Britannia. Azok közül a fiatalok közül, akik hajlandóak lennének egy jobb munkalehetőség érdekében kivándorolni, 50 százalék választaná a szigetországot, 35-40 százalékuk pedig Németországot.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A megkérdezett európai végzősöknek ugyanakkor csak 10-15 százaléka nyilatkozott úgy, hogy beszéli a németet, mint idegen nyelvet, az angollal kapcsolatban már 63 százalékuk állította, hogy kiváló nyelvtudással rendelkezik.

Kevesebb munka, kevesebb felelősség

A felmérés egyik legfontosabb megállapítása az volt, hogy a pályakezdők a 2012-es adatokkal összehasonlítva jóval kevesebb időt szeretnének munkával tölteni. Emellett - vélhetőleg a gazdasági válságnak köszönhetően - a fiatalok körében egyre kevésbé népszerűek a magas személyes felelősséggel járó beosztások.

Az első munkahely megválasztásánál a személyes fejlődési lehetőséget, az érdekes feladatokat és a kínálkozó vállalati karrierlehetőségeket veszik figyelembe, a magas kezdő fizetés egyre kevésbé fontos számukra.

Fordította: Fogas Krisztina