Szeretjük vagy sem, attól még tény, hogy az online megjelenés karrierünk építésének egyik elengedhetetlen eszköze. Közösségi profilunk működtetésén túl azonban vannak még további lehetőségeink! Ilyen hasznos dolog például a blog - mely lehet személyes indíttatású vagy szakmai jellegű is. A lényeg, hogy írjuk, és erre hívjuk fel mások figyelmét is.

A blog valójában többet tud, mint egy honlap: az önreklám kiváló eszköze. Személyes márkánk építése során különösen hasznos lehet. Nézzük hát, mi a legfontosabb, hogy valóban jól blogoljunk!

16 tényező a sikeres blogoláshoz:

1. Kövessünk rendszeresen legalább 10 blogot!

2. Döntsük el, milyen piaci rést szeretnénk kihasználni!

3. Regisztráljuk a sajatnev.com/hu domaint!

16 teendő a sikeres blogoláshoz

4. Tegyünk szert tárhelyre!

5. Válasszunk logót és stílust!

6. Készítsünk egy "Rólam" oldalt!

7. Biztosítsuk blogunkon az RSS-olvasóra való feliratkozás lehetőségét!

8. Írjunk legalább 5 blogbejegyzést előre, és csak utána élesítsük!

9. Írjunk vendégbejegyzéseket más blogokra!

10. Tegyük szórakoztatóvá blogunkat játékokkal vagy vetélkedőkkel!

11. Tegyünk ki videót magunkról, másokról vagy valamilyen eseményről!

12. Írjunk cikkeket népszerű internetes fórumokon! Adjuk meg ilyenkor blogunk linkjét is, saját blogunkon pedig ajánljuk olvasóink figyelmébe a megjelent cikket!

13. Csatlakozzunk két-három közösségi hálóhoz, és profilunkban tüntessük fel blogunk elérhetőségét!

14. E-mail aláírásunkban mindig adjuk meg blogunk linkjét is!

15. Csatlakozzunk online vitafórumokhoz, és itt is tüntessük fel blogunk elérhetőségét!

16. Készítsünk interjút kedvenc bloggerünkkel, és jelentessük meg!

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az utolsó pontig eljutva lehet, hogy sokan túlzásnak vélik majd ezt az intenzív "önreklámozást". Azonban ne felejtsük el: az emberek önmaguktól nem fogják felkutatni, vajon írunk-e blogot és ha igen, hol található. Ezért a szemük elé kell tenni a blogunk létezését, kattintható linkjét. És minél többször ismétlődik ez az információ mások előtt, annál nagyobb valószínűséggel utána fognak nézni. Sokan kaptak már így ígéretesebb állásajánlatokat.

Forrás: Dan Schawbel: Én 2.0

Készítette: S. G.

Címkék: álláskeresés, blog, munka, kapcslolatépítés, brand, márkaépítés