Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az új munkahelyen töltött első időszakot leginkább ahhoz lehetne hasonlítani, mint amikor nyaralni megyünk. Utólag visszagondolva csak a szép élményeink maradnak, de az ott töltött idő alatt számos váratlan, sőt, kellemetlen helyzettel is szembesülnünk kell.

Fontos tudatosítanunk, hogy az új munkahelyen töltött első heteket azért érezzük nagyon stresszesnek, mert tele vannak bizonytalansággal, és ezt az agyunk rosszul viseli. Az agy számára ugyanis kulcsfontosságú, hogy a várható történésekről legyen információja annak érdekébe, hogy előre tudjon tervezni.

Az új munkahelyen azonban minden új és a bizonytalanság-faktor igen magas. Hogyan fog reagálni a főnök a feltett kérdésre? Mi a megengedett és mit kell kerülni az adott vállalati kultúrában? A kitöltendő nyomtatványokról és az új szoftverek használatának begyakorlásáról már nem is beszélve. Amikor az agynak nehézsége támad a jövő előrejelzésével, állandó éberségi állapotot tart fent. Ennek oka, hogy az evolúció során a bizonytalan helyzetek általában egyet jelentettek a veszéllyel. 

Egy kis stressz az új munkahelyen azonban még előnyünkre is válhat. A rövidebb távú stresszhelyzetek energizálnak, és segítenek abban, hogy munkatársaink azt lássák rajtunk, hogy lelkesek vagyunk. Ráadásul a bizonytanságtól való félelem miatt valószínűleg nagyobb figyelmet fordítunk majd a munkánkkal kapcsolatos apró részletekre. Sokszor olyan dolgokra is, amelyeket normál esetben rutinból csinálnánk. Minél éberebben figyeljük a munkahelyen körülöttünk történő eseményeket, annál gyorsabban leszünk képesek megtanulni új dolgokat.

A túl sok stressz azonban problémákat okozhat. Rövidtávon nagyobb valószínűséggel válunk „túlfűtötté”, ami rossz hatással lehet az eredményeinkre. Hosszú távon pedig gyengíti immunrendszerünket, és növeli a hibalehetőségek számát is.

De mit tehetünk, hogy nyugalmasabban és összeszedettebben vészeljük át az első heteket az új munkában?

Íme, pár alapelv, amit ha figyelembe veszünk, megkönnyíthetjük a kezdeti nehezebb időszakokat.

Hogyan küzdjük le a munkahelyváltással járó stresszt?

Alakítsunk ki jól működő rutint a munkán kívül!

Próbáljuk meg a munkahelyi sok újdonságot, stresszt és bizonytalanságot azzal kompenzálni, hogy az életünk más területein nem ebben az időszakban vezetünk be új dolgokat. Alakítsunk ki jól működő reggeli rutint, amihez tartjuk magunkat, és ami megnyugvást ad. Ha lehet, minden reggel ugyanabban az időben induljunk el otthonról, és ha sportolunk, ne adjuk fel az új munka miatt. Ezek a jól megszokott, ismerős dolgok „oázist” jelentenek az agynak és kiegyensúlyozzák a sok újdonság adta ingereket.

Vigyünk rendszert a munkaszervezésbe!

Ha éveket töltöttünk el korábbi munkahelyünkön és irodai munkáról van szó, akkor nagy valószínűséggel hozzászoktunk egy bizonyos gép használatához. Bármilyen technológiai háttérrel rendelkezik is új munkahelyünk, próbáljuk meg asztalunkat ugyanolyan módon elrendezni, a fájlokat ugyanolyan mapparendszerbe helyezni, mint amit évek óta megszoktunk. Az új munkahelyi rutin kialakításához pedig az első hetekben tartsuk magunkat ahhoz, hogy ugyanott ebédelünk, és ugyanolyan útvonalon járunk oda-vissza a munkába.

Emlékeztessük magunkat arra, hogy mindez átmeneti!

Mindennél fontosabb, hogy emlékeztessük magunkat arra, hogy az új munkával járó stressz nagy része átmeneti. Körülbelül hat hét múlva fog elérkezni az az időszak, amikorra már jól beletanulunk új felelősségi körünkbe és új környezetünk is sokkal kiszámíthatóbbnak fog tűnik. Néhány év múlva erre az időszakra visszatekintve már nem is emlékszünk majd a nehézségekre.

Fontoljuk meg a fenti tanácsokat és kamatoztassuk sikerrel az új munkahelyen. Még nem találtuk meg álmaink munkahelyét? Folyamatosan figyeljük a legfrissebb álláslehetőségeket, vagy keressünk személyre szabott beállításaink szerint. Ha növelni akarjuk esélyeinket, töltsük fel önéletrajzunkatkérjünk hírlevelet és Facebook értesítést, illetve töltsük le a mobil applikációt - Androidra ittiPhone-ra itt. Minél több lehetőséget és információt vizsgáljunk meg, mert annál jobb döntéseket hozunk majd.

Készítette: Fogas Krisztina