Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Kreatív személyiség, kreatív gondolkodás, kreatív érzék – ezekkel az elvárásokkal többször is találkozunk az álláshirdetések szövegében. Ám tévedés azt hinni, hogy csak a kifejezetten kreatív – mint például marketing, reklám, stb. – állások esetén merül fel erre az igény. Jó tudni, hogy mérnöki, IT programozói és értékesítői munkáknál is fontos ez.

De vajon mit jelentenek ezek valójában, és mit várnak tőlünk „kreativitás” címszó alatt a kiválasztási szakemberek? Nagyvállalati és KKV HR szakembereket kérdeztünk meg a témáról, akik inkognitóban ugyan, de szívesen megosztják véleményüket olvasóinkkal. Íme!

„Én a rugalmas gondolkodású embereket sorolom ide, akik tudnak evidenciáktól és szabályoktól mentesen is dolgozni.”

Kata, 28, HR business partner

„Az a kreatív munkatárs, aki képes szabadon ötletelni, nyitott, kíváncsi és el tud rugaszkodni a sablonoktól, közhelyektől.”

Anita, 35, HR generalista

„Azt vettem észre, hogy az igazán kreatív emberekre átlag feletti kommunikációs képességek jellemzőek. Jól tudják magukat kifejezni, izgalmasan adnak elő egy-egy témát, kiváló érzékük van a szemléltető példákhoz is. És nemcsak van véleményük, hanem vállalják is az ezzel járó konfliktusokat.”

Károly, 32, Toborzási specialista

Kreativitás: mit jelent ez pontosan álláskereséskor?

„Szerintem a szabálykövetés és a behódolás nem jellemző a kreatív emberekre. Ezért is tudnak valami eredetit kitalálni – legyen szó akár egy reklámplakátról, akár egy építészeti probléma megoldásáról.”

Tamás, 31, HR munkatárs

„Egyértelmű, hogy a kreatív emberek fejlett képi, vagyis vizuális látásmóddal is rendelkeznek."

Tamara, 40, Senior HR Business Partner

„Az eddigi HR-es tapasztalataim szerint mindenki kreatívnak tekinthető, akinek az öröm keresése, a flow élmény átélése is fontos a munkája során.”

Lívia, 41, HR vezető

Ide sorolták még a HR szakemberek azt, hogy a kreatív munkatársak kifejezetten magas fokú probléma megoldási képességgel is rendelkeznek. A közösség iránti igény is magasabb ezeknél az embereknél, inkább csapatban érzik jól magukat, mint esetleg elszigetelve a munkájuk végzése során. Azonban az alkotó jellegű munkákhoz fontos az elmélyülés is, melynek a munkahelyi körülményeit szintén érdemes figyelembe venni – lásd például amerikai típusú nyitott iroda és az ezzel járó zajszint és jövés-menés.

Elképzelhető, hogy nem ismerünk magunkra a fentiek alapján, de csupán azért, mert a jelenlegi pozíciónkbannem hagyják kreativitásunkat megélni. Ebben az esetben egyértelműen új munkakört vagy alapvetően új munkahelyet kell keresnünk. Nem velünk és valószínűleg nem is a csapattal vagy a főnökünkkel van a baj: pusztán nem passzolunk egymáshoz. Éppen ezért felesleges időrablás erőltetni ezeket a munkahelyi együttműködéseket, mert idővel még frusztráltabbá válunk. Inkább lépjünk a nekünk megfelelő irányba!

 

 

Készítette: Posta Renáta

Címkék: álláskeresés, állásinterjú, kreatív, fizetés, kiégés