Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az egyre több munkakört érintő munkaerőhiány komoly versenyhelyzetet teremtett a munkaerőpiacon, új megoldásokra ösztönözve a toborzási szakembereket. Jó hír azonban, hogy a legjobb jelölt létezik, és el is érhető, ha minden korábbinál tudatosabbak vagyunk, és elkerüljük azokat a hibákat, amelyek éppen a konkurenciánkhoz irányíthatják a potenciális pályázóinkat. Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési és termékmenedzsment vezetőjének tanácsai következnek.

Új dimenziók

Amíg néhány évvel ezelőtt akár több száz álláskeresőt is megmozgatott egy-egy álláshirdetés, addig mára aktívan tenni kell a jelöltekért: „a toborzás igazán összetett feladattá vált. A HR területen dolgozó, kiválasztásra specializálódott szakembereknek mintegy polihisztorként tudniuk kell szöveget írni, a közösségi média felületeit kezelni, érteniük kell a marketinghez, az értékesítéshez, és egyre komolyabb jelöltkezelő rendszereket kell használniuk” – kezd bele a témába Tüzes Imre.  

A szakember szerint nagyfokú nyitottságra van szükség a megváltozott körülmények között. A munkanélküliségi ráta ugyanis a KSH legfrissebb adatai szerint a 2015-s arány kétharmadára csökkent, miközben a nyitott pozíciók száma folyamatosan nő: két évvel ezelőtt havonta átlagosan 7939 álláshirdetés szerepelt a Profession.hu oldalán, ez a szám napjainkra meghaladja a tizenegyezret, mely tendencia erősödése várható a jövőben is. „A gazdasági és munkaerő-piaci átalakulások mellett azzal is számolnunk kell, hogy a jelöltek elérésére bevethető csatornák is megváltoztak: 2012-höz képest megháromszorozódott az okostelefont használók száma, ami komoly hatással van a toborzás teljes folyamatára” – teszi hozzá a szakember.

Nyerjük meg a legjobb jelöltet! - munkaerő, toborzás, siker

Munkáltatói márkaépítés, egyszerűen

Az Employer Branding fogalma jelentősen felértékelődött az elmúlt időszakban.. „Évek óta nyomon követjük az álláskeresők véleményét a toborzási piac működéséről. Több tízezer visszajelzés alapján pontosan kirajzolódik, hogy mik a jól működő gyakorlatok, és mit említenek fájdalompontként a jelöltek. Az elégedetlenségi toplistát aktuálisan az elmaradt visszajelzések vezetik – tízből négy álláskereső ezt sérelmezi leginkább” – mutat rá egy fontos pontra a vezető.

Az elkerülhető negatív tapasztalat hatása messzire gyűrűzhet: „borítékolható, hogy az érintett nem fog újra pályázni a céghez, amelynek gyakorlatát valószínűleg megosztja majd ismerőseivel, akár a közösségi média felületein is. A munkaadó rossz híre így több ezrekhez juthat el, ami a jelenlegi piaci viszonyok között már komoly hátrányt jelenthet a versenytársakkal szemben. A munkaadók leggyakrabban az időhiányt jelölik meg a visszajelzések elmaradásának okaként. Részben ezért fejlesztettük a Profession Jelöltkezelő Rendszert (ATS), amely alanyi jogon minden hirdetőnk számára ingyenesen hozzáférhető. Amellett, hogy a rendszerben elérhető funkciók sokkal átláthatóbbá teszik a toborzási folyamatot, egy gombnyomással adhatunk benne visszajelzést a jelöltek számára.– magyarázza Imre.

A toborzás az online térbe költözött

A Profession.hu és az NRC kutatócég közös, 2017-es reprezentatív felméréséből kiderült, hogy a megkérdezett cégek 78 százaléka az állásportálokat tartja az elsődleges és leghatékonyabb toborzási megoldásnak. „Fontos, hogy tudatosan aknázzuk ki az online eszközök nyújtotta lehetőségeket, alkalmazkodva a potenciális munkavállalók álláskeresési szokásaihoz, igényeihez” – osztja meg a szakértő.

A komplex állás végoldal kutatás arra is rámutatott, hogy mi az az öt tartalmi elem, amely a legfontosabb az álláskeresők számára: : „a munkavégzés pontos helye, a munkaidő jellege, a várható feladatok listája és az elvárt tapasztalat mellett a fizetésre vonatkozó adat megléte vagy hiánya döntheti el, hogy valaki jelentkezik-e az adott állásra, vagy sem. Huszonkét százalékkal bizonyulnak hatékonyabbnak azok a hirdetések, amelyekben a bér is szerepel, mégis kevés munkaadó ad meg legalább egy körülbelüli értéket erre vonatkozóan” – számol be Imre.

Ha sikerült felkeltenünk a jelölt érdeklődését az állás iránt, egyáltalán nem mindegy, milyen felületet biztosítunk számára a pályázáshoz. „Bizonyos esetekben a jelentkezés nem az állásportálon keresztül történik, hanem az adott cég karrieroldalára kell átnavigálniuk az érdeklődőknek. Ilyenkor nagyon fontos odafigyelni a felhasználói élmény különböző aspektusaira. A recruiter.com kutatása szerint a mobilról jelentkezők negyven százaléka szakítja meg a folyamatot, ha az oldal nincs az eszközre optimalizálva. Hasonlóan fontos tényező az idő: ha a pályázásra több mint öt percet kell fordítani, a jelentkezők közel egynegyede lemorzsolódik, tizenöt percnél pedig ez az arány már ötven százalék” – részletezi a vezető.

Ne késlekedjünk!

Az officevibe.com adatai szerint egy jó jelölt a munkaerőpiacra lépésétől számított tíz napon belül elhelyezkedik. „Egyáltalán nem mindegy tehát, milyen gyorsan reagálunk egy-egy álláspályázatra, a jelen piaci helyzetben nem lehet három-négy hetet várni a válasszal. Ugyanez igaz az állásinterjú utáni visszajelzésre is, ennek néhány napon belül meg kell történnie, még azelőtt, hogy a potenciális munkavállalónk esetleg igent mondana a versenytársunknak” – hangsúlyozza a szakértő. 

Fogadjuk meg a fenti tanácsokat, hogy cégünknél üdvözölhessük a legjobb munkavállalókat. Amennyiben épp vannak nyitott pozícióink, a Profession.hu csapata nagy segítségünkre lehet  az optimális jelöltek kiválasztásában. Ezzel sok időt és energiát spórolhatunk meg. Ráadásul az állásportál adatbázisában több százezer önéletrajz is rendelkezésünkre áll, amely naponta kb. 400 további önéletrajzzal bővül.

 

Készítette: Istók Nikoletta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

A Profession.hu Google+ oldala

Címkék: álláskeresés, álláshirdetés, munkaerő, toborzás, siker