Munkanapok egy webshopnál

Munkanapok egy webshopnál

Gondolkodtunk már rajta, kiknek köszönhetjük kedvenc, interneten keresztül megvásárolható termékünket? Most megmutatjuk, kik dolgoznak értünk!

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az elmúlt év történéseinek hatására egyre több és több üzlet dönt az online terjeszkedés mellett. Az internetes webáruházak népszerűségével együtt növekszik az ezen a területen betölthető pozíciók száma is. Ma Perényi András, a Webshippy kiszervezett logisztikai vállalat ügyvezető igazgatójának segítségével pillantunk be a webshopüzemeltetés kulisszái mögé, hogy megtudjuk, milyen munkakörök és feladatok várnak ránk, ha egy internetes webáruháznál helyezkedünk 

Hol és hogyan – a technológia

András szerint a legtöbb pozíció között nem húzhatunk éles elválasztóvonalat, hiszen – főleg egy nemrég indult, kisebb méretű webáruház esetében – gyakran előfordul, hogy az érdeklődésünknek és kompetenciáinknak megfelelően akár több területen is egyszerre, amolyan „mindenesként” tevékenykedünk. „Ha mindenképp szeretnénk szétbontani az egyes folyamatokkal járó feladatokat, akkor azt mondhatjuk, hogy az online áruház az alábbi négy fő területből tevődik össze: IT, beszerzés, logisztika és marketing” – kezdi András, majd folytatja az informatikai részleg jellemzőivel: 

„Függetlenül attól, hogy az áruház üzemeltetője egy webshopmotort bérel, vagy egy egyedi fejlesztésű technológia mellett teszi le a voksát, mindig szükség van olyan informatikai szakemberekre, akik naprakész fejlesztői, programozói tudással rendelkeznek, és otthonosan mozognak az online tér különböző szegleteiben. A kereseti lehetőségek ezen a területen a legmagasabbak” – tudjuk meg Andrástól. 

Miért és kinek – a marketing

A technológiai csapat a marketinggel együttműködve gondoskodik a webáruház oldalán megjelenő termékek fotóiról, leírásáról és mennyiség-jelöléséről is. ”Grafikusok, fotósok és szövegírók felelnek azért, hogy a termékek megnyerő külsővel, „csomagolással” és a valóságnak megfelelő adatokkal kerüljenek a potenciális vásárlók szeme elé. A hirdetési felületek kezelése, valamint a reklámkampányok megtervezése és levezénylése is tipikus marketinges feladat” – mondja a szakértő. Ahhoz persze, hogy az áruház nyereségesen működjön, jó szakemberként tudnunk kell, ki tartozik a célcsoportunkba, és ki fogja nagy valószínűséggel megvásárolni a termékünket. 

Fel kell térképeznünk az internetes vásárlási szokásokat, és az adott csoport szükségleteit. Így amennyiben ezen a területen szeretnénk dolgozni, a szakirányú tanulmányok mellett javunkra válhat a felfedező- és a kutatókedv is. Elengedhetetlen, hogy otthonosan mozogjunk a social média felületeken, hiszen a munkánk javarészét az online térben végezzük el. Fotózás esetén a szépérzék, az egyedi látásmód, szövegírás esetén pedig a kiváló helyesírás és a fogalmazókészség a legkeresettebb képesség” árulja el a vezető. Interjúalanyunk szerint hosszú távon ez a terület igényli a legtöbb energiát, ezáltal pedig a legtöbb munkaerőt is. Így, ha érdeklődünk a termékmarketing és termékfejlesztés, valamint – menedzsment iránt, akkor a vírushelyzet sem akadályozhat meg minket abban, hogy izgalmas karrierutat járjunk be. 

Mit, mikor, mennyiért – termékbeszerzés és logisztika

Az, hogy egy webshop milyen termékekre specializálódik, meghatározza a tárolási és szállítási feltételeket. „A beszerzési részlegen a termék útját határozzuk meg és kísérjük végig: importálhatunk külföldi termékeket, vásárolhatunk egy hazai nagykereskedéstől, de fejleszthetünk sajátot is. A logisztikai osztály pedig az ezután következő folyamatokat koordinálja: ide tartozik nem csak a készletezés vagy a rendelés-összekészítés, de a számlázás, a csomagolás, sőt, akár a kézbesítés is” – meséli András. 

Mint mondja, a legtöbb webshop számára a logisztika okozza a legtöbb fejtörést: „Ideális esetben a termékpalettánk és a vásárlói körünk folyamatosan nő – és bizony minél nagyobb a webshopunk, annál több rendelésre számíthatunk, amelyet nem könnyű kézben tartani. Így jellemzően a logisztikai részlegen dolgozik a legtöbb munkavállaló:

az operatív személyzet többek között rendeléselőkészítéssel, címkézéssel, csomagolással foglalkozik; a komissiósok pedig a raktáron belüli termékelhelyezést biztosítják. Ezutóbbi munkakörben a targoncavezetői engedély a legfontosabb feltétel, míg az előbbiek esetében leginkább fizikai erőnlétre és nagy munkabírásra lesz szükségünk. Mivel a raktárban különböző műszakokban dolgoznak a kollégák, jó, ha rugalmasak vagyunk a munkaidő tekintetében.”

A webshop arca, avagy az ügyfélszolgálat 

Az ügyfélszolgálati teendőket sokszor a logisztika ernyője alá sorolják, de az áruház méretétől függően ez a részleg önállóan, nagy mennyiségű munkaerővel is működhet. Ügyfélszolgálatos munkatársként elsődleges prioriásunk a vásárló – vele tartjuk a kapcsolatot a rendelés pillanatától egészen addig, ameddig meg nem érkezik az ajtaja elé a csomag. Mivel főleg e-maileket kezelünk és telefonhívásokat bonyolítunk, a kiemelkedő kommunikációs készségnek nagy hasznát vesszük, valamint nem árt, ha panaszkezelésben is jártasak vagyunk. Nemzetközi cég, szállítás esetén pedig az idegennyelvtudás elengedhetetlen. Mivel közeli szomszédországainkkal jellemzően könnyebb az együttműködés, a román vagy a szlovák nyelvismeret belépő lehet az ügyfélszolgálati munkakörbe” – árulja el András. 

Kecsegtető kilátások 

Mivel a technológiai fejlődés nem áll meg, és a járványhelyzet is az online tevékenységek előtérbe helyezését sürgeti, jó hír, hogy a jövőben mind több és több betölthető álláslehetőség között válogathatunk ezen a területen. „Jó marketingesekre, akik konverzió, azaz adat alapú marketinggel foglalkoznak, és eligazodnak az online technológia bugyraiban, mindig szükség lesz. A logisztikai raktárak munkaerő-igénye lokációfüggő, de általánosságban elmondható, hogy a jogosítvánnyal, targoncavezetői engedéllyel és jó erőnléttel rendelkező álláskeresők is könnyedén elhelyezkedhetnek. Az iparág folyamatos növekedése pedig garantálja, hogy a raktári dolgozóknak a következő 5-10 évben ne fájjon a feje a munkakeresés miatt. A technológia magától értetődően elsődleges szerepe okán pedig az IT szakemberek továbbra is magasan a legkeresettebb munkavállalók lesznek” – összegez optimistán interjúalanyunk.

Ha kedvet kaptunk a webshopoknál történő munkavégzéshez, vagy a logisztikai terület iránt érdeklődünk, keressünk bátran új, hozzánk illő kihívásokat a több ezer álláslehetőség között, személyes prioritásaink szerint. Ha a járvány miatt veszítettük el a munkánkat, igénybe vehetünk kifejezetten nekünk szánt segítséget is. Frissítsük önéletrajzunkat, valamint töltsük fel ide. A mielőbbi elhelyezkedés érdekében tanácsos hírlevelet és Facebook értesítést is kérnünk! 

 

Címkék: munka, karrier, webshop,ügyfélszolgálat, logisztika

További cikkek a szakmákról