A közösségi médián kialakított felületeink egyfajta alternatív önéletrajzként kiegészítő információkat hordoznak rólunk, és nem mindegy, hogy a beadott pályzatunkkal egybecsengenek és erősítik, vagy éppen ellene dolgoznak. Ha eddig azzal nyugtattuk magunkat, hogy a közösségi média csak a szórakozásról szól és a HR-esek úgysem fognak utánanézni annak, hogy mi található meg rólunk az interneten, akkor itt az ideje a szemléletváltásnak.

A Workopolis által közölt kutatás alapján Facebook-oldalunk számos kulcsot ad a munkaadó kezébe, melyből arra következtethetnek, hogy mennyire teljesítenénk jól az adott pozícióban. Ha nem találnak meg minket, abból azt a konklúziót vonják le, hogy nem használjuk a közösségi médiát, vagy valami takargatni valónk van. Már maga a tény, hogy profilképet töltünk fel magunkról, önmagában 40 százalékkal növelheti annak esélyét, hogy behívnak interjúra - áll a kutatásban.

Ezek után logikus lépésnek tűnik, hogy a tökéletes önéletrajz kidolgozása után a következő lépés a közösségi oldalaink frissítése kell, hogy legyen! 

Nem mindegy azonban, hogy hogyan. A helyes lépésekről Bite Barbara business coach és tréner, a Coaching Team Kft. ügyvezetője, vezetői tanácsadója beszélt a Profession.hu-nak. 

Profession.hu: Melyek a legfontosabb dolgok, melyeket érdemes leellenőriznünk közösségi oldalainkon, mielőtt belevetjük magunkat az álláskeresésbe? 

Fontos, hogy aktualizáljuk az oldalainkat. A szakmai felületeket, ahol szerepelünk, lássuk el ugyan azokkal az információkkal például eddigi munkatapasztalatok, tanulmányok, referenciák, megvalósult projektek stb., mint amik az önéletrajzunkban szerepelnek.

Közösségi oldalak és álláskeresés: mire ügyeljünk?

Sőt, akár a LinkedIn profilunk legyen bővebb, részletesebb, hiszen ott van hely és lehetőség a terjedelemre. Azokat az oldalakat is csekkoljuk, amit inkább a magánéletben használunk. Mutassanak azok is hiteles és velünk szakmailag is azonos képet rólunk. Kerüljük azokat a megnyilvánulásokat, amik megosztóak, nagyon szélsőségesek.

Profession.hu: Mennyire képezi a részét a kiválasztásnak manapság a jelöltek internetes jelenlétének leellenőrzése?

Abszolút részét képezi. A jelöltek anyagainak beérkezése után szinte az az első lépés, amit a kiválasztási szakember, a HR-es megtesz, hogy a jelöltek után néz az internetes felületeken. Az interjúkra nem csak a jelöltek készülnek fel, hanem a kiválasztást végzők is. Számos elérhető információt gyűjtenek be addigra a jelöltekről, ennek tere pedig az internet és a kapcsolati háló, illetve a megadott referencia személyek.

Profession.hu: Manapság egyre több (szakmai) közösségi oldal van, milyen stratégiát érdemes folytatni, mennyire intenzíven legyünk jelen ezeken? 

Az online tér is egy élettér jó ideje. Egyre gyakrabban vagyunk ott jelen mindannyian. Érdemes ezért célzottan és tudatosan kiválasztani a vágyott munkakörnek megfelelő szakmai közösségi oldalakat és azokat folyamatosan frissen, aktuálisan tartani. Amelyeket kiválasztottunk és használunk, ott érdemes a rendszeres és aktív megjelenés, magunk folyamatos szakmai megmutatása, akár a szakmai fejlődésünkről adott információk karban tartása. Az intenzitást tekintve függ attól, mennyi időnk van minderre, de a heti, kétheti rendszeres aktivitás biztosan meghozza a várt eredményt.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Ha a magyar munkaerőpiacon szeretnénk erősíteni jelenlétünket és egy erős lökést szeretnénk adni kapcsolati hálónknak, regisztráljunk a Munkatársaim.hu-n.

Ez a közösségi oldal akkor is ideális, ha még nincs munkánk és éppen állást keresünk, mert hiteles véleményt kaphatunk munkahelyekről - egyenesen az adott helyen dolgozó jelenlegi és volt munkatársaktól!

Készítette: Khojaste K

Címkék: munka, álláskeresés, önletrajz, közösségi oldal, HR