Mi alapján választ munkahelyet a magyar munkavállaló? Mi fontos ma a mérnököknek, milyen a közgazdászoknak és az informatikusoknak, a pénzügyeseknek? - ezekre a kérdésekre is választ ad az Aon Hewitt Munkáltatói Márka Kutatása, amelyet az AIESEc-kel közösen készített. Az adatok lehetőséget adnak arra is, hogy a vállalatok folyamatosan mérjék a brandjük építésébe fektetett erőforrások megtérülését.

A legnépszerűbb ágazatok

A felmérésből az is kiderül, mely iparágakban helyezkedne el napjaink álláskeresője, legyen akár pályakezdő, akár tapasztalt munkavállaló. A sort az IT-telekommunikációs terület vezeti: a 14 ezer válaszadó több mint 10 százaléka gondolja úgy, hogy ez az iparág vonzó munkahelyeket kínál.

Népszerűségben ezt követi az autóipar, a villamosenergia-szolgáltatás, a könyvvizsgálat és az államigazgatás területe. A pénzügy vonzása csökkent, míg tavaly 7 százalék, 2013-ban a válaszadóknak csupán 6 százaléka kíván elhelyezkedni a bankszektorban.

A szállítmányozás, az idegenforgalom és vendéglátás területek a harmadik helyen állnak a legvonzóbb iparágak sorában, és a non-profit szférát is a válaszadók 6 százaléka találja vonzónak. A médiát és az FMCG-t a megkérdezettek 5-5 százaléka gondolta leginkább kecsegtetőnek. Az iparágak rangsorát az építőipar és az energetika zárja.

A legvonzóbb cégek

Arra is választ kapunk, az egyes vizsgált iparágakban melyek a leginkább népszerű és vonzó cégek. A bankoknál az OTP vezet, az egészségügyben a Richter Gedeon a legnépszerűbb. Az elektronikában a Samsung, élelmiszeriparban a Coca-Cola, az IT-telekommunikációban a Microsoft, a kiskereskedelemben az IKEA, a logisztikában pedig a Budapest Airport számít a legvonzóbbnak.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az üzemanyag kereskedelemben a MOL csoport, szolgáltató központok közül a Lufthansa Systems, a telekommunikációs szolgáltatók közül a Magyar Telekom a legnépszerűbb. A könyvvizsgáló cégek rangsorát az Ernst & Young vezeti, a villamosenergia és gázszolgátlatás területén pedig az EON Hungária a legvonzóbb.

Amit szeretünk, azt ajánljuk

Az Aon Hewitt szerint, ahogy a vállalat munkavállalóinak elkötelezettsége nő, úgy lesz egyre nagyobb azok aránya, akik szívesen ajánlják a céget álláskereső ismerőseiknek, ezáltal növekszik a vállalat népszerűsége a munkaerőpiacon.

Érdekes összefüggés, hogy a munkavállalói ajánlási index és a fogyasztói elégedettség között is erős a korreláció. Ha magas a belső elkötelezettség, így az ajánlási index is, a kollégák motiváltak a magas teljesítményre, ezáltal nőnek az üzleti eredmények és a minőség, a lánc végén pedig a fogyasztók is elégedettek, és továbbajánlják a terméket vagy szolgáltatást.

Nőies és férfias iparágak

Az egyes iparágakat vizsgálva egyébként vannak kifejezetten nőies és férfias iparágak és cégek. A diplomás nők döntő többsége (20 százalék) elsősorban FMCG területen, a Coca-Colánál, az Unilevernél vagy a L'Orealnál dolgozna. Ám a kereskedelmi cégek is jobban érdeklik a nőket (17 százalék), mint a férfiakat.

A férfiak jellemzően informatikai (19 százalék) vagy autóipari cégekhez (30 százalék) vágynak, s kifejezetten nem találják vonzónak az egészségügy és a kereskedelem területén működő cégeket.

Készítette: Durbák Ildikó