Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Régebben ez a munkakör alapvetően az iroda fenntartását foglalta magában: az irodaszerek beszerzését, adminisztrációs feladatokat, a munkavállalók kényelmi igényeinek biztosítását. Mára már sokkal összetettebb lehet egy irodavezető feladatköre, nagyobb szerepe van a munkahelyi hangulat/élmény javításában, a produktivitás fejlesztésében.

Ha jelen pillanatban irodavezetői munkakörben dolgozunk, nyugodtan tervezzünk hosszú távra is, hiszen lehetőségünk lehet akár az adott cégen belül is előre lépni, egy saját kis csapatot vezetni, vagy éppen egy nagyobb céghez átmenni. Lehet, hogy éppen kedvenc irodavezetői teendőink vezetnek majd rá későbbi specializációnkra is. 

 

Találjuk meg az érdeklődési körünket!

Irodavezetőként szinte minden terület munkájába beleláthatunk kicsit, hiszen munkaköri kötelességünk, hogy ott segítsünk, ahol tudunk. Legyen az a HR, projektmenedzsment, marketing vagy IT, ha valamelyik terület kifejezetten érdekel minket, vagy el tudnánk magunkat képzelni abban a munkakörben, tudjunk meg róla minél több részletet, ássuk bele magunkat!

Ha például azon kapjuk magunkat, hogy állandóan azt keressük, hogyan és mit lehetne fejleszteni az iroda épületén és a munkaállomásokon, hogy átláthatóbb és jobban strukturált legyen, egy belsőépítész vagy kivitelező tökéletes mentor lehet a számunkra!

Ugyanakkor, kiváltképp egy kisebb, start-up vállalkozás esetében, az irodavezető nagy segítség a munkahelyi elégedettség megteremtésében. Ha úgy érezzük, szeretünk emberekkel dolgozni, és jó is az emberismeretünk, a HR remek továbblépési terület lehet számunkra.

 

Használjuk ki a bennfentes szerepkört!

Ebben a munkakörben mi vagyunk az iroda szíve-lelke. Minden belső információ nálunk fut össze, minden osztályról és területről hallunk pletykákat. Ha ügyesek vagyunk, mindezeket a javunkra tudjuk fordítani! Ha például eljut hozzánk egy hír, mi szerint az egyik dolgozó elégedetlen, megkérdezhetjük tőle, hogy mi bántja és diszkréten (!) közvetíthetjük a visszajelzést a felettese felé. Soha ne éljünk vissza a hozzánk beérkezett információkkal, viszont ha tehetjük, javítsunk velük a munkahelyi hangulaton. 

 

Mondjunk igent az érdekes feladatokra

Könnyen előfordulhat, hogy valamelyik terület vezetője azt kér, segítsünk be neki egy projektben, mellékszálként. Csapjunk le az ilyen lehetőségekre! Rengeteget tanulhatunk belőle.

 

Ne féljünk kérdezni és kérni!

Nem kell feltétlenül megvárnunk, hogy minket keressenek meg egy segítségkéréssel, nyugodtan lehetünk proaktívak! Ha tudjuk, hogy az egyik csoport megkapott egy nagy munkát, ajánljuk fel, hogy nagyon szívesen segítünk, ha feladataink engedik.

Ugyanakkor ne féljünk kérdezni sem! Egyáltalán nem elvárható, hogy minden terület feladatköreivel tisztában legyünk. Ha érdeklődünk és teszünk azért, hogy pontosan megértsük, hogyan is működik a cég, kik az ügyfelek, milyen projekteken dolgoznak a csapatok éppen, csak azt mutatja, komolyan vesszük az munkánkat és erősíti a lojalitást is!

 

Tanuljunk meg nemet mondani!

Egyrészt remek, hogy tőlünk bárki bármikor kérhet segítséget, de ne feledjük, hogy a saját munkánkat is végeznünk kell, illetve nem is vehetünk minden terhet magunkra! Fontos, hogy priorizáljunk! Ha egy olyan lehetőséget kapunk, ami hasznunkra válhat és tanulhatunk belőle, természetesen igyekezzünk elfogadni azt, azonban, ha olyan plusz kérés érkezik, ami valójában csak az időnkből venne el, tudjunk rá nemet mondani. Természetesen érdemes ilyenkor egyértelműen kommunikálni, hogy pontosan miért is nem fér ez most bele nekünk, ne csak egy szimpla elutasítás legyen.

 

Tanuljunk, tanuljunk, tanuljunk!

Legyen az egy belsős workshop, vagy előadássorozat, egy új hobbi, vagy egy új nyelv elsajátítása, igyekezzünk folyamatosan bővíteni a tudásunkat! Nyugodtan megkérdezhetjük, hogy milyen lehetőségek vannak a cégen belül, van-e esetleg olyan továbbképzés, amire bejelentkezhetünk!

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala