Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Vannak helyzetek, amikor a legelszántabbak is elbizonytalanodnak, és a felmondás tűnik az egyetlen megoldásnak, amivel áthidalhatók lehetnek a munkahelyen tapasztalt problémák. Mielőtt azonban kopogtatnánk a főnök irodáján, érdemes objektíven megvizsgálni az okokat, a lehetőségeinket és a felmondással kapcsolatos jogainkat és kötelezettségeinket. Cikkünkben összeszedtünk pár tippet, amit jó, ha átgondolunk felmondás előtt.

Legyünk biztosak a döntésünkben!

Csak akkor mondjunk fel, ha száz százalékig biztosak vagyunk benne, hogy ezt akarjuk! Ilyen helyzetekben gyakori, hogy a főnök felajánl egy magasabb fizetést, szélesebb munkakört vagy valamilyen egyéb juttatást, ami miatt sokan elbizonytalanodnak és maradnak a cégnél. Ha csak a pénz vagy az unalom motivál minket, inkább üljünk le a főnökkel tárgyalni a lehetőségeinkről – sokkal értékesebbek leszünk a szemében, mintha egy felmondásból hátrálnánk ki.

Legyen B tervünk!

Csak akkor mondjunk fel, ha már tudjuk, mit fogunk csinálni utána! Lehet, hogy hónapokig fog tartani, mire találunk egy másik állást, de fő a biztonság – így munkakeresés közben még pénzt is tudunk keresni. Ha találtunk egy ideális munkahelyet, nyugodt szívvel mondhatunk fel, annak tudatában, hogy jobb helyünk lesz, de ha mégis előfordul, hogy ezt nem tehetjük meg, akkor se csüggedjünk: használjuk ki a felszabadult időnket és energiánkat arra, hogy megtanuljunk valami újat, kitanuljunk akár egy új szakmát, amivel a későbbiekben sokkal elégedettebbek lennénk.

Tervezzük meg előre a tanulási folyamatot, nézzük meg a lehetőségeket és adjunk elég időt magunknak a váltásra!

Legyünk tisztában a munkajoggal!

Nem kell szakértőnek lenni a témában, de legalább azokkal a dolgokkal legyünk tisztában, amik közvetlenül érintenek minket! A főnökünk biztos, hogy képben van a munkajogi szabályokkal, így fölösleges megpróbálnunk taktikázni vagy okosabbnak tűnni. Mindenképpen olvassuk el újra a munkaszerződésünket, nehogy legyen benne olyan kitétel, amire nem számítottunk volna.

A felmondásnak alapvetően három fajtája van, az első a felmondás a munkavállaló részéről: ebben az esetben nem kell megindokolni a kilépést, csupán írásban el kell juttatni a főnökhöz a felmondásunkat, amit általában egy 30 napos felmondási idő követ, amit még le kell dolgoznunk.

Hogyan mondjunk fel?

A felmondás másik formája az azonnali hatályú felmondás, amit csak olyankor tehetünk meg, ha megfelelően alá tudjuk támasztani. Ilyenkor már nincs felmondási idő, másnap már nem kell mennünk dolgozni, azonban érdemes tisztában lennünk azzal, hogy ha a munkáltatónk nem ért egyet az érveinkkel, jogi útra is terelheti az ügyet.

A munkaviszonyunkat megszüntethetjük közös megegyezéssel is, ami a leginkább problémamentes mindkét fél számára, hiszen ilyenkor nincs konfliktus, a felek megegyeznek úgy, hogy az mindkettejük számára előnyös és elfogadható legyen.

Ügyeljünk a jó hírnevünkre!

Ha már felmondtunk, de még pár hétig be kell mennünk dolgozni, igyekezzünk ugyanolyan minőségű munkát végezni, mint azelőtt! Nyilván az ember ilyenkor már minél hamarabb szabadulna, de nem mindegy, hogyan távozunk a cégtől – már a munkatársaink is alig várják, hogy elmenjünk vagy pozitívan fognak ránk gondolni a későbbiekben is.

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala