Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az eredményes vezetés elsajátítása igazi kihívás. Ám valakinek kemény, verejtékkel és kínkeserves időszakkal teli időszak, míg másnak szinte az elejétől kezdve úgy megy, mint a karikacsapás. Mégis, kit nevezünk jó vezetőnek? Aki erre született? Vagy sokan megtanulhatjuk menet közben is? Mi az, ami jellemzi az igazán jó vezetőket? Ezeket gyűjtöttük össze mai cikkünkben!

A 11 legfontosabb képesség, amivel egy jó vezető rendelkezik:

1. Vezetésre született képesség

Ezzel vagy rendelkezik valaki, vagy nem, átmenet nem létezik. Az irányítási és delegálási képességünk akár már gyerekkorunkban megmutatkozhat, és mindezt később, mondjuk egy vezetői pozícióban elismerésekkel kísérve ki is tudunk bontakoztatni.

2. Releváns munka- és élettapasztalat

Írhatnánk azt, hogy x év szakmai háttér, de az nem fedné le a valóságot. Szakterületenként is változik ez, illetve lehet valakiből akár 26 éves korára is kiváló csoportvezető. Valamint az élettapasztalat sem elhanyagolható, hiszen sokféle munkatárssal kell megtalálnunk a közös hullámhosszt. Ehhez pedig bölcsességgel, azaz releváns élettapasztalattal is rendelkeznünk kell.

3. Empátia és következetesség

A munkatársakhoz való viszonyulásunk, kapcsolatunk, figyelmünk és megértésünk nagymértékben meghatározza nemcsak az egyes beosztottak, hanem a csapat egészének fejlődését.

Ez a 11 legfontosabb vezetői képesség

4. Nyitottság, karizma, határozott egyéniség

A jó vezetőt elismeri a környezete, figyel rá, fontosnak tartja a véleményét, és követi, ha arról van szó. Ehhez olyan emberi jellemzők szükségesek, amelyeket egyszerre lehet szeretni és tisztelni.

TÖBB MINT 1500 MEGPÁLYÁZHATÓ VEZETŐI ÁLLÁS ITT!

5. Kiváló kommunikációs képességek

Enélkül bármilyen munkakör – de egy vezetői pozíció minél sikeresebb ellátása különösen – elképzelhetetlen.

6. Stratégiai szemlélet

Felülről ránézni a dolgokra, látni a mozaikokból kirajzolódó egészet, meghatározni a fő irányokat, és mindezt lebontani konkrét feladatokra és felelősökre – a jó vezetőnek ez sem okoz gondot.

7. Pozitív beállítottság

Egy vezetőnek érdemes az élet napos oldalán kell tartózkodnia, máskülönben nehezen tudja motiválni a csapatot is. Nehézségek bármikor adódhatnak, ám ezeket a pozitív kimenetelre való fókuszálással jóval könnyebb megoldani.

8. Rugalmasság

Van egy aranyszabály, amely így szól: 1+1 az lehet 3. Azt jelenti, hogy mondjuk a vezetőnek van egy adott véleménye, a munkatársának egy másik ötlete, és a kettőt átbeszélve közösen eljutnak egy még jobb harmadik megoldáshoz.

9. Hatékony problémamegoldó képesség

Egy biztos, hogy problémákkal mindig kell foglalkoznia egy vezetőnek. Ám az is sokat számít a pozitív hozzáálláson kívül, hogy mennyire vagyunk képesek mindezt gyorsan és (költség)hatékonyan megoldani - vagy megoldatni.

10. Egy életen tartó tanulási igény

Egy jó vezető sosem dől hátra, tartja a lépést az aktualitásokkal, a világgal, a trendekkel. Sőt, még a beosztottaitól is képes tanulni.

11. Erős motiváció és kitartás

Végül, de nem utolsósorban az is fontos, hogy képesek legyünk önmagunkat belülről motiválni, és véghez vinni mindent még a legnehezebb időszakokban is – természetesen a fenti ismérveket szintén kombinálva ebben a folyamatban.

Íme, a legfontosabbak, amelyeket lehet, hogy mi magunk is megmutatunk napról napra a vezetői munkakörünkben. És arra törekszünk, hogy az adott munkahelyen a lehető legtöbbet tudjuk magunkból kihozni. Ám az is elképzelhető, hogy kiégettek vagyunk, nem jól teljesítünk jelenleg vezetőként, de csupán azért, mert mondjuk, nem hagyják elképzeléseinket véghezvinni. Ebben az esetben egyértelműen új munkahelyet kell keresnünk.

Nem velünk és valószínűleg nem is a csapattal illetve a felettesünkkel van a baj: pusztán nem passzolunk egymáshoz. Éppen ezért felesleges időrablás erőltetni ezeket a munkahelyi együttműködéseket, mert idővel még frusztráltabbá válunk. Inkább lépjünk a nekünk megfelelő irányba!

Készítette: Posta Renáta

Címkék: vezető, képesség, készség, tulajdonság, személyiség, álláskeresés