Cikksorozatunk következő részében a marketing vezetői állásinterjúk világában néztünk körbe: hogyan, mi alapján mérlegelnek a kiválasztási szakemberek a szóba jöhető pályázók között?

Interjúalanyunk Prauda Andrea, aki 12 éves HR szakértői tapasztalattal a háta mögött a Smart Jobs Kft. tulajdonos-ügyvezetőként válaszolt a kérdéseinkre.

Állásinterjún jártunk: ilyen a tökéletes marketingvezető!"A korábbi tapasztalataimra is építve azt vallom - fejti ki Andrea -, hogy a munkaerő érték, és a kiválasztás során mindig ezt tartjuk szem előtt. Ezt minden bizonnyal senki sem vitatja, ám meglepően sokan mégsem így állnak a munkaerőpiac szereplőihez. Az egyik legfőbb célom - és ezt tűztük a saját cégünk zászlajára is - hogy egy valóban új irányt képviseljünk, és egyfajta mentorként is segítsük az álláskeresőket. Ez többek között azt is jelenti, hogy ha mégsem felel meg egy jelentkező az adott állásra, arról is adunk neki visszajelzést, hogy mit javasolnánk még fejleszteni a képességei közül, vagy éppen érdemes lenne egy új fotót készíttetni az önéletrajzához. Lehet, hogy ez melósabb, de mi szeretünk dolgozni, és azt látom, hogy idővel meg is térül a pluszban beletett energiánk."

A szakember szerint a marketing vezetői munkakör esetén sem mindig találkozik a kereslet és a kínálat oldal: a nagyon jó szakemberek - akik emellett emberileg, személyiségben is megfelelőek lennének - nem igazán szeretnének váltani, mert megbecsülik őket a jelenlegi munkahelyükön. Vagy a másik leggyakoribb indok, hogy inkább külföldi munkalehetőségek iránt érdeklődnek. Nézzük, mi alapján történik a kiválasztás a szóba jöhető jelöltek esetében!

A tökéletes marketingvezető kiválasztási szempontjai

Andrea szerint a sztenderd kritériumok - kiváló kommunikációs képesség, kreativitás és a people management szemlélet - mellett a következőket érdemes még megvizsgálni:

1. Stratégiai látásmód: ez egy átfogó képességet takar, amire nem minden marketing szakembernek van megfelelő szemlélete. Itt az is kiderül, hogy "vezető" vagy csak "menedzser" az illető - a kettő ugyanis döntően más megközelítésű munkakultúrát hoz magával. A kiváló marketingvezető, ha bekerül a vállalat vérkeringésébe, akkor fel tudja mérni, hogy hol tart most a cég, miből építkezik, hová kell eljutni, és milyen lépések szükségesek ehhez.

Állásinterjún jártunk: ilyen a tökéletes marketingvezető!

2. Rugalmas gondolkodásmód: a sokszor elcsépelt kreativitás helyett Andrea ezt említi, hiszen anyitottság, a problémamegoldásra fókuszáló megközelítés és a spontaneitás mindennapos lehet a marketingvezető életében. Arról nem is beszélve, hogy a marketingtervet is le kell képezni ütemezett feladatokra.

3. Analitikus gondolkodás: ahhoz, hogy az illető a lehető legjobb marketingeszközökhöz tudjon nyúlni, szüksége van erre a képességre is. Gondoljunk csak bele: a rá bízott büdzsét a lehető legjobban kell felhasználnia, folyamatosan monitorozni kell, milyen eredményeket, elérést hoz a tevékenység, és azt is pontosan kell látni, ki a célközönség, és hogyan lehet őket szinte meddőszórás nélkül elérni.

4. Széles látókör: az sem hátrány, ha a marketingvezető 360 fokban nyitva tartja a szemét, és érdeklődően áll a szűkebb és tágabb környezetéhez. Ez azt is jelenti, hogy ismerje az adott piac mellett a régió, az ország, a társadalmi csoportok jellemzőit, a marketing eszközök erejét, hozamát, de a társosztályok feladatait, folyamatait is, és így tovább. Az igazán jó szakember az új trendekkel is képben van, mivel fontosnak tartja a folyamatos tanulást.

5. Kiváló koordinációs és empatikus képesség: a marketingvezetőnek támogató és emellett delegáló, végrehajtató feladatokat is el kell látnia. Aztán a beosztottakkal, munkatársakkal való együttműködés mellett ott vannak a külsős partnerekkel, üzletfelekkel való kapcsolatok is. Mindenkivel meg kell találni a közös hullámhosszt, és ez nem megy úgy, ha nem érti az illető, hogyan működik a másik csapat, vagy éppen a másik ember.

6. Adaptációs képesség: ha mondjuk egy kampány külföldön vagy az ország egy adott régiójában jól sült el, egyáltalán nem biztos, hogy más környezetben, időszakban vagy éppen eltérő célközönségnél is sikeres lesz. Az ideális jelölt figyelembe veszi ezeket az eltérőségeket is, és képes adaptálni.

7. Attraktív személyiség: ez sem mellékes szempont, hiszen a marketingmunka során számtalan kommunikációs feladatnak is eleget kell tenni - gondoljunk csak egy éves marketing terv prezentálására, vagy mondjuk a kiemelt ügyfélparti megnyitó beszédére. Ha az illető nem mer emberek elé kiállva határozottan beszélni, másokat lelkesíteni, pozitív irányba terelni, lehet bármilyen jó szakember, mégsem biztos, hogy ő a tökéletes jelölt.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

"Nagyon sok jó szakemberrel találkoztam már - avat be bennünket a szakember -, de az is előfordult, hogy még személyiségben nem értek el arra a szintre, hogy vezetővé váljanak. Aztán az esélyt én láttam azokban is, akik már fél vagy egy éve nem találtak munkát, és lelkesedésben-önbizalomban nem voltak a topon, nem tudták emiatt úgy eladni magukat az interjún, mint mások. De tudtam, hogy főleg az ilyen jelöltek nagyon lojális munkatárssá tudnak válni, ezért hosszabb távban gondolkodtam. Az idő és a visszajelzések azt mutatják, hogy 80-90 százalékban be is váltak ezek az emberek. Érdemes kitartani az álláskeresőknek, és előbb-utóbb jön az az áhított új állás!"

Gondoljuk át a fentieket, érdemes megfogadni a szakember tanácsait. Emellett azt se feledjük: a sikeres álláskeresésben a kiváló önéletrajz is a segítségünkre siet, amelyet most ITT könnyedén összeállíthatunk a Profession.hu díjnyertes alkalmazásával.

Éljünk a lehetőséggel, és turbózzuk fel álláskeresési eszköztárunkat! Emellett nézzünk körbe ITT és ITT is, ha egy jó állásra vágyunk! Jó tanács:válasszunk ki minél több pályázati lehetőséget, és jelentkezzünk, mert ezzel a saját esélyeinket jelentős mértékben növelhetjük. Ne maradjunk ki belőle!

Állásinterjún jártunk: ilyen a tökéletes marketingvezető!TÖBB MINT 250 PÁLYÁZHATÓ MARKETING ÁLLÁS ITT!

Készítette: Posta Renáta

Címkék: állásinterjú, álláskeresés, marketing