Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A munka világában rengeteg olyan tévhit él, amelyet sokan készpénznek vesznek – gondoljunk csak bele, hányan gondolják, hogy a túlfeszített munkatempó egyenlő a produktivitással, vagy hányan büszkélkednek azzal, hogy hatékonyan tudnak multitaskingolni, miközben ha jobban megvizsgáljuk, kiderül, hogy ezek a valóságban nem állják meg a helyüket. Cikkünkben összeszedtük a leggyakoribb munkahelyi mítoszokat, amelyek gyakran csökkentik a hatékonyságot, rossz szokásokat erősítenek vagy akár a karrierfejlődésben is hátráltathatnak minket.

1. mítosz: A legjobb ötletek mindig a megbeszéléseken születnek

Sok munkahelyen úgy gondolják, hogy a közös ötletelés a leghatékonyabb módja a problémák megoldásának vagy a feladatok elvégzésének, pedig a gyakorlat azt mutatja, hogy a hosszú megbeszélések gyakran időpazarlók, és nem mindenki képes arra, hogy egy csoportos beszélgetés során fogalmazza meg a gondolatait. Sok kreatív ötlet inkább egyéni gondolkodás, brainstorming vagy nyugodt környezet eredményeképpen pattan ki a fejünkből, gondoljunk csak arra, mennyi új ötletünk támad egy-egy szabadság, nyaralás, utazás alkalmával, vagy csak úgy otthon főzés közben – pedig ezek nem is állhatnának messzebb egy munkahelyi megbeszéléstől. Ha egy meetingen nem tudunk azonnal reagálni, az pedig nem azt jelenti, hogy nincsenek jó ötleteink, csupán azt, hogy nekünk más munkamódszer válik be.

2. mítosz: A munkahelyi konfliktusokat mindig el kell kerülni

Tény, hogy senki sem szereti a konfliktusokat, de néha sajnos elkerülhetetlenek, és szükségesek is. Az egészséges vita elősegítheti a fejlődést és a jobb döntéseket, ezért nem érdemes tűzön-vízen át kerülnünk őket, ehelyett sokkal előremutatóbb, ha megtanuljuk őket jól kezelni. Álljunk hozzá a nézeteltérésekhez konstruktívan, kommunikáljunk nyíltan és ne söpörjük a szőnyeg alá a problémákat!

3. mítosz: A szakmai fejlődés a cég felelőssége

Bár sok cégnél kínálnak tréningeket és különböző oktatási programokon való részvételi lehetőséget, a karrierünk alakulása elsősorban a mi kezünkben van. Ha új készségeket szeretnénk tanulni, előrébb szeretnénk lépni, vagy más területen próbálnánk ki magunkat, akkor nekünk kell aktívan keresnünk a lehetőségeket, akár a munkahelyünkön keresztül, akár azon kívül. Nem várhatjuk el, hogy rajtunk kívül valaki másnak is fontos legyen a szakmai előmenetelünk, még akkor sem, ha a cégünknél támogatják az ilyesmit.

4. mítosz: A multitasking hatékony

Sokan büszkék arra, hogy egyszerre több dolgot is tudnak csinálni párhuzamosan, de valójában csak annyi történik, hogy folyamatosan váltogatják a figyelmüket több dolog között, ami csökkenti a produktivitást és növeli a hibák esélyét. Az agyunk nem tud egyszerre több komplex feladatra teljes mértékben koncentrálni; és most nem arról van szó, hogy ne lehetne zenét hallgatni munka közben, de például a felbukkanó értesítések a telefonunkon már eléggé zavaróak ahhoz, hogy állandóan kizökkentsenek. Akkor mit várunk attól, hogy egyszerre több munkafolyamatot szeretnénk pörgetni egy időben?

5. mítosz: A hosszú munkaórák egyenlők a produktivitással

Ha valaki minden nap túlórázik, mindig ő az első, aki megérkezik, és az utolsó, aki hazamegy, arról gyakran feltételezzük, hogy biztosan szorgalmasabb és többet dolgozik, mint a többiek. Valójában azonban a hosszú munkaórák gyakran a rossz időmenedzsment jelei, és egy ponton túl csak csökkentik a produktivitást, hiszen a túlóra kiégéshez is vezethet, míg a hatékony időbeosztás és rutin kialakítása lehetővé teszi, hogy kevesebb idő alatt többet érjünk el.

Böngésszünk az aktuális állásajánlatok között és iratkozzunk fel az állásértesítőre, hogy minél hamarabb megtaláljuk a karriercéljainknak leginkább megfelelő állást!

Készítette: Kövecses Evelin

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala