Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Lehet, hogy az utálat erős kifejezés, de minden munkahelyen előfordulhat, hogy a kollégáink nem kedvelnek minket és direkt hagynak ki a közös ebédekből, forgatják a szemüket, ha felszólalunk egy meetingen vagy szimplán nyilvánvaló a viselkedésükből, hogy idegesítőnek tartanak minket. Heti 40 órában összezárva természetes, hogy néha akaratlanul is bosszantunk másokat, de van az a viselkedés, ami átlép egy határt és könnyen a közutálat tárgyává tehet minket. Lássuk, mi az a 6 ok, amiért jogosan utálhatnak minket a kollégáink:

Húzzuk az időt a meetingeken

A fölösleges meetingeket senki sem szereti, különösen ha még fölöslegesen hosszúak is. Talán mindannyian tudnánk mondani egy személyt a kollégáink közül, aki mindig felteszi azt a plusz egy kérdést, ami kínosan hosszúra nyújtja a megbeszélést, vagy aki rendszeresen elkalandozik a fő témától és képtelenség kivárni, hogy végigmondja a mondandóját. Ha játszunk mások idejével, könnyen válhatunk unszimpatikussá és idegesítővé mások számára, így érdemes odafigyelnünk arra, hogy mindig az adott témánál maradjunk és tömören fogalmazzunk.

Mindig lepasszoljuk a munkát

A feladatok delegálása hasznos lehet, ha néha úszunk a munkában vagy a szabadságunk alatt nem szeretnénk e-maileket olvasni, de ha valaki ezt rendszeresen, különösebb ok nélkül csinálja, könnyen kivívhatja mások ellenszenvét. Minden munkahelyen vannak olyanok, akik csak a kötelező minimumot teljesítik, de sokszor ez azzal jár, hogy valaki másnak kell beletennie azt az extra energiát helyettük. Ha valami miatt meg kell kérnünk egy munkatársunkat, hogy helyettesítsen vagy intézzen el valamit, igyekezzünk záros határidőn belül viszonozni a szívességet és ne tekintsük alapnak, mert nem az.

Túlságosan negatívak vagy túlságosan pozitívak vagyunk

Nem könnyű megtalálni az egészséges egyensúlyt, de valóban az is egy idegesítő tulajdonság, ha folyamatosan panaszkodunk, semmi sem jó és mindennek csak a rossz oldalát tudjuk nézni, de az is, ha állandóan vidáman csiripelünk az irodában, bármi is történik. Persze mindennek van pozitív oldala is, de könnyen irritálhat másokat, ha minden helyzetben igyekszünk bölcsességekkel traktálni őket, vagy elbagatellizáljuk a negatív érzéseiket.

Gyakran pletykálunk

Egy kis irodai pletyka néha feldobhatja az unalmas hétköznapokat, de más tészta, ha semmit nem tudunk megtartani magunknak. Egy idő után a kollégáink nem akarnak majd velünk megosztani semmit, mert mindig attól kell tartaniuk, hogy mástól hallják vissza a személyes ügyeiket. Nem tartozik minden mindenkire, így ha valaki megoszt velünk valamit, tartsuk tiszteletben, hogy csak nekünk szólt az üzenet. Ugyanígy frusztráló lehet, ha a saját magánéletünk minden részletét megosztjuk a kollégáinkkal. Néha jól jön, ha támaszkodhatunk valakire a munkahelyünkön a nehezebb időkben, de a napi szintű konfliktusok a párkapcsolatunkban inkább egy terapeutára vagy a barátainkra tartoznak.

Kontrollmániásak vagyunk

Rengeteg a munkánk, amit folyamatosan szóvá is teszünk, de mégsem tudjuk kiadni a kezünkből az irányítást? Általános probléma sokaknál, hogy minden felelősséget a nyakukba vesznek, és úgy érzik, hogy nélkülük összeomlana a cég, nem sikerülne a projekt vagy kicsúszna a csapat a határidőből. Ez sokszor csak a fejünkben létezik és a valóságban még jót is tenne a közös munkának, ha hagynánk másokat is érvényesülni.

Nem vagyunk higiénikusak

Mindig rendetlenség van az asztalunkon, nem mosunk kezet érkezés után és simán felvesszük több nap egymás után ugyanazt a ruhát? Esetleg néha elfelejtjük kipakolni a romlott ételeinket a közös hűtőből, vagy rendszeresen ott hagyjuk a mosogatóban a piszkos tányérjainkat? Sok kellemetlenséget tud okozni, ha az egyik kolléga nincs tisztában az alapvető higiéniai szokásokkal, hiszen ez nem egy olyan téma, amit csak úgy be lehet dobni mellékesen egy ebédszünetben. Figyeljünk oda a tisztaságra a környezetünkben és mindig pakoljunk el magunk után!

Úgy érezzük, hogy különösebb ok nélkül pikkelnek ránk a kollégáink? Sajnos előfordulhat, hogy már menthetetlen a helyzet, ilyenkor pedig érdemesebb lehet elgondolkozni a váltáson, hogy tiszta lappal kezdhessünk egy új környezetben. Böngésszünk az aktuális állásajánlatok között!

 

Készítette: Kövecses Evelin

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala