Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Használjuk ki a lehetőséget, hogy tiszta lappal indulhatunk! Ne essünk abba a hibába, hogy ugyanazokat a kliséket puffogtatjuk, mint az előző munkahelyünkön, vagy hogy felkészületlenül érkezünk az első napon. Az egyik legjobb dolog, amit tehetünk például, ha kérdezünk! Jogosan merülhet fel bennünk az aggodalom, hogy a sok kérdéstől nem tűnünk-e majd bosszantónak, de engedjük ezt a félelmünket, és gondoljunk inkább arra, hogy minél többet kérdezünk, annál hamarabb és mélyebben ismerhetjük meg új munkahelyünk belső működését, illetve feladatkörünket. Ráadásul, egy-egy jó kérdéssel az új főnökünk rokonszenvét is hamar elnyerhetjük.

Általában nincs olyan, hogy rossz kérdés, de kifejezetten jó biztosan van! Nézzünk is néhány példát, hogy miket kérdezhetünk a főnökünktől az első hetekben.

„Hogy van?”

Ezt a kérdést nyugodtan többször is elsüthetjük, nem feltétlenül csak az első napon. Természetesen, nem a nap legsűrűbb időszakában kell tőle elvárni, hogy lelkesen válaszoljon, de egy kávészünet például kiváló alkalom lehet, hogy érdeklődjünk.

Először is, szinte biztos, hogy főnökünk nagyon elfoglalt ezért az is valószínű, hogy nem sokszor van alkalma beszélgetni beosztottjaival, így viszont ők sem érdeklődnek iránta a legszükségesebb interakciókon kívül. Egy kicsit megbontva ezt a monotonitást, és megtörve az őt körülvevő márvány bástyát, jól eshet neki, ha valakit érdekel a hogyléte.

Ráadásul, jobb esetben ő is visszakérdez majd, ami remek alkalmat nyújthat egy rövid, de velős beszélgetésre.

„Miben segíthetek?”

Könnyen lehet, hogy a válasz az lesz, hogy semmiben, hiszen még csak most kezdtünk, most ismerkedünk az új helyzettel és főnökünk szeretne nekünk egy kis időt adni. Majd szól, ha már úgy látja, készek vagyunk nagyobb feladatokat is átvenni.

Viszont az is előfordulhat, hogy nagyon elfoglalt, és magától nem jutna eszébe szólni, vagy éppen egy olyan projekten dolgozik, amiben valóban elkélne a mis segítségünk is. Ha kérdezünk, ahelyett, hogy rá várnánk, a proaktivitásunkról tesz tanúbizonyságot.

„Kivel lenne mindenképpen érdemes megismerkednem az első néhány napomon?”

Tudjuk, milyen fontos szerepe van a networkingnek, kiváltképp egy új közösségben és környezetben. Nem csak a saját csapatunkat kell megismernünk, de érdemes bemutatkoznunk más divízióknál is. Azzal, hogy kikérjük a főnökünk véleményét ne csak azt mutatjuk, hogy hallgatunk rá, de egyúttal arra is felhívjuk vele a figyelmét, hogy jó csapatjátékosok vagyunk.

Kérdések az új főnökünkhöz

„Milyen céljai vannak velem az elkövetkező egy hónapban / egy évben?”

Ezzel a kérdéssel egyrészt azt sugalljuk, hogy nekünk hosszú távú terveink vannak a cégnél, illetve, hogy készen állunk belevetni magunkat a munkába. Másrészt, számunkra is nagy segítség, ha látjuk, miket kell elérnünk ahhoz, hogy elégedett legyen velünk a vezetőség.

Lehetséges, hogy a főnökünk még nem gondolta át, pontosan milyen elvárásai is vannak, ez esetben fordítsuk a kérdést felé: neki milyen céljai vannak az elkövetkező egy hónapban / évben? Így a saját célkitűzéseinket az alapján alakíthatjuk, hogy hogyan tudnánk őt segíteni a saját céljai elérésében.

„Általában mikor a legelfoglaltabb napközben?”

A válasz nem csak azért segíthet nekünk, mert megtudjuk, hogy mikor nem érdemes zavarnunk őt, de a saját időbeosztásunkat is ez alapján alakíthatjuk ki. Ha határidős munkánk van, amit neki kell leadnunk, vagy a segítségére lenne szükségünk egy projekthez, mi is előre tervezhetünk, hogy időben szóljunk neki.

„Hogyan szeret a legjobban kommunikálni?”

Ahhoz, hogy elkerüljük a feszültséget, illetve félreértéseket, fontos tudnunk, hogy milyen módon tudunk a legkönnyebben és leghatékonyabban szót érteni a főnökünkkel. Lehet, hogy bizonyos esetekben az e-mailt szereti a legjobban, más dolgokat viszont szóban szeret egyeztetni. Az is előfordulhat, hogy a meetingeket egyáltalán nem preferálja, illetve nem veszi fel munkaidőn kívül a telefonját. Neki is nagy könnyebbség lesz, ha már a legelejétől kezdve lépést tudunk tartani vele.

Milyen leveleken szeretne mindenképp rajta lenni? Milyen gyakran szeretné, ha riportolnánk neki és milyen formában? Mennyivel előre szóljunk, ha szabadságra szeretnénk menni?

Ugyanígy rákérdezhetünk arra is, hogy szerinte hogyan érdemes a csapatunk többi tagjával, sőt a meglévő ügyfelekkel kommunikálnunk! Biztosan mindenkinek megvan a saját preferenciája és nagyon szimpatikus tud lenni, ha egyből ezekhez alkalmazkodunk.

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala