Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Lassú reggelek, napsütés, vízpart, városnézés, hegyek, kirándulás, olvasás, kertészkedés, barkácsolás, és a sort még hosszan folytathatnánk. A szabadság mindenkinek mást jelent, a cél a kikapcsolódás, a feltöltődés, egy azonban biztos: mindig elérkezik az a bizonyos utolsó nap, majd pedig vissza kell zökkennünk a dolgos rutinba. Ez nem könnyű, és sokszor a ránk törő rosszkedvvel, negatív érzésekkel is meg kell küzdenünk. Hoztunk néhány bevált tippet segítségül, amit akár egy hosszú hétvége, akár egy több hetes utazás után is hatásosan bevethetünk.

Készüljünk fel!

A pihentető szabadság valójában a munkahelyen kezdődik, és bár valószínűleg az utolsó munkában töltött napokon még távolinak tűnnek a problémák, nem mindegy azonban, félbehagyjuk-e a feladatainkat, elintézendőinket, vagy pontot teszünk a futó projektek végére. „Ahhoz, hogy teljesen ki tudjak kapcsolni, fontos számomra, hogy lezárjam a folyamatban lévő teendőket, megoldjam az esetleg nehézségek miatt halogatott helyzeteket. Ha valami függőben marad, mondjuk az ügyfél, beszállító szabadsága miatt, azt feljegyzem a naptáramba, hogy visszatérve könnyebb legyen felvennem a fonalat. Évek óta így teszek, nálam ez remekül működik, és persze az az alapszabály is, hogy nyaralás alatt nincs telefonon, laptopon lógás, sőt, a leveleimet sem olvasom” – osztja meg Andrea.

Zoltán hozzáteszi: „szerintem remek időzítés, ha nem hétfőn kezdjük meg a szabadságunkat. Én jellemzően szerdától szoktam pihenni, így a nyaralás előtti és utáni munkahét is rövid lesz, vagyis nem kell azonnal elmerülnöm a feladatokban. Különösen akkor jön jól ez a megoldás, amikor nem sikerül kifogástalanul megoldani a helyettesítésemet. Erre is érdemes odafigyelni, és amennyire csak lehet, szétosztani a teendőket, ellenkező esetben két hét távollét után több száz e-mail borul az emberre, az asztalon tornyosuló papírokról nem is beszélve. Ha mégis így járunk, ajánlott megőrizni a higgadtságunkat, ne kapkodjunk, ne maradjunk bent tovább. Valószínűleg a levelek nagy része tud még várni néhány napot, ami igazán sürgős, arról gyorsan értesülni fogunk.”

Van élet a szabadság után - munka, nyár, szabadság

Ízek, illatok, hangulatok

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy szinte a munkahelyükről indulnak nyaralni, és nem meglepő módon fejben, lélekben csak két nappal később érkeznek meg a helyszínre. Jobban járunk, ha legalább néhány órát, de optimális esetben egy-két napot a hangolódással töltünk, és az élményekre nyitottan, a pörgést magunk mögött hagyva kezdjük meg a pihenést, még akkor is, ha csak egy hosszú hétvégére van lehetőségünk kiszakadni. Ugyanilyen fontos, hogy a szabadság hangulatát minél tovább megőrizzük, így a feltöltődésből sokáig nyerhetünk energiát a szürke hétköznapokon is. „A fényképek a legjobb memóriafrissítők, háttérképként a telefonon vagy a munkahelyi számítógépen főleg. Én a nyaralásról mesélve a barátoknak, kollégáknak mindig megmutatok pár fotót, és minden ilyen alkalommal újraélem kicsit az akkori pillanatokat. Hasonlóan nosztalgikusan hat, ha hozunk a helyi jellegzetességekből, ételekből, italokból, édességekből haza. Amíg ezek kitartanak, az utazás élménye is élénkebb bennünk” – vallja Kinga.

A fentiekkel ért egyet Zsóka is, aki számára egy apró ajándéktárgy, néhány kagyló vagy egy tál homok is visszaadja a szabadság érzését: „egész bögregyűjteményem van már, mert szinte bármerre járok, veszek egy mutatós, kedves darabot. Az utazásokhoz jellemzően párosítok egy zenét is, amit ott gyakran hallgatok, és hazatérve, akár hónapokkal később is felidézi bennem a nyaralás hangulatát. Így vagyok az illatokkal is, ezek amolyan mágnesként rántják elő az élményeket, ezért, ha tehetem, beszerzem az adott hely tipikus illatát gyertya, olaj, fűszer formájában.”

Folytatódó élmények

Nyáron, jó időben talán mindenki szívesebben mozdul ki, tölt időt a természetben vagy szabadtéri programokon. Ez az igény nyaralás alatt és azt követően is megsokszorozódik: valamennyi megszólalónk több összejövetelt, baráti találkozót szervez a szabadsága után, és tölti aktívabban, élménydúsabban az idejét, ha végzett a munkával. „Nem volt tudatos, de legutóbbi hazaérkezésünk másnapján színházjegyünk volt egy szabadtéri színpadra, ami nagyon jól meghosszabbította a nyaralás érzését” – avat be Kinga.

Talán pár nap távollét után másként tekintünk a hobbijainkra vagy épp a kedvenc sportunkra is, ahogy könnyebben fedezünk fel a kikapcsolódásra alkalmas lehetőségeket a lakóhelyünk közelében, de persze gondolatban bármikor visszarepülhetünk a szívünkbe zárt helyszínekre is. „Olykor hagyom szárnyalni a fantáziám, és elképzelem, hogy épp máshol járok. Nemrég egy közeli, impozáns hídon haladtunk át vonattal, és egészen élénken beugrott a kép, ahogy Japánban ültünk a Bullettrein-en, és Osaka kilátásában gyönyörködtünk” – meséli Andrea. De ha lankadni kezd a frissességünk, ha kopni kezdenek az emlékképeink, talán érdemes elkezdenünk tervezni a következő utazást, akkor is, ha messzinek érezzük. Olvassunk a nevezetességekről, válogassunk a szállások között, esetleg látogassunk meg egy autentikus éttermet, és ezáltal is készülődjünk a vágyott szabadságra. Amennyiben nincs módunk egy vagy több hetes nyaralásra, használjuk ki a hosszú hétvégéket, így költséghatékonyan lehet miénk a szabadság érzése, újra és újra.

Tervezzük előrelátóan szabadságunkat, és használjuk ki jól, de szánjunk időt a pihenésre a hétköznapokon is. Egyet viszont ne feledjünk: ha hónapról-hónapra csak a hétvégéket és a szabadságot várjuk, mert nem találunk örömöt a munkánkban, jobb, ha mielőbb váltunk. Frissítsük önéletrajzunkat, és töltsük fel ide! Nézzünk szét a legfrissebb álláslehetőségek között, vagy keressünk személyre szabott beállításaink alapján. Legyünk naprakészek, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést, így biztosan nem maradunk le a számunkra ideálismunkáról!

Készítette: Istók Nikoletta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: munka, munkahely, nyár, szabadság, pihenés