Teljesen mindegy, hogy csokiszelet, mosópor, autó vagy hajszárító - szinte minden termékhez, termékcsoporthoz rendelnek egy vagy több márka managert (Brand Managert) a vállalatok. Ezeknek a szakembereknek az a feladatuk, hogy az adott termék piacra jutását gondozzák, és azon dolgozzanak, hogyan különböztessék meg az adott termékkört a versenytárs hasonló termékeitől.

Felelős cégek komolyan építik a vállalati márkájukat (Corporate Brand) is - pénzt, időt, humán erőforrást nem kímélve. Ehhez képest a munkáltatói márkára (Employer Brand) még meglehetősen kevés figyelem jut, viszont egyre több vállalat ismeri fel hazánkban is a sürgető kényszert, hogy a munkaerőpiacon kiemelje és megkülönböztesse magát. Ezzel vonzzák a tehetségeket és specialistákat, illetve a meglévő munkatársi állományt megtartják és fejlesztik.

Milyen egy jó Employer Brand Manager?

Jó hír, hogy szép lassan hozzánk is "beszivárog" az Employer Brand Manager vagy Employer Engagement Manager munkakör. Több cég első számú vezetője és HR-igazgatója is érdeklődött az elmúlt időszakban, vajon mit is szükséges tudnia egy ilyen munkatársnak, milyen emberi és szakmai kvalitásokat szükséges felmutatnia a sikeres működés érdekében? Kinek van ez a speciális munkakör valójában kitalálva?

Új szakma született!

Amilyen eltérő a cégek körében az Employer Branding terület értelmezése, annyira különbözőek az elvárások az Employer Brand Managerrel szemben. Érdemes megkülönböztetni, hogy az adott cég a munkáltatói márkaépítés melyik fázisában jár, és ehhez szükséges a megfelelő szakembert megtalálni. Az építkező fázishoz ugyanis teljesen más karakterű munkatárs szükségeltetik, mint az munkáltatói márkaépítés bejáratott folyamatainak üzemeltetéshez.

Sok esetben az látjuk, hogy ez a munkatárs a HR marketing kizárólag külső aspektusaival foglalkozik, mint például az állásbörze megjelenések vagy munkáltatói imázs megjelenés. Azonban ez a feladat ennél sokkal szerteágazóbb és komplexebb. Csak igen ritka esetben kezelik és menedzselik az Employer Branding folyamatot stratégia szinten, valóban helyesen értékteremtő folyamatként.

Kizárólag egy biztos alapokon nyugvó munkáltatói márkaépítési folyamat teremti meg a hosszútávon fenntartható és vonzó Employer Brandet, amelyhez azonban olyan szakértőre van szükség, aki képes a rendszerszemléletre, tapasztalt a projektmanagementben, át tudja fogni és hatékonyan irányítani az egész munkáltatói márkaépítési folyamatot.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Nem árt, ha az illető dolgozott már HR és kommunikációs területen egyaránt, hiszen így ismeri mindkét terület feladatait, kihívásait és eltérő megközelítését. Ajánlott a megfelelő diplomáciai érzek, valamint a vállalati taktikai-politikai összefüggések, informális kapcsolatháló ismerete.

Új szakma született!Employer Brand Managerek ilyen állásokat találhatnak a Profession.hu-n!

A szakember cégen belüli elismertsége és elfogadottsága is fontos szempont. Az IQ mellett az empatikus, magas szociális érzékenység megléte alapfeltétel, hiszen az illető mást sem tesz, mint emberekkel foglalkozik.

Alapvetően az Employer Brand Management egy kiváló generalista munkakör. Olyan személyeknek ajánlott, akiknek a nyílt, megfontolt kommunikáció nem jelent problémát, analitikus, stratégiai gondolkodással közelítik meg a helyzeteket, megfelelően kezelik a változásokat és végül, de nem utolsó sorban gyors reakcióidővel dolgoznak.

 

Címkék: munka, szakma, menedzser, munkáltatói márka