Mikro-, kis és középvállalkozások, Toborzás és kiválasztás

A minőség ára

2018. 05. 17.

Az álláshirdetés fogalma a Profession.hu-n szorosan összefonódik az innovációval, a munkáltatói márkaépítéssel, a releváns jelöltek minél szélesebb körű elérésével és az eredményes toborzással. Nézzük, mennyiért!

A munkaerőpiac aktuális viszonyai között az állásportálok a toborzás legfontosabb szereplői, ahol a kereslet és kínálat hatékonyan találkozik: az NRC 2017-es átfogó magyarországi felmérésének eredménye alapján a munkaadók 73 százaléka állásportálokon keresi a számára ideális jelöltet. Az NRC 2016-os, 800 fős munkavállalói mintán végzett kutatása szerint pedig a jelöltek 75 százaléka állásportálokon keresett állást. Nem mindegy azonban, hol hirdetünk! Független toborzási szakértők objektív vizsgálata alapján ugyanis az összes állásportálon keresztül érkezett jelentkezés közel fele a Profession.hu-n keresztül jutott el a munkaadókhoz 2017-ben.

Miért fizetsz?

Az állásportál fogalma, az általa kínált lehetőségek és szolgáltatások rendkívül sokat változtak az elmúlt években. A piac legfőbb globális szereplői, ahogy a Profession.hu is, már rég nem csupán hirdetési felületet értékesítenek, sokkal inkább toborzási igényeknek leginkább megfelelő megoldásokat nyújtanak. „Az álláshirdetés a toborzás elengedhetetlen eszköze a mai munkaerőpiacon, ezzel kapcsolatban azonban különböző szempontokat érdemes figyelembe venni: milyen komplexitást, szolgáltatáscsomagot, elérést kapunk egy hirdetés megvásárlásával?

TÖLTSE LE EMPLOYER BRANDING ÚTMUTATÓNKAT!


A PDF anyagot letöltheti neve és e-mail címe megadásával.

Munkaadóként ugyanis nem az jelenti az értéket, hogy kikerült a hirdetés az adott online felületre, hanem az, hogy elérjük és megszólítsuk a számunkra releváns jelölteket” – mutat rá a legfontosabb pontra Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési és termékmenedzsment vezetője.

Attól függően, hogy milyen szakembereket keresünk, ajánlott választanunk a hirdetési csomagok közül. Az állásportálon elhelyezett hirdetés az aktív jelöltbázis legkönnyebb elérését biztosítja, de ezen felül vizuális kiemeléssel, előre sorolt megjelenéssel, eDM-küldéssel is optimalizálhatjuk a toborzási folyamatot, és az innovációk sora még csak itt kezdődik. „Amikor elhelyezünk egy álláshirdetést az oldalon, egyáltalán nem a véletlenre bízzuk, hogy az álláskeresők rákattintanak-e vagy sem. Recommendation, azaz ajánlórendszer garantálja, hogy a potenciális jelöltek viselkedésalapon személyre szabott tartalmakat kapjanak. De nemcsak böngészve jut el az álláskereső az adott hirdetéshez, ugyanis az adatbázisunkba regisztrált jelölteket személyre szabott, szintén viselkedés alapú állás-hírlevelekkel is célozzuk, amely eszköz nagy sikerességi rátával működik” – kezd bele a részletekbe a szakember.

És hozzáteszi: „saját keresőmotort használunk, ami tizenkétezer szavas szakmai szinonima-rendszerrel működik. Ez további segítséget nyújt az álláskeresőknek, hogy garantáltan olyan hirdetésekkel találkozzanak, amelyek számukra relevánsak. Büszkék vagyunk a szintén saját fejlesztésű, igazi toborzási innovációt jelentő ’matchmaking’ technológiánkra, amely kvázi AI megoldással és nagy pontossággal köti össze a keresletet a kínálattal, és amellyel hamarosan az ügyfeleink is találkozhatnak szolgáltatások formájában.”

„De nem csak az oldalt rendszeresen látogató jelölt bázist érjük el, hiszen retargeting eszközökkel a személyre szabott ajánlatokat azoknak is el tudjuk juttatni, akik hosszú ideje nem keresgéltek aktívan állást. Ha toborzásról van szó, ma már a közösségi média felületei is megkerülhetetlenek, éppen ezért a Pro+ termékünknek része a social media elérés is. A vonatkozó kampányokat szakemberek kezelik, a legnagyobb forgalmú állásportál viselkedési adatai alapján pedig a legpontosabb célzást tudjuk biztosítani a piacon. Ezek az új technológiák, a teljesség igénye nélkül megemlítve, eredményesen támogatják, hogy a kereslet és kínálat egymásra találjon a digitális térben.”

A vezető hangsúlyozza: „fontosnak tartjuk, hogy olyan innovatív megoldásokon dolgozzunk, amelyek a folyamatosan változó toborzási piacon is hathatós segítséget nyújtanak az ügyfeleinknek. Szeretünk kipróbálni új dolgokat, de a portfóliónkba csak az kerül be, ami valós eredményekre képes. Ez az üzlet mellett hivatás és felelősség is egyben.”

Egy jelölt ára

A Profession.hu 2017-ben a megelőző évhez képest 38 százalékkal nőtt az összes, és 26 százalékot a minőségi, potenciálisként értékelt jelentkezések között. Ez a szám nem hagyható figyelmen kívül, ha arra keresünk választ, hogy mennyibe is kerül egy hirdetés, vagy pontosabban fogalmazva, mennyiben kerül egy jelölt az állásportálon keresztül.

„A független szakértők által végzett Mystery shopping eredményei szerint 2017-ben a Profession.hu hirdetési álagára az egy főre eső jelentkezéseket nézve 2395 Forint volt. Ez 45 százalékkal alacsonyabb, mint a második legjobb ár-érték arányú piaci szereplő hirdetési ára. Ugyanez igaz akkor is, ha független recruiterrel validáltatjuk az adott hirdetésre érkező jelentkezéseket, és a minőségi, azaz a pályázati kiírásnak megfelelő jelölteket vizsgáljuk: esetükben 6283 Forint volt az egy főre eső hirdetési átlagár. Ráadásul a felmérésből az is kiderült, hogy az elérésünk is nagyobb, mint a második piaci szereplőé: piacvezetőként háromszor több jelöltet, illetve minőségi jelöltet tudunk szállítani” – fejti ki Tüzes Imre.

A márka ereje

A Profession.hu márkaismertsége 90 százalék feletti, ráadásul ennek mértéke és látogatóinak száma is folyamatosan nő. „Havi átlagosan 20 millió oldalletöltéssel a Profession.hu ebben a tematikában a leglátogatottabb oldal hazánkban. Így nemcsak a megfelelő jelölteket tudjuk garantálni hirdetőinknek, de egy ismert brandhez is kapcsolhatják cégük márkáját, és ezzel megtettek egy fontosabb lépést a munkáltatói márkaépítésük felé” – osztja meg a szakember.
Nem titok, hogy az álláskeresők az általuk ismert márkákhoz jelentkeznek a legszívesebben. Ha egy munkaadó a Profession.hu-n hirdet, azzal több százezer vagy akár millió jelölthöz is eljuthat a márkája – magasabb ismertséggel pedig a passzív érdeklődők is pályázókká fordíthatók, sőt, egy jól felépített munkáltatói márka akár 60 százalékkal csökkentheti a toborzásra fordított kiadást, és 25 százalékkal a felvételhez szükséges időt.

És ha mindez nem lenne elég, a Profession.hu a személyes adatok biztonságáért is felelősséget vállal. „Minden termékünk és szolgáltatásunk messzemenőkig megfelel a hatályos adatkezelési szabályoknak és a május 25-én érvénybe lépő GDPR-nak, vagyis az Egységes Adatkezelési Szabályzatnak. Azért, hogy ügyfeleink könnyen és biztonságosan menedzselhessék le a toborzási folyamatokat, minden hirdetési termékünk mellé alanyi jogon biztosítjuk a saját fejlesztésű jelöltkezelő rendszerünket is, amely szintén maximálisan eleget tesz a GDPR-ban foglaltaknak” – egészíti ki a fentieket Tüzes Imre.

Így már csak egy kérdés maradt: valóban az a drága, ami elsőre annak tűnik?

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag - 5.00 / 5
Betöltés...

Kapcsolódó cikkek