Mindegy, hogy mennyire jól és lelkiismeretesen végezzük a munkánkat, biztos, hogy nem mindig kapunk érte dicséretet és elismerést. Ráadásul előbb vagy utóbb szembesülhetünk az alábbi nehézségekkel, amelyek - ha tartósan jelen vannak - fásultsághoz és a munka megutálásához vezethetnek:

- kevés lehetőség a kiteljesedésre
- hosszú munkaórák és szoros határidők
- követelések, melyek az időnkre vagy a céghez való lojalitásunkra vonatkoznak
- a munka és a magánélet egyensúlyának megbomlása
- a számunkra fontos emberekkel való kapcsolatok feszültté válása
- kevés lehetőség arra, hogy véleményünket elmondjuk a munkahelyen
- a cég rugalmatlan és szigorú felépítése
- a munkahelyen való szóbeli vagy fizikai bántalmazás
- kevés lehetőség az előléptetésre, fejlődésre

A The Undercover Recruiter cikkében kiemeli, hogy minden esetben mi magunk vagyunk felelősek saját munkahelyi boldogságunkért, és ha nem ideális a munkánk, akkor is tennünk kell érte, hogy jelenlegi helyünkön jól érezzük magunkat, ameddig nem találunk jobbat.

Íme 12 tipp, melyek által azonnal javíthatunk hangulatunkon és a munkához való hozzáállásunkon:

1. Motiváljuk magunkat munkába menet!

Ha hajlamosak vagyunk a munkába járásra büntetésként tekinteni, gondoljuk át, hogy maga a munka teszi lehetővé a munkán kívüli életünket, mint például a hobbinkkal való foglalkozást vagy a nyüzsgő szociális életet! A pozitív hozzáállás egész napunkat bearanyozza majd.

2. Helyezzük más perspektívába a munkát!

Bármilyen is a helyzet, mást nem tehetünk, mint hogy a tőlünk telhető lehető legjobbat nyújtjuk. Vonatkoztassunk el a munkahelytől és tekintsünk életünkre egy magasabb nézőpontból! Vállaljunk önkéntes munkát, mely új megvilágításba helyezheti a dolgokat, és hatására másként látjuk majd helyünket a világban!

12 tipp, hogy szerethetővé tegyük a munkánkat!

3. Tartsuk szem előtt, hogy többek vagyunk a munkánknál!

Ne kapcsoljuk túl erősen saját identitásunkat a munkánkhoz! Hagyjunk fel annak elemezgetésével, hogy hogyan kellene éreznünk magunkat a munkahelyen, vagy hol kellene már tartanunk a karrierünkben! A szüleink és tanáraink által belénk táplált elvárások sokszor megakadályoznak abban, hogy élvezzük, amit éppen csinálunk. 

4. Osszuk be az időnket és írjunk listát!

A lista egyaránt tartalmazza a hosszú távú projekteket és célokat, valamint a sürgősen elvégzendő feladatokat. Valahányszor valamibe belefogunk, tegyük fel magunknak a kérdést: valóban ennek a feladatnak az elvégzése a legfontosabb, leghasznosabb a hatékonyság szempontjából? 

5. Koncentráljunk az aktualitásokra!

Ne hagyjuk magunkat befolyásolni és megzavarni külső tényezők által. Koncentráljunk az éppen előttünk álló feladatra teljes figyelmünkkel! Sok munkavállaló abba a hibába esik, hogy egy bizonyos dolog elvégzése közben már egy másik feladaton kezd el aggódni, vagy általános rossz közérzetén lamentál. Próbáljunk rögtön pontot tenni bizonyos feladatok végére, pl. a reggeli postát azonnal bontsuk fel és szortírozzuk, válaszoljuk meg vagy dobjuk ki. 

6. Legyünk tisztában azzal, hogy mit várnak el tőlünk!

Előfordulhat, hogy egymásnak ellentmondó követelések és megkeresések futnak be hozzánk, ez esetben ahelyett, hogy mindenkinek próbálnánk megfelelni és összecsapnának felettünk a hullámok, tisztázzuk a helyzetet menedzserünkkel! Minél világosabban tudjuk, hogy mit várnak el tőlünk, annál könnyebb helyzetbe kerülünk rövid és hosszú távon.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

7. Delegáljuk a feladatokat!

Döntsük el, hogy van-e olyan dolog, amit átadhatnánk valaki másnak és ismerjük be, ha az adott feladat valójában kollégánk munkaköréhez tartozik. Ne halogassunk! Csináljuk meg mi magunk, vagy adjuk tovább!

8. Iktassunk be rendszeres szüneteket!

Keljünk fel a számítógép elől minden órában legalább öt percre, sétáljunk a friss levegőn, igyunk meg egy teát vagy beszélgessünk a kollégákkal. Ne engedjük, hogy az ebédszünet is a monitor előtt ülve érjen minket! Figyeljünk rá, hogy energiánkat egészséges módon, gyümölcsökből, teljes kiőrlésű péksüteményekből és magvakból, és ne csak koffeinből és adrenalinból nyerjük!

9. Tanuljunk meg relaxálni!

Mindegy, milyen rossz a főnök vagy mennyire túlhajszoltak vagyunk, végső soron az élet sokkal többről szól, mint a munkáról! Évek múlva visszatekintve erre az időszakra nem fogjuk érteni, hogy mitől is voltunk ennyire kiborulva.

10. Tegyük a munkahelyet kellemesebbé!

Ne pletykálkodjunk, mert az csak a negatív energiákat gerjeszti és próbáljunk minél többet nevetni. Legyen a munkahelyi hozzáállásunk általánosságban véve sokkal könnyedebb és jobb hangulatú!

11. Összegezzük a munkanapot, mielőtt hazaindulnánk!

Nézzük át, mit végeztünk el és min lehetne még javítani vagy másként csinálni a következő nap. Ha elégedettek vagyunk az aznapi eredményünkkel, jutalmazzuk meg magunkat valami aprósággal munka után!

12. Kapcsoljunk ki az irodán kívül!

Életünk közel egyharmadát a munkahelyen töltjük, semmi értelme tehát annak, ha még utána is az ezzel kapcsolatos gondolatok kattognak a fejünkben! A munkán kívüli idő ne a munkáról, hanem a feltöltődésről szóljon!

Címkék: munka, időbeosztás, tanácsok, munkahelyi légkör, munkatársak

Szemlézte: Fogas Krisztina