Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Aki vett már részt online meetingen, az tudja, mennyire le tudja szívni az energiáinkat egy ilyen megbeszélés, pedig tulajdonképpen csak egy helyben kell ülnünk hozzá. De vajon mitől lehet, hogy egy rövidebb értekezlet is megterhelő az online térben, míg a személyes találkozók alkalmával van, hogy inkább feltöltődünk? A jelenséget Zoom fáradtságnak hívják, ami egyre gyakoribb probléma az irodai munkát végzők körében. A jó hír az, hogy vannak módszerek, amivel csökkenthetők a tünetek.

Fókuszáljunk a meeting témájára!

Csábító lehet a Zoom megbeszélésen másról is csevegni a kollégáinkkal, de emiatt a meetingek még tovább tartanak, ami mentálisan lefárasztja a résztvevőket. A virtuális térben az okozza a legnagyobb nehézséget, hogy folyamatosan egy irányba nézünk és a perifériás látásunk szinte megszűnik, így minél rövidebb ideig koncentrálunk egy adott helyre, annál kevésbé fáradunk el. A szociális kapcsolódás mindenképpen fontos, de igyekezzünk ezeket a beszélgetéseket elszeparálni és fókuszáljunk az adott napirendi témára!

Ne multitaskingoljunk!

Online meeting közben is haladnánk a munkákkal, hogy annál is kevesebb dolgunk legyen napközben? Igaz, hogy a virtuális térben erre anélkül van lehetőségünk, hogy bárkinek feltűnne vagy a felettesünk rosszallóan nézne ránk, de ettől még a multitasking nem feltétlenül jó ötlet. A figyelmünk folyamatos váltogatása csak még tovább fokozza a Zoom fáradtságot, hiába csak egy e-mailt válaszoltunk meg vagy egy sürgős kérésre reagáltunk. Zárjuk be a böngészőnk többi lapját és koncentráljunk csak a megbeszélésre – így a kevesebb zavaró tényezőnek köszönhetően könnyebben tudunk összepontosítani a lényegre és hatékonyabb lesz a megbeszélés.

Tartsunk szüneteket!

Ha órákon át a képernyőt bámuljuk, az mentálisan is kimerítő és a munkánkra sem lesz jó hatással. Próbáljunk meg képernyőmentes szüneteket beütemezni a napjainkba, amikor nem csak az asztaltól állunk fel, de a telefont és a többi elektronikus eszközünket is eltesszük! Az is segít, ha a meeting közben nem egyfelé nézünk folyamatosan, hanem néha engedjük, hogy elkalandozzon a tekintetünk a környezetünk többi pontjára.

Kapcsoljuk ki a self-view nézetet!

Ha a meeting közben saját magunkat is látjuk, az olyan, mintha órákon át néznénk magunkat a tükörben. Ez egy extra stresszt és kimerültséget jelent a szervezetünknek, mert természetellenes és a figyelmünket a többiek helyett saját magunkra helyezi. A legtöbb videokonferenciára alkalmas platformon van rá lehetőség, hogy úgy kapcsoljuk ki ezt a nézetet, hogy a többiek eközben lássanak minket, így érdemes ezt rendszeresen használnunk.

Kérjünk online meeting-mentes napokat!

Sok cég szokott értekezletmentes napokat tartani, hogy hatékonyabb legyen a munkavégzés, hiszen a sok meeting megakasztja és eltereli a figyelmet a munkafolyamatokról. Ha nálunk nincs ilyen, esetleg próbáljunk meg javaslatot tenni rá, mert ezek sokkal hatékonyabbá teszik a munkavégzést és a kiégést is elkerülhetjük általa. Ha nincs erre lehetőség, kérdezzük meg, hogy tarthatnánk-e a megbeszéléseket inkább személyesen! A fizikai térben tartott konzultációk kevésbé fárasztanak le mentálisan, mert a figyelmünk szétszóródik és a szociális interakció is feltölt.

Ha a fenti tanácsok ellenére folyamatosan kimerültnek érezzük magunkat, lehet, hogy komolyabb problémáról, esetleg kiégésről van szó és érdemes a munkahelyváltáson is elgondolkoznunk. Böngésszünk az aktuális állásajánlatok között és iratkozzunk fel az állásértesítőre, hogy mindig megtaláljanak minket a legjobb lehetőségek!

Készítette: Kövecses Evelin

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala