Ha ismerős a munkahelyi frusztráció, motiválatlanság és boldogtalanság érzése, annak köze lehet a főnökünk viselkedéséhez. A "rossz" főnök legfontosabb ismertetőjele, hogy nyomás alatt tart, soha sem ad pozitív visszajelzést, követel, de nem támogat a munka elvégzésében, és általában kitér a személyes megbeszélések elől.

Az About.com szakértői cikkében azokat a megoldási javaslatokat ismerteti, melyeket a főnök személyiségétől függetlenül alkalmazhatunk, ha a mi főnökünk is a "rossz" kategóriába tartozik.

Egy hozzá nem értő menedzser vagy egy kiállhatatlan vezető rengeteg dolgozó életét keseríti meg, és a munkahelyi elégedetlenség egyik fő okozója - állapítja meg a cikk szerzője.

A nem tudja, hogy ő "rossz"

Susan M. Heathfield szerint mielőtt bármilyen lépésre szánjuk el magunkat, jó, ha átgondoljuk, hogy a főnökünk valószínűleg nincs tudatában annak, hogy ő "rossz". A nem megfelelő főnök definíciója ugyanis az alkalmazottak elváraitól, a menedzser képességeitől és a körülményektől is függ.

Például a visszajelzés és útmutatás hiánya a főnök szemszögéből éppen annak a bizonyítéka, hogy beosztottjaiban megbízik és biztosítja számukra a szabad döntéshozatalt. Az is előfordulhat, hogy a főnököt túl gyorsan léptették elő, nem részesült megfelelő tréningben, és annyira el van foglalva azzal, hogy megfeleljen új munkakörének, hogy nincs ideje a kollégák munkáját segíteni. 

  Íme a használati utasítás a rossz főnökhöz

Íme a 7 legfontosabb teendő, ha kifogtunk egy rossz főnököt:

1. Beszéljünk az illetővel!

Keressünk alkalmat rá, hogy személyesen elmondjuk felettesünknek, hogy milyen iránymutatást és visszajelzést várunk tőle. Legyünk udvariasak és koncentráljunk saját igényeink ismertetésére, ne pedig az illető kritizálására. 

2. Ajánljunk segítséget!

Kérdezzük meg a menedzsert, hogy mivel segíthetnénk leginkább céljai elérésében. Hallgassuk figyelmesen a választ, és cselekedjünk ennek megfelelően. 

3. Keressünk egy mentort!

Keressünk egy mentort a tapasztaltabb kollégák körében, akik jól ismerik jelenlegi főnökünket. Az ő segítségükkel szélesebb tapasztalatra tehetünk szert, és jobb viszonyt alakíthatunk ki felettesünkkel. 

4. Forduljunk a főnök főnökéhez!

Ha a fenti három tanács nem vezet sikerre, forduljunk a főnökünk főnökéhez, illetve a HR-osztályhoz és kérjünk tőlük segítséget. Ennek a lépésnek a hátránya, hogy ha kitudódik, hogy felsőbb köröknél emeltünk panaszt ellene a főnökünkkel való viszony végleg elmérgesedhet. Csak akkor vigyük az ügyet a felső vezetőkhöz, ha már minden más lehetőséget kimerítettünk.

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

5. Hívjuk "tanúnak" munkatársainkat!

Ha úgy érezzük, hogy panaszunk azért nem talál értő fülekre, mert nem hisznek nekünk, forduljunk olyan kollégákhoz, akik hasonló problémákat tapasztalnak a főnök hozzáállásával kapcsolatban. Velük együtt keressük fel a főnök felettesét, így az illető látni fogja a probléma mértékét és hatását a közösségre. 

6. Kérjünk áthelyezést!

Ha úgy látjuk, hogy főnökünk nem akar, vagy nem tud változni, kérünk áthelyezésünket egy másik részlegre. Ezzel a javaslattal egyértelművé válik a munkaadónk számára, hogy lojálisak vagyunk a céghez és valóban csak a főnök viselkedése ellen van kifogásunk. 

7. Keressünk új munkát!

Ha az áthelyezés egy másik részlegre vagy munkakörbe nem lehetséges, itt az ideje annak, hogy új munkát keressünk. Az álláskeresést folytathatjuk titokban, de az adott körülményeket figyelembe véve az is érthető, ha nem rejtjük véka alá a távozási szándékunkat.

Címkék: főnök, vezető, menedzser, áthelyezés, munkahelyi stressz

Szemlézte: Fogas Krisztina