Selena Rezvani, a Forbes magazin szerzője szerint a sikeres vállalatok az esetek többségében "női típusú" menedzsment jellegzetességeket mutatnak.

"A női és a férfi munkavállalók tudatában sokáig tévesen élt az a képzet, hogy a jó menedzsment kizárólag maszkulin jellegű lehet" - véli a szerző. Ha azonban megfigyeljük a lent felsorolt klasszikusan női tulajdonságokat, azt láthatjuk, hogy ezek nagyobb termelékenységhez, a vállalathoz hűségesebb munkaerőhöz és fokozott innovációhoz vezetnek. 

Íme, 4 természetes női tulajdonság, amelyet ha a munkahelyen is alkalmazunk, garantáltan a legjobbat hozhatjuk ki magunkból:

1. Empátia és együttérzés

A vásárló igényeinek megértésétől kezdve a főnökkel vagy a kollégákkal való egyeztetésig az empátia rendkívül hatékony eszköz. Amikor empatikusak vagyunk, akkor különböző teóriák felállítása helyett kizárólag azt vesszük alapul, amit a másik fél felénk kommunikál. "A nők jellemzően nagyobb empátiával rendelkeznek a férfiaknál, ez pedig kulcsfontosságú abban, ahogyan a problémamegoldáshoz hozzáállnak" - áll a cikkben. 

4 tulajdonság, amely előnyünkre válhat a munkahelyen!

Az együttérzés képessége segíti őket abban, hogy teljesen felhasználó-központúak legyenek és felismerjék, hogy az általuk nyújtott megoldásoknak van-e valódi értéke az ügyfél vagy a kollégák számára. Ez abban is segít, hogy ne bocsátkozzanak feltételezésekbe és ne vegyenek magától értetődőnek dolgokat. Ez utóbbi általában az újítás egyik legnagyobb akadálya a cégeknél.

2. Gondos felkészülés és tervezés

A nők általában tisztában vannak azzal, hogy mi az, amit nem tudnak. A Merrill Lynch pénzintézet által végzett tanulmány megállapította, hogy a női pénzügyi elemzők kevésbé hajlamosak "felkapott" vagy népszerűnek tartott részvényeket vásárolni anélkül, hogy előtte alapos kutatást végeznének. Ugyanez a férfiak esetében már nem feltétlenül jellemző. A tanulmány adatai azt mutatták, hogy a nők sok esetben jobb teljesítményt nyújtanak, mint a férfiak, és ennek oka egyértelműen a gondos női felkészülés és a tervezés. 

Robert C. Doll Jr., a Merrill Lynch volt befektetési szakértője szerint a kutatás egyértelműen rámutat, hogy egy kis önismerettel jelentős előrelépést érhetünk el. "A nők nem félnek segítséget kérni, a férfi kollégákkal összehasonlítva például jóval nagyobb arányban fordulnak hivatásos pénzügyi tanácsadóhoz. Nem várják el maguktól, hogy mindig mindenben szakértők legyenek" - emelte ki. 

3. Demokratikus hozzáállás

Egy női vezető, aki elkötelezett a csoport tagjainak aktív bevonásában, nyitottan fogadja a különböző nézőpontokat még akkor is, ha ezek meghallgatása és elemzése sokszor plusz erőfeszítést igényel.

Susan Rice, a Lloyds TSB Scotland volt vezérigazgatója úgy fogalmazott: "Munkatársaim szerint az a gyakorlat, hogy rendszeresen kérdéseket teszek fel nekik, segíti őket abban, hogy tisztábban megfogalmazzák saját álláspontjukat, és a folyamat végén frissebben képesek gondolkodni. Az én feladatom az, hogy világos stratégiát állítsak fel, a megfelelő kérdéseket tegyem fel nekik, és arra bíztassam a menedzsereket, hogy szakértői legyenek a szakmánknak."

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

4. Támogatásra épülő hozzáállás 

A kiemelkedően jól teljesítő csoportok közös jellemzője, hogy a csoport eredménye mindig magasabb, mint a csoportot alkotó emberek egyéni eredményeinek összessége. A női vezetők képesek olyan vállalati szintű összefogást létrehozni, ahol a résztvevők védőhálót alkotnak egymás körül, így ha egy kolléga rossz döntést hoz, a többiek rugalmasan fogadják azt.

Ráadásul a női vezetők azáltal, hogy sokszínű egyéniségekből (kritikusok, építők, bajnokok) álló szervezettel veszik körül magukat, több szemponttal ismerkednek meg, és végül jobb üzleti döntéseket hoznak.

Címkék: főnök, női vezető, menedzsment, karrierépítés, tanácsadás

Szemlézte: Fogas Krisztina