Vajon mitől válik vonzóvá egy munkahely és igazán meggyőzővé egy állásajánlat? Mai posztunkban összegyűjtöttük a munkavállalók számára döntő szempontokat.
A mögöttünk lévő hónapok komoly hatást gyakoroltak a munkaerőpiacra, azonban változatlanul igaz, hogy a jó munkavállalókért továbbra is nagy a verseny, vagyis, ha egy cég szeretné megnyerni a legjobb jelölteket, nem elég a feladatokat és az elvárásokat listáznia aktuális álláshirdetésében, azt is láttatnia kell, miért érdemes a pályázónak mellette voksolnia.
1. A fizetés a legfontosabb?
Ahogy arról korábban írtunk, egy álláshirdetés hatékonysága leginkább azon múlik, mennyire vagyunk képesek a munkavállaló fejével gondolkodni, és arról informálni őt, ami számára a leglényegesebb. Bár a bér az álláskeresők szemében kiemelt jelentőséggel bír, ezért annak feltüntetése a hirdetésben garantáltan növeli a jelentkezések számát, azonban nem csak ez a szám lehet meggyőző.
Borókai Fruzsina Borbála
a Profession.hu hirdetési tanácsadója
A kis- és középvállalatok gyakran tartanak attól, hogy szerepeltessék a fizetést az álláshirdetésekben, mivel úgy érzik, e tekintetben nem feltétlenül tudják felvenni a versenyt a multinacionális cégekkel. A képlet viszont fordítva is megállja a helyét: a kisebb munkaadók éppen méretükből adódóan kínálhatnak olyan előnyöket és személyre szabhatóságot, ami miatt sokak számára vonzóbbak a nagyobbaknál. Amikor juttatási csomagról beszélünk, érdemes tágabban értelmeznünk a fogalmat, és milyen olyan tételt felsorolnunk, amit adni tudunk a munkavállalóknak, legyen az a munkavégzéssel, a csapattal vagy a mindennapokkal kapcsolatos.
2. Egyedi előnyök: legyünk tisztában velük
Ahhoz, hogy meg tudjuk mutatni az általunk kínált, hívogató lehetőségeket, ajánlott felmérnünk, munkáltatóként miben vagyunk erősek.
„Kérdezzük meg a munkatársainkat, ők miért szeretnek nálunk dolgozni, hogyan látják a feladatokat, a körülményeket, a hangulatot, a közösséget, mert valószínűleg sokkal több okot fel tudnak majd sorolni, mint ami nekünk eszünkbe jut. Ezek lesznek azok az információk, amelyek a leendő pályázók számára is sokat nyomnak majd a latban, vagyis ezek azok, amelyeket az álláshirdetésben szerepeltetnünk kell” – fejti ki a szakember.
3. Minden információ számít
Semmi nem evidencia – ez legyen minden állásajánlat összeállításánál a kiindulópontunk! Ha bármilyen információról azt gondoljuk, lényegtelen vagy felesleges, mérlegeljük, hogy vajon a munkavállaló is így értékelné-e!
„Amikor egy álláskereső a feladatok és elvárások terén nagyon hasonló állások közül választ, a pluszinformációk fogják segíteni a döntését. Az olyan adalékok, minthogy beviheti a kutyáját az irodába, naponta háromszor ingyenesen kávézhat, a munkaközi szünetekben pingpongozhat vagy dartsozhat a kollégákkal, havonta vehet részt online vagy offline csapatépítő programon, esetleg hatalmas íróasztal várja az ablaknál, könnyedén a javunkra billentheti a mérleget. Hasonlóan meggyőző lehet, ha egy munkaadó kiemelt figyelmet fordít a munka-magánélet egyensúlyára, vagy a kismamákra, esetleg rendszeresen szervez összejövetelt a családosoknak” – sorolja interjúalanyunk.
Pályakezdők számára a fejlődési lehetőség, a szakmai ismeretek bővítése, a mentorprogram, a jó fej vezető lehet hívogató. „Gyakran egy nüansznyi plusszal, egy figyelmes gesztussal meggyőzhető a munkavállaló, sőt jellemzően ez a hosszútávú elköteleződés kulcsa is” – hangsúlyozza Fruzsina.
4. A rugalmasság különösen vonzó
Bár a rugalmas munkavégzés lehetősége eddig is sok munkavállaló toplistájának élén szerepelt, a járványhelyzet ezt az igényt még inkább felerősítette.
„A home office ma már nem feltétlenül számít extra juttatásnak, hanem egy jól működő, bevett munkavégzési forma. Sokaknál az elmúlt két hónap bebizonyította, hogy a munkavállalók kiválóan helyt tudnak állni otthonról dolgozva is, ezért munkaadóként is ajánlott nyitottan és bizalommal kezelni a flexibilitás kérdését, valamint az álláshirdetésben minden ezzel kapcsolatos kezdeményezést megmutatni” – vallja a szakember.
Ha van mód home office-ra, soroljuk fel az ehhez biztosított eszközöket, ahogy arra is térjünk ki az ajánlatban, ha az új kolléga például 10 órakor kezdheti a munkát. „Sok hirdetésben látni a bér megegyezés szerint fordulatot, de ezt a hozzáállást érdemes alkalmazni a munkakör egészét tekintve, és már a hirdetésben jelezni, hogy a cél a kölcsönös elégedettség, ennek jegyében pedig a teljes munkakör és a feltételek is a munkavállalóra szabhatók” – osztja meg interjúalanyunk.
5. Kommunikáljunk bátran
Természetesen nem elég tisztában lenni az adottságokkal, azokat tudni kell hitelesen megosztani a potenciális jelöltekkel.
„A vállalati önismeret mellett a vállalati önbizalom is elengedhetetlen ahhoz, hogy munkáltatóként meg tudjuk mutatni, miért minket válasszon az álláskereső. Fejtsük ki bátran és őszintén az általunk kínált valamennyi előnyt, részletezzünk minden lehetőséget, ami a munkavállalóknak fontos lehet, azonban ne tegyünk meggondolatlan ígéreteket, és ne állítsunk valótlan, ezek ugyanis sokszorosan visszaüthetnek” – figyelmeztet zárásképp Fruzsina.
Hogy megéri-e figyelni a fentiekre, és időt, energiát szánni az álláshirdetésekre? Garantáltan, ugyanis egy egyedi, valódi lehetőségekről árulkodó ajánlat pontosan azokat a munkavállalókat szólítja meg, akiket a csapatunkban szeretnénk látni, mégpedig hosszú évekre!
Készítette: Istók Nikoletta