„Nálunk a vállalati kultúra része az önkénteskedés” – Így segít a Profession.hu!

Olvasási idő: 7 Perc
Employer Branding
2025.05.15.

Töltse le
HR Körkép 2024 kiadványunkat!

Érdekel
„Nálunk a vállalati kultúra része az önkénteskedés” – Így segít a Profession.hu!

A Profession.hu-nál küldetésünk, hogy minél több embernek segítsünk megtalálni álmai munkáját. Emellett olyan közösségeket is rendszeresen támogatunk, akik szakértő kezek vagy erőforrás hiányában eddig nem tudtak kiteljesedni, érvényesülni a munkaerőpiacon, a társadalomban. Kispéter Alma szenior toborzás-kiválasztási szakértőnk és Molnár Katalin field sales managerünk által most még többen megismerhetik, mi zajlik a Profession.hu falai mögött.

Összekötjük a tenni akarókat a jó ügyekkel

Oldalakon keresztül sorolhatnánk, hogy miért jó egy vállalatnak a társadalmi felelősségvállalással foglalkozni, miért fontos, hogy jótékonykodjanak, de a legfontosabb mindig ugyanaz marad: azért, hogy összehozzuk a segíteni akarókat a segítségre várókkal. A Profession.hu-nál mi minden nap ezt tesszük!

„Szerencsés helyzetben vagyunk, mert az, hogy a munkaerőpiaccal foglalkozunk, hogy álláskeresőket és munkáltatókat kötünk össze, sokak számára alapból egy társadalmilag fontos szerepet jelent. Ezen túl persze még több energiát, időt, erőforrást fordítunk arra, hogy különböző jó ügyeket támogassunk és erre ösztönözzük kollégáinkat is” – fogalmazott Kispéter Alma szenior toborzás-kiválasztási szakértőnk.

Almával korábban már beszéltünk arról, hogyan érdemes elindulni a CSR-tevékenységekkel, ezeket az irányokat természetesen a Profession.hu életében is követjük.

Kispéter Alma

a Profession.hu szenior toborzás-kiválasztási szakértője

Szerintem az a jó CSR-stratégia, ha a vállalat a saját profiljába illő segítséget tud adni. Mi mihez értünk? Ahhoz, hogy az álláskeresőket összekössük a munkáltatókkal. Legutóbb például segítettünk a munkaerőpiacon hátrányos helyzetben lévő álláskeresőknek abban, hogyan tudnak egy interjúra felkészülni, hogyan rakják össze az önéletrajzukat. De volt már olyan is, hogy egy alapítványnak tartottunk toborzási tréninget, és elmondtuk, hogyan tudnak a leghatékonyabban toborozni, hogyan interjúztassanak. Ezzel hiteles forrásból kaptak biztos tudást; kevesebb energiát kellett arra fordítaniuk, hogy megkeressék és elsajátítsák a legjobb toborzási gyakorlatokat, helyette több erőforrást tudtak szánni arra, ami az ő fő feladatuk, tevékenységük.


A szakmailag kapcsolódó jó ügyek mellett azonban igyekszünk olyan szervezeteket is támogatni, akik bár jelenleg kevés erőforrással dolgoznak, mégis fontos feladatot látnak el. Molnár Katalin field sales managerünk is aktívan részt vesz ezekben a projektekben: „Az önkéntesség is hosszú évek óta a szervezeti kultúránk, az életünk része. A cégnek köszönhetően voltunk már menhelyen segíteni, készítettünk ételt hajléktalanoknak, vagy éppen óvodát újítottunk fel.”

A közös célok mellett a beérkező igényekre is gyorsan reagálunk

A gyakorlatban két fő ágra bontható nálunk a CSR-tevékenység, az önkéntesség. Az egyik, amikor szervezetten, teljes csapat szinten dolgozunk egy célért, például ha a csapatépítőnk részeként a Velencei-tónál megszépítünk egy partszakaszt. Emellett a másik fő projektünk Az emberi oldal kampány, ahol minden évben egy, a munkaerőpiacon hátrányos helyzetű csoportot támogattunk. Ezzel gyakorlatilag mindenki foglalkozik az ide kapcsolódó hirdetések, tájékoztatók, kutatások mentén a szerkesztéstől a fejlesztésen át a kommunikációig. A kampány pozitív hatásait Alma foglalta össze:

„2024-ben például a kisgyermekesek munkaerőpiacra való visszatérését támogattuk azzal, hogy egyrészt marketingkampányban felhívtuk a munkáltatók figyelmét arra, hogy a foglalkoztatásuk milyen lehetőséget jelent nekik, mennyi munkaerő van még szabadon a munkaerőpiacon, hogyan tudják őket jól foglalkoztatni, illetve lehetőséget adtunk arra, hogy egy hirdetésnél plusz megjelöléssel mutathassák a cégek azt, hogy egy-egy pozíció kisgyermekeseknek is megfelelő lehet. Ezen kívül természetesen a visszatérő dolgozókat is segítettük információval és tanácsokkal arról, hogyan tudnak újra munkába állni.

A tanácsok és hasznos információk mellett az összeköttetésben is mindig segítünk. A pár évvel ezelőtti kampányunk alatt a megváltozott munkaképességű emberek munkaerőpiaci elhelyezkedését segítő alapítványt, csoportot összekötöttük azokkal a munkáltatókkal, akik nálunk jelezték, hogy őket is érdekli, hogyan lehet foglalkoztatni, támogatni a megváltozott munkaképességű embereket. A kampányunk hatására többen átgondolták, megnézték azt, hogy a megváltozott munkaképességű emberek milyen szerepet tudnak vállalni a cégükben, hogyan-milyen segítséget nyújthatnak nekik – ehhez is tudtunk szakértőket adni, így a végére ez egy sokrétű együttműködés lett.”

Magyarország piacvezető állásportáljaként kötelességünk, hogy támogassuk a hátrányos helyzetűek munkaerőpiaci integrációját, és hasonló célokat támogató jó ügyekkel is foglalkozzunk. Nálunk ez nem egy pontszerű dolog, hanem folyamatos segítségnyújtás, ami áthatja a csapat gondolkodásmódját is, ezért nem meglepő, hogy számos önkéntes munkát igénylő kérés a kollégáinkon keresztül érkezik – a megvalósítás folyamatát pedig gyakran ők maguk viszik végig.

„Field sales managerként személyesen is találkozom az ügyfelekkel. Ez sokat segít abban, hogy mondjuk egy alapítványi, nonprofit szervezet képviselői jobban megnyíljanak, és megosszák velem/velünk azokat az igényeket, amikben szerintük mi, mint Profession.hu segíthetjük őket. A Katolikus Karitásszal például az egyik beszélgetésünk során kitértünk arra, mivel foglalkoznak jelenleg" - mondta Kati.

Molnár Katalin

a Profession.hu field sales managere

Kiderült, hogy nemrég elindult egy ukrajnai menekülteket támogató programjuk, aminek az volt a célja, hogy kifejezetten az ukrajnai menekültek magyarországi beilleszkedését, elhelyezkedését támogassák tanfolyamokkal, képzésekkel – itt jött a képbe a Profession.hu is. Megkérdezték, mennyire nyitott a cég arra, hogy akár előadások keretein belül segítsék tapasztalatokkal, ötletekkel, tippekkel az ukrán menekültek munkakeresését. A belső egyeztetést követően zöld utat kaptunk, utána kezdődött el a szorosabb együttműködés, amikor is elkezdhettem toborozni az önkénteseket a csapatunkból, akik örömmel szálltak be, hogy megosszák tudásukat.


„Tudtam a Karitász céljával azonosulni, jó volt a légkör az irodájukban, és olyan jó hangulatban telik minden egyes találkozó, amikor ott vagyok, hogy ezt nem szerettem volna kiadni a kezeim közül, jó érzés ezt az egész projektet a kezdetektől vinni. Nagyon szeretem a Profession.hu-ban, hogy itt tényleg nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy időt, erőforrást, infrastruktúrát biztosítsanak nekünk ilyen helyzetben is” – mesélt Kati a legutóbbi önkéntes munkájáról.

Mindig van jelentkező, ha segíteni kell

Kollégáinknak fontos, hogy egy társadalmilag felelős cégnél dolgozzanak, többek között ezért is választottak minket, így a szervezeten belül inkább az elköteleződésre és a kommunikációra helyezzük a hangsúlyt, hogy mélységében is megismerjék az ügyet, amit támogatunk.

Szerencsések vagyunk, hiszen a kisebb programokra is mindig vannak jelentkezők. Mi ennek a kulcsa? „Szerintem leginkább az, hogy minden információt előre elküldünk – miért jótékonykodunk, kinek a javára történik a segítség, pontosan mivel és hogyan fogjuk segíteni az adott szervezetet, mi lesz a program menete, hány órás elfoglaltságot jelent, stb., így a kollégáinkat is könnyebben be tudjuk vonni ezekbe a programokba és nem kell noszogatni senkit” – mondta Alma.

Kati nemrég első kézből is megtapasztalhatta, hogyan érdemes megszólítani a munkatársakat: „Nekem például nem is az érdeklődésük felkeltése volt a legnehezebb, hanem a lemorzsolódások, visszalépések kezelése a megvalósítási fázisban. Ennek megelőzésére, a motiváció fenntartására szerintem rendszeres kommunikációval, inspiráló történetekkel, visszajelzésekkel, elismerésekkel tehetünk a legtöbbet. Emellett persze fontos az is, hogy minden résztvevő elkötelezett legyen az ügy mellett, mert ha ez nincs meg, akkor semmivel nem lehet rávenni őket az önkéntességre.”

A jótékonykodást, önkéntes munkát vállalati szinten több eszközzel is támogatjuk – szakmai erőforrások, esetleges szabadnapok, erre szánt szombati munkanapok mind rendelkezésünkre állnak ahhoz, hogy a lehető legjobb alapot biztosítsuk a segítségnyújtáshoz. A munkánk azonban itt nem ér véget, nagy hangsúlyt helyezünk arra is, hogy felhívjuk kollégáink figyelmét az általunk szervezett programokra, a hozzánk beérkező kérésekre, illetve egymás között is sokszor felmerülnek a munkán, munkaidőn kívüli támogatási lehetőségek, például az éppen aktuális adó 1% felajánlás is.

Ne felejtsd el megosztani a cikket!

X

Töltse le
HR Körkép 2024 kiadványunkat!

Adja meg az adatait a letöltéshez

Érdekel

Profession
Backstage podcast

A munkaerőpiac színfalai mögött

Meghallgatom!
X