Minden jelentkező számít – a visszajelzési folyamatok új szintje megérkezett

Olvasási idő: 3 Perc
Candidate experience
2025.04.08.

Töltse le
HR Körkép 2024 kiadványunkat!

Érdekel
Minden jelentkező számít – a visszajelzési folyamatok új szintje megérkezett

Fejlesztésünk lehetővé teszi, hogy a toborzók gyorsan és gördülékenyen adjanak visszajelzést azoknak a jelentkezőknek is, akik nem kerülnek be a következő körbe. A folyamat egyszerűsítésével nemcsak az adminisztrációs terhek csökkennek, hanem erősödik a munkáltatói márka is – hiszen a pályázók korrekt, időben érkező tájékoztatást kapnak, amely segíti őket a továbblépésben. Megoldásunk a hatékonyabb HR-kommunikációt és a pozitív jelöltélményt egyaránt támogatja.

Miért érdemes minden jelentkezőnek visszajelzést küldeni?

Az álláskeresőket elbizonytalanítja és sok esetben zavarja, ha nem kapnak visszajelzést a jelentkezésükről, ennek gyakran kerülnek ebbe a helyzetbe – erre a Profession.hu 2024 nyarán készített felmérése is ráerősített.

A kutatás az elmúlt két évben szerzett tapasztalataikról kérdezte a munkavállalókat, akik közül mindössze 5% kapott visszajelzést minden elküldött pályázatára, 18%-uknak viszont egyetlen jelentkezésére sem reagáltak a munkaadók. A válaszadók 16% jelezte azt, hogy csak akkor kapott választ, ha behívták interjúra, negatív eredmény esetén ők sem kaptak üzenetet, pedig ez nagyban segítené őket az álláskeresésben.

A jelentkezők tájékoztatása – még elutasítás esetén is – a professzionális toborzási gyakorlat része. A rendszeres, udvarias visszajelzés nemcsak az álláskeresők bizonytalanságát csökkenti, hanem erősíti a vállalat hitelességét és felelős munkáltatói arculatát is.

Az átlátható, emberközpontú kommunikáció növeli a bizalmat, támogatja a pozitív jelöltélményt, és hosszú távon a vállalat jó hírnevét is alakítja – még azok körében is, akik ezúttal nem nyertek felvételt.

A korábban említett felmérés összegzésében Dencső Blanka, a Profession.hu piackutatási és üzletfejlesztési szakértője is kiemelte: „A munkavállalók részéről markáns igény mutatkozik a visszajelzésre: a dolgozók 42%-a szerint akkor lenne a legfontosabb értesítést kapni – akár csak egy automatikus üzenet formájában – amikor már nincsenek az állás betöltésére esélyesek között.

Hogyan segíti a munkaadókat a Profession.hu újítása?

A munkaerőpiaci tapasztalatok alapján jól látható, hogy nemcsak a pozitív válaszokra van igény – az álláskeresőknek az elutasító visszajelzések is fontos kapaszkodót jelentenek. Ezért fejlesztésünk célja az volt, hogy ne csak az értékelési folyamatot tegyük hatékonyabbá, hanem támogassuk a toborzókat abban is, hogy gyorsan és egyszerűen visszajelezhessenek azoknak a pályázóknak, akiket nem áll módjukban továbbvinni a kiválasztásban.

Mit jelent ez a gyakorlatban a munkaadóknak?

Az álláshirdetés lejártát követő ötödik napon a hirdetést feladó munkáltatók automatikus e-mail értesítést kapnak. Ebben egyetlen kattintással elérhetik a Jelöltkezelő rendszerben (ATS) azon pályázók listáját, akiket nem minősítettek vagy korábban a "nem megfelelő" kategóriába soroltak. Így néhány másodperc alatt, tömegesen küldhetnek udvarias elutasító üzenetet – egyszerűen és gyorsan. A levél összeállításakor egy már előre megírt sablon választ is használhatnak, vagy akár saját verziót is szerkeszthetnek.

Innen a Visszajelzés küldése gombra kattintva lehetőségük lesz a munkaadóknak elindítani a tömeges üzenetküldés folyamatát az elutasításra váró álláskeresők részére, melyben egy már előre megírt sablon választ is használhatnak, vagy akár saját verziót is szerkeszthetnek. Így gyorsan és plusz erőforrás nélkül adhatnak visszajelzést a jelentkezőknek.

Ne felejtsd el megosztani a cikket!

X

Töltse le
HR Körkép 2024 kiadványunkat!

Adja meg az adatait a letöltéshez

Érdekel

Profession
Backstage podcast

A munkaerőpiac színfalai mögött

Meghallgatom!
X