Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A konfliktus természetes velejárója munkánknak. Van, aki folyamatosan arra törekszik, hogy elkerülje, és ugyanakkor az is gyakori, ha valaki belemegy ezekbe a helyzetekbe, de nem megfelelően kezeli. Minden ilyen eset további feszültségeket, felesleges pluszköröket eredményez, melyek egyértelműen visszavetik a munkánk és a közös eredmények teljesítését. Ne hagyjuk hát annyiban a dolgot!

Cikkünkben bemutatunk egy hatékony, mindössze három, ám nagyon lényeges lépésből álló módszert a konfliktusok kezelésére. A technika kidolgozója Roger Dawson, neves üzletember és konfliktuskezelési szakember, Amerikában őt nevezik "az első számú tárgyalónak”. A most következő módszerét a túsztárgyalások inspirálták, ahol igen éles és életveszélyes helyzetekben kell rábírni a túszejtőket az együttműködésre és a racionális gondolkodáshoz való visszatalálásra.

Így érdemes eljárnunk egy munkahelyi konfliktus során, hogy megoldás szülessen!

1. Ügyeljünk arra, hogy a helyzet ne váljék súlyosabbá!

Ez arra vonatkozik, hogy amit csak lehet, akadályozzunk meg. Ha a kollégánk a vita hevében össze akarja tépni az előtte lévő szerződést, vegyük ki a kezéből, mielőtt megtenné. Ha telefonálni akar dühében valakinek, állítsuk meg, és tereljük más irányba a gondolatait. Legyünk figyelmesek és tárgyilagosak ebben a helyzetben, amennyire csak tőlünk telik. És ne vegyük magunkra a személyeskedést se. Érdemes!

2. Hagyjuk, hogy a másik kieressze a dühét!

Vegyük rá a másikat, hogy elmondhassa, mi az, amit akar. Bírjuk rá, hogy elkötelezze magát egy állítása mellett. Például ha a beosztottunk fizetésemelést követel, különben felmond, tudjuk meg, hogy pontosan mennyi az összeg, amire gondolt. Ha a másik meg tudja fogalmazni a követelését, általában a "nehezén” túl van, és nyugodtabban lehet vele folytatni a megbeszélést. Ez persze nem azt jelenti, hogy elfogadjuk, amit akar tőlünk. Hanem elindulhat egy higgadtabb tárgyalási folyamat.

3. Amikor a másik dühös, keressük mindig az okot, a sérelmet, ami érte!

A düh mindig egy sérelem következménye. Gondoljuk végig, mi váltotta ki a másikból ezt a hozzáállást, és hozzuk a tudtára, hogy megértjük az indulatait. Ez nem jelenti azt, hogy el is fogadjuk, de a megértésünk kinyilvánítása jelentősen csökkenteni fogja a kollégánk negatív érzelmeit.

Tulajdonképpen az összes kommunikációs konfliktus gyorsan megoldódna, ha mindenki hajlandó lenne a másik fejével is végiggondolni az esetet. Ne magunkból induljunk ki, nem ez számít ilyenkor. Ő nem úgy gondolkodik, nem úgy dönt, és nem úgy érez, mint mi. Ezt mindig vegyük figyelembe, és törekedjünk a megértésre. Ez a közös megoldások egyik legfontosabb nyitja.

Így kezeljük profi módon a konfliktusokat

"Amikor tárgyalunk – összegzi a szakember -, nem az a legfontosabb kérdés, miként bírhatom rá a tárgyalópartneremet arra, hogy megadja nekem azt, amit akarok. A legfontosabb vezérelv így szól: Mit adhatok a másik félnek úgy, hogy közben a pozícióm erőssége ne csorbuljon, ugyanakkor ő mégis úgy érezze, értéket kapott tőlem?”

Érdemes végiggondolnunk a fenti tanácsokat, és egy következő helyzetben kipróbálni, hogyan tudjuk működtetni. Idővel már profi tárgyalási technikára tehetünk szert, ha felülemelkedünk a személyeskedő, provokatív stíluson, megértjük a másik fél motivációt és reakcióit, és minden tőlünk telhetőt megteszünk a megoldás megtalálása érdekében.

Ám ha nagyon reménytelennek látjuk a munkahelyi kapcsolataink javulását, ne feledjük: megoldás mindig van.Nézzünk körbe ITT és ITT is, ha egy jó állásra vágyunk! Nagyon jó esélyeink vannak egy új munkahelyre, hiszen naponta több száz munkaadó böngészi a Profession.hu adatbázisát újabb munkatársakat keresve. Töltsük fel önéletrajzunkat most!

Sőt! Éljünk a legújabb fejlesztéssel: töltsük le okostelefonunkra ezt a vadonatúj alkalmazást, hogy a lehető leggyorsabban reagálhassunk a nekünk való új állásokra. Sokszor a gyorsaság is számít, nem is keveset, éljünk a lehetőséggel! Közvetlenül a telefonunkról pályázhatunk a meghirdetett állásokra, csak be kell lépnünk az alkalmazásba a Profession.hu oldalon regisztrált adatainkkal.

Készítette: Posta Renáta

Címkék: konfliktus, munkahely, kommunikáció, megoldás