Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Profiktól tanulni nem szégyen, sőt, nagyon is hasznos. Új cikksorozatunkban elismert szakértők velős és lényegre törő tapasztalatait osztjuk meg olvasóinkkal.

Korábbi cikkünkben már idéztünk Klaus Schustertől, aki évekig egy nagy nemzetközi pénzintézet vezetője volt. Válságmenedzserként számos országban dolgozott, egy kelet-európai leányvállalat kiépítését is vezette. Majd saját céget alapított, és tanácsadóként, coachként, trénerként dolgozik tovább. Figyelemre méltó szakcikkeket és könyveket ír. Egyes megbízóinak még ma is az idegeire megy azzal, hogy tanácsadói tevékenységéhez nem irodát, hanem céges autót igényel. Így azonnal oda tud menni, ahol a probléma felmerül: a cég és az ügyfelek találkozásának helyszínére.

Most azokat az aranyszabályokat gyűjtöttük össze a szakembertől, amelyeket új feladatok, felmerülő nehézségek, változások illetve új stratégia bevezetése esetén érdemes alkalmaznunk.

Nézzük, hogyan tudjuk nagyobb önállóságra nevelni beosztottainkat!

1. Egyik legfontosabb szabály: soha ne végezzünk el olyan munkát, amit egy munkatársunk is meg tud csinálni.

2. Ha egy adott problémával fordulnak hozzánk, kérdezzük meg az illetőt: "És ön hogyan tudná megoldani?” Először neki kellene ezen gondolkodni, nem nekünk.

3. Le kell szoknunk a részletekig menő vizsgálódásról és maximalizmusról! A perfekcionizmus nem kifizetődő, túl sok időt rabol el tőlünk a lényegi feladataink helyett.

Vezetőknek: 8 fontos szabály az önálló csapatért

4. Intsünk búcsút a bizalmatlanság intézményének. A kontrollmánia szintén túl sok időbe telik, és egy jó vezetőre nem is jellemző.

TÖBB MINT 50 CÉGVEZETŐI ÁLLÁSLEHETŐSÉG ITT!

5. Ha olyan feladat merül fel, amit egyik beosztottunkra sem tudunk rábízni, gondoljuk végig a következőket: Hogyan készíthetjük fel a munkatársakat ehhez hasonló feladatok elvégzésére? Mi hiányzik hozzá most, és mi az erőforrásigénye?

6. Ha azt akarjuk, hogy a beosztottaink kövessék a stratégiánkat, akkor vonjuk be őket a kialakítása során is. Azért fontos ez, mert ugyan nem akarnak ők dönteni ilyen volumenű kérdésekben - és nem is kell -, de jó néven veszik, ha meghallgatjuk őket. Ezáltal még inkább magukénak fogják érezni a megvalósítással együtt járó saját feladataikat.

7. Tolmács szerepünk is van: a cég célkitűzéseit, stratégiáját, küldetését, és így tovább le kell fordítanunk a beosztottaink nyelvére és az ő szintjükön érezhető változásokra, elvárásokra, kihívásokra. Csak így tudnak azonosulni vele, és ennek köszönhetően várhatjuk el, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek majd.

8. Ahhoz, hogy minden munkatársunk jól végezze az új feladatait, fáradhatatlanul újra és újra el kell ismételnünk, mit miért csinálunk. Akár minden nap. Csak így derül ki, ha valaki valamit félreértett, vagy nem pontosan alkalmaz.

Sok gondolatot – és bizonyára kérdéseket – is felvetnek a szakértő fenti állításai. Azonban ha túl sok a kérdés bennünk, vagy zsákutcába kényszerültünk vezetőként, és nem látjuk a kivezető utat: ne feledjük, megoldás mindig van. Elképzelhető, hogy kiégettek vagyunk, nem jól teljesítünk jelenleg, de csupán azért, mert nem hagyják kreativitásunkat, önállóságra való késztetésünket megélni. Ebben az esetben egyértelműen új munkakört vagy alapvetően új munkahelyet kell keresnünk.

Nagyon jó esélyeink vannak egy új munkahelyre, hiszen naponta több száz munkaadó böngészi a Profession.hu adatbázisát újabb munkatársakat keresve. Töltsük fel önéletrajzunkat most!

Sőt! Éljünk a legújabb fejlesztéssel: töltsük le okostelefonunkra ezt a vadonatúj alkalmazást, hogy a lehető leggyorsabban reagálhassunk a nekünk való új állásokra. Sokszor a gyorsaság is számít, nem is keveset, éljünk a lehetőséggel! Közvetlenül a telefonunkról pályázhatunk a meghirdetett állásokra, csak be kell lépnünk az alkalmazásba a Profession.hu oldalon regisztrált adatainkkal.

Forrás: Klaus Schuster: A cégvezetés 11 főbűne, M-érték Kiadó Kft.

Készítette: Posta Renáta

Címkék: munkahely, vezető, beosztott, csapat, delegálás, önállóság