Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) és a Telework Budapest Konzorcium munkaerő-kölcsönző egy nagyszabású projektbe kezdett: a munkaadókkal való kapcsolattartás kiépítése és a rugalmas munkavégzési formák "magyarosítása" a céljuk. A közel 2,5 milliárd forintos projekttel egy olyan társadalmi szintű vállalkozás veszi kezdetét, melynek várható eredményeként háromezer új munkahelyet teremtenek teremtésével - többnyire atipikus foglalkoztatási formában.

A cél százötven rugalmas és távmunkában végezhető szakma fejlesztése és átalakítása, amiket az ÁFSZ tevékenységébe integrálnak. Így a munkaügyi hivatal élenjáróvá válik a rugalmas munkalehetőségek népszerűsítésében és az ilyen munkahelyek teremtésében a magyar munkaerőpiacon. Hangsúlyt fektetnek a tanácsadásra és szervezetfejlesztésre, a munkaadók és a leendő dolgozók képzésére, tudatformálására.

A kormányzat az atipikus munkák népszerűsítését, az ezeket alkalmazó családbarát munkahelyek létrejöttét már több eszközzel próbálta segíteni, például a START Plusz kártyával. A Szociális és Munkaügyi Minisztérium pedig minden évben kiírja a családbarát munkahely pályázatot, és a jó példák nyilvánossá tételét is - így segítve a cégeket, hogy növeljék a társadalmi felelősségvállalást és a versenyképességüket.

Baba-mama dolgozószoba

Úttörő kezdeményezésként "baba-mama dolgozószobát" hozott létre budaörsi irodájában a British American Tobacco Hungary (BAT). A fejlesztéssel a családos munkatársak életét szeretnék megkönnyíteni, akik gyermekeikre szükség esetén ezután akár munkaidőben is vigyázhatnak. "A nálunk dolgozó apukák, anyukák nyugodt körülmények közt, külön helyiségben vigyázhatnak gyermekeikre, miközben minden körülmény adott a munkavégzéshez is" - foglalta össze Tóth Zsuzsanna HR-igazgató.

A cég közel két évtizede törekszik arra, hogy a magyar vállalati szektorban példaértékű munkakörülményeket biztosítson a dolgozóinak. "Célunk, hogy munkatársaink a lehető legkevesebb kompromisszumra kényszerüljenek, ha nem csupán karrierre, de kiegyensúlyozott magánéletre is vágynak" - áll a közleményükben. A részmunkaidő, az állásmegosztás és a távmunka is gyakori a vállalatnál.

Családbarát munkahely: közelben az óvoda

Óvoda a cég mellett

Tíz magyar dolgozó közül öt aggódik amiatt, hogy sikerül-e megteremtenie a munka és a magánélet közötti összhangot, és hogyan tud egyszerre megfelelni a családtagok és a munkahely által támasztott elvárásoknak - áll a Hewitt Legjobb Munkahely Felmérésében.

A munka és a magánélet egyensúlyát az idén a Legjobb Női Munkahelynek választott SAP-nál rugalmas munkaidővel, illetve többek között üdülési csekkel oldják meg, a cafetériarendszer részeként. A cég "szerződést kötött" egy környékbeli óvodával, így a dolgozóknak nem kell a város másik végére elmenniük a gyerekekért. Ha a kismamák nem akarnak gyesre, gyedre menni, hanem szülés után rögtön visszatérnének, akkor nem vesznek fel helyettük mást, hanem a munkájukat átcsoportosítják.

Juhos Andrea, a DBM Magyarország tanácsadó cég vezetője elmondta: néha a vezetők a magánélet színtereit próbálják meg közelebb vinni a céghez, hogy a dolgozók az utazásra fordított időt megspórolhassák. Ilyen például a vállalati óvoda vagy épp az irodaházban található éttermek, boltok, bank és szépségszalon. Ám nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás: ezzel erősen behatárolhatják a kollégák mozgásterét.

Kapcsolódó témák:

Megváltozott női szerepek: tudatos munkavállalás kismamaként

Hozzuk egyensúlyba a munkát a magánélettel

Az új élet érkezésével nem szűnik meg a régi

 

Álláskereséshez kapcsolódó írások:

Önéletrajz: szabályos szabálytalanság - Mi az önéletrajz szerepe az álláskeresésben?

Az önéletrajz készítés 13 mesterfogása

Legyünk képben! - Milyen fotót csatoljunk az önéletrajzhoz?

Gyakori hibák az önéletrajzban

További karriertanácsok >> önéletrajzírás, állásinterjú

Tesztelje tudását! >> Ön felkészült egy jó önéletrajz elkészítésére? Töltse ki tesztünket és megtudja!