Európában a vállalatok már több mint tíz évvel ezelőtt felismerték, hogy a munkáltatói arculat (employer brand) építésére nagyon nagy szükség van. Magyarországon is egyre többen jelennek meg egységesen kommunikált arculattal és stratégiával - mondta korábban Sziber Éva, az Aon Hewitt Employer Branding szakterületének vezetője. A vállalatok egyre nagyobb része tudatosan építi munkáltatói arculatát, azzal a céllal, hogy növelje vonzóságát a munkavállalók körében.

A magyarok egyértelműen a multinacionális cégeket tartják a legvonzóbb munkaadóknak - olvashatjuk az Aon Hewitt és az AIESEC Munkáltatói Márka Kutatásában.

Márkafüggőek vagyunk

A fiatalabb generációk képviselői ugyanúgy igénylik a márkanevet a karrierválasztás során, mint az áruk kiválasztásakor. Úgy gondolják, hogy az önéletrajzukban majd nagyon jól fog mutatni, ha "jónevű" vállalkozásoknál szereztek gyakorlatot. A Z-generációnak (az 1992 után születetteknek) például kiemelkedően fontos a munkáltató társadalmi hasznossága, nemzetközi elismertsége is.

Ahogy egy vállalat munkavállalóinak nő az elkötelezettsége, úgy lesz egyre nagyobb azok aránya, akik szívesen ajánlják a céget álláskereső ismerőseiknek, ezáltal növekszik a vállalat vonzósága a munkaerőpiacon. Ha a kollégák elégedettek a céggel, akkor nő a hatékonyságuk és a minőség is, emiatt a fogyasztók is elégedettek lesznek a termékkel - áll az Aon Hewitt felmérésében.

Íme a legtrendibb állások! Világmárkák keresnek új dolgozókat

Egyébként az is érdekes, hogy eléggé "márkafüggőek" vagyunk. A Nielsen piackutató adataiból az derült ki, hogy az ismert márkákban bíznak a magyarok. A válaszadók 63 százaléka értett egyet azzal, hogy "szívesen vásárolok új terméket akkor, ha ismert márka nevével jelenik meg a kereskedelemben" - azaz az erős brand sokat nyom a latban.

A kis- és nagykereskedelmet a fiatalok nagy része vonzónak tartja, a Hewitt-toplistában ez a hatodik legvonzóbb iparág 2014-ben.

A Profession.hu-n most olyan világmárkáknál találhatunk állásokat, mint a Louis Vuitton, a Stradivarius, a Samsonite, a Van Graaf, a Michael Kors, a Berska, a Timberland, a Pull & Bear, a H&M, a Calzedonia, a Triumph vagy épp a Claire's.

Az összes kereskedelmi állás pedig itt található!

Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Összeállította: Durbák Ildikó

Címkék: munka, álláskeresés, kereskedelem, munkáltatói márka, brand